söndag 12 juni 2011

TJOHO nu är ordningen återställd =

både matte och husse hemma igen !!!
Åh matte har satt på datorn så jag kan tassa ner några rader och hälsa på alla mina kompisar igen :)
Så nu har jag dansat min smått berömda Happy Dance igen :)


Givetvis så har jag gjort en grundlig undersökning av deras väskor
och man fick minsann hålla för nosen :)
(många svettiga strumpor)


Som vanligt har mattes föräldrar passat mig med den äran = MYCKET god mat och gos !!!

Har givetvis passat på att busa en massa nu när mina 2-benta varit på rymmen :)


Har sovit/vilat en massa också !
Man får ju passa på när man har sängen HELT för sig själv ;-)


Vart matte och husse varit i sååå många dagar ??!!
Jo dom har varit på Sweden Rock och fyllt huvudet med hårdrock :)
33.000 biljetter var sålda i år , så jag gissar att det var trångt ??!!

Festivalens höjdpunkt var att se Prince of Darkness = Ozzy
, säger matte.




Jag har visst fått paket från Kattfamiljen nu när mina 2-benta varit borta , så det ska matte hämta imorgon.
Jag är så nyfiken på vad matte beställt till mig ??!!
En fortsatt mysig söndag önskar jag alla som tassar in här !!!

15 kommentarer:

Frasse sa...

Min husse har också varit på Sweden Rock :D Han tyckte Mr Big var bäst men gillade såklart även Ozzy. Hans enda invändning var att Ozzys konsert var lite för kort, men det visar ju bara att det var bra, eller hur? Nu får han ta sig ett par dygn att sova ikapp :-)
Härligt att du har husse och matte på plats igen :-) Fina bilder - som vanligt!
Tassklappar

Gunilla och Frasse sa...

Mjau, glömde ju att jama att ni inte får glömma att lägga in er länk under "Link to your website" när ni kommenterar hos oss. Tassa in här så kan ni se hur man gör:
http://gunillaofrasse.allas.se/sa-har-kommenterar-man-i-nya-systemet/
Annars kan man inte klicka in sig hos er från oss - och det vill vi ju :-)
Kramar och tassklappar

ellie sa...

Sounds like your mom and dad had a rockin good time! Ozzy certainly rocked! Our mom likes the rock music too. A bit too loud for us kitties!

Max och Måns sa...

Husse sa att han såg sliten ut gamle Ozzy! Men bra är han!
Själva är vi bara glada för din skull att du inte fick följa med.
Tänk vad stryk våra känsliga öron skulle få att lyssna på detta dagarna i ända! tihi
Nosbuff

lillies lya sa...

Visste ni att människor kan bli gröna? För det kan de! I alla fall vår lillie! Hon har muttrat, tjurat, suckat och nu är hon grön. För hon skulle varit sönderskuren under SR och köpte inga biljetter. Sen blev det ju inget och så blev bästa kompisen sjuk och så var Ozzy bara där och lillie fick inte se eller höra honom. Eller Duff. Eller BLS. Eller Lee Aaron. Eller... Människor är VÄLDIGT tjatiga när de är gröna. Vi tycker att hon kan lyssna i sina förbenade lurar istället. Och vara tacksam för att hon varit hemma hos oss och blivit omtassartagen istället för att ha fått öronen urblåsta av fjompiga gitarrer. Och Ozzy. Nu hotar hon med att åka till Gävle för att se /. Vi tror det är det han heter, monstret som spelar gitarr så våra öron krullar sig. Eller skulle gjort om hon tagit av sig lurarna...

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Vaa kan "vanliga" människor bli gröna ??!!
Jag trodde det bara var Hulken som kan bli grön :)
Stackars eran Lillie som missade Sweden Rock säger min matte !!!
Jag är endast tacksam över att bli lämnad hemma !!!

Hjulia huller om buller sa...

Nu är ordningen återställd när dina människor har kommit hem.
Du får spinna och jama lite tyst i öronen på dom, så "skavsåret" efter all rock i dom inte gör så ont *fniss*

=^.^=

Nosgos

Findus, Isak och Rasmus sa...

Tjohoo! Nu har du ju massor med bus att ta igen med husse och matte. Hoppas att du tagit en kattlur under dagen så att du orkar busa HELA natten. Det tror vi att dina människor bara blir glada för. Säkert har de saknat att leka med dig när de varit borta. Hopkrullade öron tycker inte vi katter om. Tur att du var husvakt istället. Kurr och burr.

Katnip Lounge sa...

Hurrah! Your Mom & Dad are home! We bet you were spoiled rotten by your grandparents, they're good at that, hee hee.
Mommy likes Ozzy, but us Cats, not so much, MOL.

Mr Puddy sa...

Kjelle !!!!! You are such a cute cat !!!! I bet you got million kisses from mom and dad. So glad they are home : ) and it's great they had a good time with Ozzy Osbourne ...Paw up ! for his song !

My mommy fall in love with your photo under the pink blanky..so adorable !!!!!!!!!

Give your mom a kiss for me, I miss her too ; )
xoxo

BeadedTail sa...

We're glad your mom and dad are home! Sounds like you had a nice time with your grandparents too. Our mommy likes Ozzy but he's a little too loud for us. :)

Cezar and Léia sa...

wow what an adventure to your mommy!
We are envious here!
Lucky girl!
*** and I love your pictures, you are adorable!
LUna - WE LOVE LUNA and mommy Léia

NoOne sa...

Jamrn's härligt att de är hemma igen & ha sååå goa tassar nu/NosPûss från oss.......

Unknown sa...

Härligt att ha Matte hemma igen.
weeeeeeeee tazzar ligan

Katterna på Katthemmet Kompis sa...

Matte var också och spanade på Ozzy på Sweden Rock. :) Så bra han är. /Tass, Blixten