söndag 28 oktober 2012

Härligt , soligt väder ...

hade vi igår , så jag släpade givetvis med 
min matte ut på promenad :)


Mmmm , gräset luktade och smakade gott !



I skuggan låg det kvar en massa onödigt hagel sen kvällen innan.
KALLT om tassarna !!!



Spanar på grannens kossor 


Hittade en perfekt pinne att rensa tänderna med :)



och ett perfekt träd att vässa klorna på :)




Sitter och solar på grannens stenmur






















Ser ni så långa morrhår jag har ??



Spanar på några av grannens Ankor som tassat upp på gräsmattan 



Givetvis så flög dom iväg , långt innan jag hann jagade  ifatt dom :(




Min matte påstår att om jag haft min Ank-dräkt på mig så hade jag kunnat fånga dom hur lätt som helst !
Nu är det ju bara det att eftersom jag ju har min matte i släptåg på ALLA mina promenader så hade det ju krävts att också min matte iklädde sig en dylik fånig kostym för att det 
skulle fungera , eller hur ??!!
Hur många av er vill se min matte i Ank -kostym ??
Räck upp tassen , NU !!
WOW !! 
Trodde att det skulle vara många kompisar som ville se min matte i en Ank-kostym. Men att det skulle vara så många som 1 KATT-miljon stycken det kunde jag aldrig gissa *fniss*



Matte , Matte titta vilken stor Råtta med fluffig svans som hoppar runt där uppe i trädet !!
Vad säger du ?? Är det ingen Råtta med fluffig svans ??
Heter han  Herr Ekorre ?!




Verkar som om det blir minst lika vackert väder idag !
Så vi får se om det kanske blir en liten promenad idag med ?
Min matte ska visst åka iväg och 
klappa på Marknads katten Sören som befinner sig på en katt-utställning inte alltför långt ifrån oss :)


Psst !
Gissa vad jag kommer att be om nu ?? 
Jo , givetvis om att ni ska rösta på min bild i HP idag med :)

KLICKA >>> HÄR så kommer ni direkt 
till min bild på HP.
Sen är det bara att klicka på hjärtat under min bild
så har ni "gillat"/röstat på den :)

28 kommentarer:

Unknown sa...

Duktigt av dig. Ljuvliga bilder som vanligt. Tazz&Kram i massor

Fuzzy Tales sa...

You had another wonderful walk! But it's too early to have any snow, even a little bit. Brrrr.

Maybe next time you'll get a duck, though. :-)

Unknown sa...

Dear Kjelle ! It seems that you got a really nice day. I hope it's the same sunny weather in Sweden and you'll be able to go for a walk again. You're such a handsome kitty ! 252 ! I vote for you every day and keep my paws crossed for you ! Fab Sunday !

Mary, Fröken Tott och Adam sa...

Snygg ankdräkt, tycker din matte också skulle ha en;)
Fast å andra sidan med tanke på era skjutgalna grannar så är det nog bäst ingen av er går ut i en dylik dräkt:S
Vi röstar så klart vidare på dig och hoppas på att du går vidare!
Hm.. den första bilden där du är i gräset innan hagelbilden där kunde vi nästan tro att ni hade sommar:)

Hjulia huller om buller sa...

Fina promisbilder i solskenet på dig, fast det där vita å läbbiga vill vi verkligen INTE se på lääänge än ;-)

Hjärta 220 och 261 har vi klickat till dig idag!!!

=^.^=

Soliga Söndagsbuffar

Alastriona, The Cats and Dogs sa...

We are going to go vote for you. You are looking very handsome, and we adore your spooky Halloween blog look.

Mollie sa...

Wez keep voting for you Charlie, fanks for your vote, wez brudders :) Paws up to seez Mom. What a fantastic walk you had :) xx00xx

Mollie and Alfie

Katnip Lounge sa...

You had quite a nice stroll outdoors, Kjelle! We are all a little envious.

Brian's Home Blog sa...

WOW were you having a great time!!!

Aamor sa...

Skönt vandring i gröngräset. Du gav dig ut på att gå i det kalla haglet. Liknar diamanter och tänk om det varit det ;)
Klart vi alla vill se din matte i ankdräkt, hihi!

Nosgos

Marg sa...

That looked like such a nice walk except for the snow. And we voted for you again. Hope you win. Take care.

Sparkle sa...

I am really missing out by not getting to explore outside! But my human thinks I could squirm out of a harness... and she is probably right!

I will stay mum on my thoughts about that costume.

Anonym sa...

whomp!...Mom runs to fan Savvy's face...puts cool ice on her paws...Savvy???...what Mom?...Are you OK?...yeah, Mom...but did you see Charlie's eyes...swoon...ohhhhhhh...(peeEss I voted again!)

Anonym sa...

Wooo,underbart & sååå ljuvliga foto...Hihi Röstat såååklart/NoooooosPussssssss ♥

A Tonl sa...

Mowzers, what a pawesome constitutional outdoors you had1 We especially loved the shot where you were scaling the mountain peaks and surveying the terrain from so far up! SNOW?!?? No ways. Seriously? Ewwww....

(We hope we understood everything properly because google translator was snoozing on us again :(

Seville at Nerissa's Life sa...

I simply must tell you that I LOVE your Hallowe'en header! Very spooky, indeed. I had no idea you were such a good actor. I know that in real life, you're a sweetheart of the highest caliber so... I know that you must have been actin' up a storm to look so scary & spooky for the picture. purrs

CATachresis sa...

Mr Google translate has taken a lunch break we think!!! He made a funny translation for sure!!! But the pictures are splendid as always!! :)

Kat sa...

Great photos! :) We love them :) purrrs xx

cats of wildcat woods sa...

Lovely walk. Was that snow in one picture?????

Memories of Eric and Flynn sa...

That was a lovely day for an interesting walk. We had good weather yesterday, sunny but cold. Today we have rain again. We have voted for you again and now you have 285 votes.

Cherry City Kitties sa...

What a fine day you had! And the Momma said to tell you she wants to hug you and rub your belly and kiss you on the nose!

Cherry City Kitties sa...

What a fine day you had! Oh and the Momma says she really wants to cuddle you and pet you and kiss you on your nose. We are getting jealous! MOL

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

No it´s hail , but I guess it´s same s.it *mol*

Vi i Kasperian sa...

298 står vi för! Ska försöka rösta igen om 20-25 minuter, när det är nytt datum. :)
Visst är det skönt att vara ute när solen skiner.
Men jag tycker INTE att varken du eller matten ska ha ankdräkter på er!
Man ska vara antingen hund eller katt, tycker jag!

Linnsen sa...

Vilken trevlig promenad du gjorde!

Vi räckte genast upp tassarna vid tanken på din matte i ankdräkt! *fnissar*

Nosbuffar

Kattfamiljen sa...

Ser ut som en jättemysig promenad :-D
Hihi vi räckte också så klart upp händer och tassar om att vi vill se din matte i ankdräkt ;-)

Unknown sa...

Dearest Kjelle
Wowzers! Yous is getting more and more handsome! Me sure wishes me was a younger lady cat!
And enjoy the warm weather, winter will be here soon.
Kisses
Nellie
PS, yous makes a GREAT duckie!

snoopy@snoopysdogblog sa...

You looked funny with that grass on your nose buddy!!

Glad you had some nice sunny weather,

Have fun,

Your pal Snoopy :)