torsdag 5 juli 2012

Jag har lärt mig några tricks :)

Jag kan vinka 



Give me - five 


och jag kan "kommandot" puss också , men det lyckades inte min matte fotografera.
Lika bra det tycker jag , för vem vill ha bildbevis på att man pussar på sin matte  ??!!



I tisdags  så köpte min matte en klicker
 och nu tror hon att jag ska lära mig ännu fler tricks.
Vi får väl se hur det blir med det ?? 
Annars kanske vi kan använda den på husse ??
Han kan behöva lära sig lite nya tricks tycker jag :)


Bengalen Kaiser , han kan en massa olika tricks , 
det lär nog ta ett tag för mig att lära mig lika många som honom :)

25 kommentarer:

Sparkle sa...

My best trick is making my human do my bidding!

Unknown sa...

Wow, duktig du är, men hela Ligan VISSTE ju att du skulle klara det. NU är det Husses tur. Upp till bevis Husse ! Tazz&Kram

dArtagnan Rumblepurr/Diego Hamlet Moonfur sa...

I sure hope you get treats for all these things!

Hjulia huller om buller sa...

Vilken duktig kisse!

The Furries of Whisppy sa...

Hah! Mommy wants to clicker train ME too. She had some *minimal* success with Meow-Me and Boomer and now she wants to try it with me. So far I've managed to train her to give me a treat everytime she clicks. MOL.

Love, Tutu

Mariodacat sa...

Geeesh, someone started a clicker craze cuz M has been talking about trying to train me. What's up with these humans. I'm NOT a dog, I'm a CAT! Can't we join together and stop these humans?

Hannah and Lucy sa...

Mum watched this and asked if we would like to try being clicker trained - she got the back of disrespect!
Luv Hannah and Lucy xx xx

Cat sa...

I like your high five Charlie!!! Wow Kaiser knows a lot of tricks :-)

Frasse sa...

Vilka coola tasstrick du har lärt dig, Kjelle! *imponerad*
Katten i filmen är ju ett riktigt proffs, fäste mig särskilt vi skateboardåkandet, "gå på fötter"-tricket och - förstås! - apporteringen, eftersom jag själv har testat det... :-)
http://gunillaofrasse.allas.se/visst-katten-kan-jag-apportera/
Tassklappar

Knatolee sa...

WOw. Kaiser is amazing!!!!

Aamor sa...

Halleda då vad den katten kunde många saker!
Jag skulle också kunna lär mig men matte säger att jag gör det bara om jag vill, hjälper inte med mutor ens, vill jag inte så gör jag inte det!
Kan lite, hihi!
Hoppas du lär dig mycket men du, om du lär dig mycket så tänk på att du kommer att få visa upp det för alla som kommer på besök så gör det lite lugnt och framför allt se till att få MASSOR av godsaker för att du ska göra de, hihi!

Nosgos

Mary, Fröken Tott och Adam sa...

Låter som om dina lata semesterdagar är över:)
Ja, lär din husse att öppna godisburken med hjälp din klicker;)

Fröken Tott hälsar att hon är lite avundsjuk på din mage som hanterar hår bollar så bra.

Mandu sa...

You've set the bar rather high, Kjelle Bus.
Were you inspired by the Olympic peoples?
My mom found a clicker lying around the house.
You just need to ignore her when she starts the clicking. That's what I do.
Mandu

Dui och Deco sa...

Snyggt! Vi hade gärna sett pussen också...Nosbuff

BeadedTail sa...

Kitties don't need to be trained! It's our humans who need the training!

kattfamiljen sa...

Va roligt att du kan samma trick som Eddie och Hugo ;-) dvs high five.
Och jättetack för tips på tricks, här skall läras puss och vinka :-D
Och tack för tips på videon på Kaiser, massa inspiration där också :-)

CATachresis sa...

You are one crazy guy Kjelle Bus, which is why we’ve given you an award :) Please pop over to CATachresis to see if you would like it xox

LP sa...

Kaiser is one accommodating cat! We don't think we would be that helpful.Um. Our advice to you Kjelle ? Walk away when that clicker comes out. Walk away!! :p

the critters in The Cottage xo

Gigi sa...

You are VERY smart, Kjelle Bus! Maybe you can teach your Mommy some tricks with that new clicker??

Findus, Isak och Rasmus sa...

Wow, du är jätteduktig! (Vi kan också lite tricks, men matte kallar dem för hyss. :( ) Vi inväntar rapport från klickerträningen. Vare sig det blir din eller husses. :) Kurr och burr.

We love LUNA sa...

Dear prince Kjelle, you are so intelligent and handsome!
Love your pictures.
I wish I could teach my mammy as well!
purrs, love and happy weekend,
Luna

Kattson sa...

Inte behöver du lära dig fler trick. Du är jättecool som du är!

meowmeowmans sa...

Wow, Kjelle, we are impressed with the new tricks you have learned! :)

Vi i Kasperian sa...

Vore väl smart att få matten att träna på hussen i stället för på dig! Fast godisbelöningen skulle vara DITT godis (för det vill nog itne husse ha, hihihi).
Den där Kaiser - helt otroligt ju! Akta dig Kjelle, för att visa dig alltför duktig! För då får du nog ALDRIG nån ro mer!!! ;)

Lyckopiller sa...

Haha...sötnöt!
Verkligen imponerande!