fredag 29 juni 2012

Jag säger bara ...

kokt vitfisk med dill , släng dig i väggen !



Tacka vet jag Whiskas kokta vitfisk i påse !
*slickar mig om nosen*




Såg på ett väldigt bra program på TV igår om flyttfåglar.
Det var jätte coolt filmat , man fick följa fåglarna uppe i luften.



och när fåglarna kastade sig ner från klippan för att fånga fisk :)



Den här stora fågeln fick visst napp :)



Gissa vad ??
Det regnar här idag igen = purrfekt snooze väder :)



Trevlig fredag alla som kikar in här !






25 kommentarer:

Memories of Eric and Flynn sa...

That fish looks very tasty. We don't think we would want the dill though. We like Whiskas whitefish too. You were very interested in the TV programme.
Happy Friday to you too!

Fr. Tom Fish sa...

You certainly have enough to keep the tastebuds on high alert, my furriend!

Let's see..I'd take the frozen fish with a touch of dill. Yummm!

Tom xx

Hjulia huller om buller sa...

Nu krånglar din blogg med :(... detta är andra gången jag försöker... Suck...

Vitfisk UTAN dill är smaskens.
Whiskas ångkokta variant har vi inte provar (än)
Ha en fin fredag ni med. Kan du tänka dig att SOLEN SKINER hos oss *svansdans*

=^.^=

Nosbuffar

Hanna- mamma till Alexander sa...

Mums med fisk! ;) Ha en Happy friday nu ;)

Unknown sa...

Ha en kanonfredag själv snyggo ! Tazz&Kram

Tama-Chan, Benny, Vidock, Violette, Ollie, Heloise, Momo, Ryu sa...

We had a couple of days of warm and dry weather ,but it is raining again here too, and much cooler. Sigh...

Purrs,
The Chans

Mary, Fröken Tott och Adam sa...

Vilken tur att du hitta bra på tv när det regnar! Det där programmet har vi också sett delar av tror jag eller om det var om inspelningen av det vi såg men coolt var det:)
Det nästan regnar här så vi har dataframför tv dag och virkar samtidigt fast vissa ligger och snozar i fönstret.

snoopy@snoopysdogblog sa...

Hi Buddy,

I've never tried Fish, but maybe I'm missing out?

I'm not really into TV, but maybe if they had Squirrels on I'd be as interested as you? :)

Have fun,

Your pal Snoopy :)

GLOGIRLY sa...

Charlie Rascal!!!
We saw that EXACT SAME BIRD PROGRAM!!!!! And it was AMAZING! Both Glogirly and Gloman loved it. It was like you were flying right alongside the birds. : )
xoxo Happy Weekend!
Katie

Marg sa...

That looks like a great bird TV program. We don't think we would like that dill in with the fish either. Those were great pictures. Take care.

The Furries of Whisppy sa...

Fish = yes. Dill = NO. We want to watch that Bird Program. It looks really good!

Aamor sa...

Vi håller med dig angående dillsåsen, isch!
Härliga program du såg, måste ha gjort dig hungrig, eller?

Nosgos

Katten Gustav sa...

Jag föredrar nog vitfisk naturell, som den spätta husse hittade i fiskbilen idag. Dill kan man väl inte äta?
Ja, eländiga väder, fast det var härligt på morgonen. Och nu ska jag ha semester, så i morgon bitti dansar jag soldansen. Så när solen skiner i morgon kan du tänka på mig! ;)

Hannah and Lucy sa...

We don't like fish so we wouldn't like that food but that leaves all the more for you!
Luv Hannah and Lucy xx xx

Kattson sa...

Spännande program du hittat. Det verkar bli regn i morgon så det vore ju kul om man hittade det där programmet då.

CATachresis sa...

You have great programs on bird TV!

Dui och Deco sa...

Fjäderkotletter på TV:n är rätt spinannde! Gott med vitfisk!! Ha en trevlig fredag du med! Nosbuff

Vi i Kasperian sa...

Just så, blääh för dill! Skulle nog varken jag eller mina katter gilla!
Tur att nån annan tänker på oss, när nu inte Findus gör det!
Kan du tänka dig - här har det varit TVÅ DAGAR nu utan regn!! Men i natt kommer det igen, det har redan börjat mulna på.

BeadedTail sa...

That fish looks yummy! We like your TV shows too. Wish we could come visit you!

Cat sa...

Thanks for coming to my birthday nipfest friend!
~Jimmy xo

Anonym sa...

Är den Whiskasen bra mat för lilla birma Sigrid snart 1 år (8/7)?Skall vi våga prova det tycker ni.Kraizz Från Sigrid o min matte Lisa.

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Jag äter bara nån matsked morgon och kväll då och då , så matte tycker det är smidigt att ge mig påsmat eftersom det inte är så mycket mat i dom.
Om Whiskas är bättre eller sämre än nån annan sort , det vet vi inte ??
Nån gång har matte köpt Hill´s påsmat och nån gång Royal Canin´s påsmat när det varit extrapris och jag gillar vilket som. Bara hon INTE kommer hemdragandes med paté på burk för det är urk !
Fast det är ju min smak , andra missar älskar ju paté har jag hört.
Att prova lite skadar nog inte nån misse , så prova du att mumsa på Whiskas eller nån annan sorts blötmat , Sigrid.
Min matte brukar hälla i lite extra vatten så att det blir mer sås , för det är den som är bäst :)

A Tonk's Tail sa...

MOWZERS, Kjelle! Whitefish and snoozes! Sounds like you had a pretty nice Friday!

Carina Sjölund sa...

Spännade program du verkar se på :)
Den stora fågeln skulle du fått sätta tänderna i *L*
Kramen från Izor och matte♥

Knatolee sa...

What EXCELLENT TV programming for cats!!