fredag 21 januari 2011

Nu är det dags för fredagsmyyys :)

Matte slutade tidigt idag så hon har hjälpt mig att byta från den randiga mallen till den här lila. Jag tyckte att den blå o rosa var lite väl mycket kattungevarning på. Jag är ju faktiskt ändå 9 månader gammal o väger 4,2 kg.

Matte har trixat till min gästbok , så den ser nu lite kuligare ut. Tassa gärna in där o lämna några tassavtryck :)

Ikväll ska dom 2-benta visst äta kycklingklubbor till middag , det kanske kan vá något att provsmaka ?!
Om inte så hoppas jag att det kommer några ostkulor rullandes på hallgolvet till mig.
Dom är så goooda att jag gärna jagar efter dom , när matte rullar iväg dom.
Fast igårkväll var jag lite väl glupsk , sa matte. Jag orkade inte vänta på att hon skulle rulla iväg en ostkula så jag tog själv ur burken :)

Att jag bara fick/hann ta en innan locket åkte på , kan ni som läser detta säkert räkna ut = snålt tycker jag :(

Nää nu är det dags för lite fredagsmyys i sängen en stund , så kan jag ju gå upp när jag känner att det doftar mat :)


Hm , jag vet egentligen inte om jag vill visa det här ?! Var ju lite pinsamt att dratta ner från taket härom dagen = rodnar om nosen !
Men jag är visst av just den anledningen omnämd på Katterna i Bies hemsida , på första sidan !
om ni är nyfikna och det är ni ju klart :)

Trevlig fredag alla 4-benta o 2-benta !!!



4 kommentarer:

Smulan, Amanda och deras 2-benta sa...

Det blev snyggt med lila också och matte hittade kattklockan som vi har, kul!
Kyckling är bland det godaste vi vet ;-)
Hoppas att du gillar den också.
Vi har med en rosa burk med godis, men det är rosa yoghurtkulor i våran.
Ha en skön fredagskväll!

Findus, Isak och Rasmus sa...

Kyckling är ju jättegott! Hoppas du får smaka... eller allra helst får en alldeles egen pippi? Smart att vila ordentligt, så att du orkar med att hugga in på middagen sedan. ;) Kurr och burr.

Sol-Måne sa...

Hej, vad kul att du tittade in hos oss tjejer häromagen.
Kyckling är smaskens hälsar Måne.

Trevlig Helg!

Katten Lisa sa...

Dratta ner från taket...hoppas du aldrig gör det igen! Då är det bättre att mysa inne, och kanske få smaka litet kyckling. Det är jamargott tycker jag. Fast husse blev arg när jag försökte knycka hans bit när han satt och åt...