måndag 30 juli 2012

Har ni saknat mig ??

Jag och min matte har varit på utflykt :)


Jag fick gå upp JÄTTE tidigt , 
så jag somnade direkt i framsätet på bilen.



Trodde att vi skulle hälsa på Söta Mary kanske , men min matte körde förbi avfarten till Mölndal :(




Här har vi stannat på en rastplats i Ljungskile




Om ni undrar varför jag har så STORA ögon på denna bilden , 
så beror det på att jag fick syn på en hund en bit bort.



Åkte över en JÄTTE hög bro :)


När jag såg denna skylten så tänkte jag att vi kanske skulle hälsa på Frasse´s matte Gunilla , men se min matte susade förbi denna skylten också :(



Pausar igen :)




På promenad i Lingonriset :)



VÁ , har vi hamnat i Norge ??




Ska vi köra in i gapet på den där STORA båten monstret *darrar på läppen*
Vet inte om jag vill det ??!!



Det var faktiskt mysigt att åka båt !
Här ligger jag och slappar i min bur uppe på soldäcket :)




Det var många båtar ute på Oslofjorden 


Framme vid hotellet i Skien



Jag och matte vilade i soffan




Sen hade vi fredags-mys :)



Spanar på Fiskmåsar !
Om ni undrar var dom är ?
Så hann dom flyga bort innan min matte fick upp kameran :)


Mmm ,  mysigt att ligga här i sängen!!
Vad säger du matte ??
Var du ska ligga ??
Mitt förslag är på golvet :)



Vi tittade lite på invigningen av dom Olympiska spelen , innan det var dags att sova


Fortsättning på turen kommer en annan dag :)

29 kommentarer:

Kattfamiljen sa...

Men de klart vi saknat dig sötnos! Kul att få se bilder från din utflykt :-) Hihihi fick matte sov apå golvet eller var du så snäll så du lät henne sova i din säng? ;-)

Sparkle sa...

How exciting! That is quite an adventure you are on - I can't wait to see more!

Aamor sa...

Aha, det var dags med Norge utställningen nu!
Vilka härliga bilder, ni kunde tagit en snabbvisit hos Frasses matte men ni kanske inte hade tid, hihi!
Vad edet en söt hund eller en sån som skäller när den får syn på katter?
Blev lite avis för att du åkt båt, det har jag aldrig gjort!

Nosgos

Unknown sa...

Klart vi har saknat dig Snyggo. Tazz&Kram

Dui och Deco sa...

Så spinnande! Klart att vi saknar dig! Gissar att du ska TÄVLA nu! Kul att du får följa med matte för en gång skull..Nosbuff

CATachresis sa...

You are a winner, Kjelle Bus, even in Norway! xox

Katnip Lounge sa...

What a trip!!! We would have freaked out a little on the water, and we for SURE don't snooze in the car! Wonder where you'll go tomorrow?

pee ess: we think your harness is really attractive.

BeadedTail sa...

Wow! You were on quite an adventure! We bet the dog's eyes were big when he saw you too! You're quite the traveler Kjelle Bus!

Fuzzy Tales sa...

Oh, my goodness! You travel more and have more adventures than any other kitty we know! We can't wait for the next part!

Unknown sa...

Noww that is quite an adventure! Me has not been for a trip for a long time. Watching yours makes me miss it (just a little)
Kisses
Nellie

Hjulia huller om buller sa...

Vilken fin resa och bilder till!
Visserligen vet vi ju resten från din catbook, men det är lika spinnande ändå att få se mera fina bilder från ävetyret ;-)

=^.^=

Nosbuffar

The Furries of Whisppy sa...

That was such a long trip but you were so calm, even while on the boat! You certain deserve the bed all to yourself. :D

Libra sa...

Wow vilket äventyr!
Vi håller tassarna för att det ska gå bra på tävlingen!
Det ska bli spännande att få höra hur det gick.
SvansKram

dArtagnan Rumblepurr/Diego Hamlet Moonfur sa...

My mummy is wishing you ended up in New Zealand so she could cuddle with you!

HH and The Boys sa...

What a great tour. Wonderful pictures.

hugs, Max, Bugsy, and Knuckles

Hannah and Lucy sa...

Our Mum would have needed ear plugs to have survived that journey with us!!
Luv Hannah and Lucy xx xx

Angel Prancer Pie sa...

Looks like a wonderful trip to us. We would have caterwauled the whole trip, though! MOL!

GLOGIRLY sa...

What an amazing trip, Charlie Rascal!!! OMC! You even got to go on a ferry/boat!!! I think I might be just a little bit scared, myself! Have a wonderful time at the cat show! Is this the kind where you might be bringing home some ribbons? Good Luck! ...enjoy that comfy hotel room.
xoxo, Katie

Thank you SO SO much for every single one of your votes during the Petties voting period. You are a true friend. xo

Kattson sa...

MEN, får du sitta lös i bilen? Det får inte blogghjälpens katter. Fast du är förstå mer resvan. Undra vart ni ska?

meowmeowmans sa...

What a journey, Kjelle! We miss you very much, of course!

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Jag sitter INTE lös !
Jag har min sele på mig som är kopplat i säkerhetsbältes hållaren , så jag sitter säkert :)

Ellen Whyte sa...

Thanks to you we get to see all of your country! Thanks, Charlie

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan sa...

Mjau, Kjellebus
ngn gång un der veckan så kommerd et bilder på våran skällis
det har kommit hit en sådan
så tassa in när du får tid, mjau

Tass tass

Daisy sa...

That first photo of you sleeping is so, so sweet!

A Tonk's Tail sa...

MOWZERS, Charlie! You have such amazing adventures! A boat! Teh Olympics! A bed all to your own (how did mom like the floor?)MOL!

Gigi sa...

Wow! You live the most exciting life of any kitty I have ever heard of!! I never get to do anything so much fine. You are such a good traveler, too! XOXOXO

Memories of Eric and Flynn sa...

What an exciting Journey Kjelle. We have never been on a boat.

Anonym sa...

Men sååå ljuvligt ♥...
/NoooooooooosPussssss från mig

Anonym sa...

Oh Cat! Charlie!!! I had NO IDEA you were a SHOW CAT!!! Oh my! Is the traveling hard on you?? Do you get scared?? Mom used to show Siberian Huskies and it was tough on the dogs, so much stress. You take care of yourself and eat properly Charlie Rascal. Sending you loving paw pats, Savannah