onsdag 10 augusti 2011

Kattkommando Syd behöver

AKUT HJÄLP med pengar till Dunder´s och Roxy´s operationer !!!
och med många fler missar :( 

Kika in på sidan och klicka på Gåvor i vänsterkolumnen , så kommer dom olika kategorierna av gåvor upp.
Om du sen klickar på insamlingar så kommer alla pågående insamlingar upp.
Som jag och matte läste på KKS sida , det behöver  ju inte vara några enorma summor man sätter in för att hjälpa till.
Många bäckar små blir ju som sagt en Å!!!

Åh blir det en Å så blir ju många katter glada 
och kan dansa Happy dansen :)


Jag och matte har skänkt en liten slant till Dunder och Roxy
och jag ska se till att matte beställer kattmynta Guldfiskar och Humlor och kanske nån Mus i KKS butiken också :)

Jag och matte såg att dom hade nåt som hette försäkringsfadder , en jamarns bra idé tycker vi att man kan sponsra en KKS katt med en försäkring så att veterinärskostnaderna inte blir så stora för KKS och då kan man ju hjälpa ändå fler hemlösa katter :)
KLICKA på Fadder i vänsterkolumnen så kommer dom olika fadderalternativen upp.
Klicka på Försäkringsfadder för mer information om hur det fungerar.

Ska se om jag kan få matte att bli försäkringsfadder åt nån kissekatt , för både jag och matte vet hur viktigt det är att ha en försäkring om man som misse blir sjuk.
Matte var jätteglad över att min försäkring täckte borttagningen av min knöl på skuldran för det kostade en hel del fastän jag bara var hos veterinären i ett par timmar dagen då jag opererades och på ett besök innan operationen.
Nu behövde matte "bara" betala självrisken på 1100 kr och dom rörliga 15% istället för närmre 5000 kr som det hade kostat utan försäkring.


allihopa som tassar in på min blogg denna onsdag :)

P.S Klicka gärna runt på fler rubriker/kategorier  på KKS´s sida än det jag tassat om här , för det finns verkligen mycket att läsa om och kika på deras sida !!!


 



13 kommentarer:

Mr Puddy sa...

You and your mom are so nice, This is great to help friends.
I will see what we can do, but we spread news on FB and Twitter for sure !
Have a great day : )

Alice sa...

Vi sade till matte så hon har beställt lite myntaleksaker till oss (de var ju så söta!) och även klickat i några av donationerna. Att försäkring är superviktigt vet matte om också, min kompis Wilma har opererats flera gånger och matte sparade in många tusenlappar eftersom hon (och vi andra också) är försäkrad. Skönt att det gått bra med din operation och att du slapp vara en trattkatt!
*nosbuffar*

We love LUNA sa...

MOL that is a fabulous dance! You are awesome dear Kjelle and your mammy very creative in these posts!
purrs and love to your heart,
Luna

*** I hope you are feeling better, I'm always thinking of you my sweet friend.
SEe you soon!

Katten Lisa sa...

Vi har skickat en slant till KKS, det brukar vi göra eftersom jag kommer därifrån. De var så snälla mot mig. Tog hand om mig där jag bodde, och körde mig hela långa vägen till huset jag bor i nu.
Försäkring är verkligen viktigt. När jag var på sjukhus i flera dagar förra året var matte mycket glad för min försäkring.

Gunilla och Frasse sa...

Vi läste om Dunder och Roxy hos Sippo igår och satte in en slant direkt. Det är så många som behöver hjälp...
När Frasse fick sitt urinstopp fick vi ju åka in akut ett par gånger och det var på helgen båda gångerna. Jama om att det blev dyrt, med övernattning och allt! Men precis som med dig Kjelle, så täckte försäkringen jättebra, och nu har vi ökat försäkringsbeloppet mot en smärre höjning av premien. Man blir ju inte yngre...
Hoppas allt är bra med dig! Kul att träffas igen!
Kramar och tassklappar

pip och murre sa...

nej KKS ger jag INTE mycket för längre!
när man skänker 700kr extra till en specifik grej så ska pengarna oavkortat gå dit oxå!
nej,det finns andra ställen!
stockholms katthem eller katthemmet kompis.

Dui och Deco sa...

Tillsammans kan vi göra mycket. Det där med försäkring är ju superviktigt.Nosbuff

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Mr Puddy : Thank´s for spreading this on fb and twitter :) You are such a nice boy and your mom is a nice girl :)

Alice : Javisst var dom bara för söta dom där Guldfiskarna och Humlorna !

Luna : I´m feeling just fine Luna ! You are so sweet Luna that think of me all the time :)
Purrs and pawhugs to you !

Gustav : Tänk att du är en KKS katt !
Vilken tur din matte och husse hade som fick dig hemlevererad :) Jätteviktigt att man är försäkrad som katt för man har ju inget högkostnadsskydd :(

Gunilla och Frasse : Åh så kul att ni är tillbaka :) Mm det är jätteviktigt att ha en bra försäkring ! Matte funderar visst på att höja beloppet på min försäkring också , för det kan ju snabbt springa iväg till mycket pengar.

Pip och Murre : Trist att inte era pengar som ni skänkte gick till det ni ville :( Vad hade dom för förklaring på det när ni kontaktade dom på KKS ??

Dui och Deco : Visst kan vi göra mycket för andra missar som inte har en egen matte och husse om vi gör det tillsammans :)

The Florida Furkids sa...

We think those kitties are great dancers. Mom says V-E-T bills are very high. It cost $140.00 when Ellie got sick last weekend. She's worth it though!!!

The Florida Furkids and Angel Sniffie

BeadedTail sa...

Those kitties are cute but not as cute as you! We're glad you are feeling better and send you lots of purrs and smooches!

Anonym sa...

Ska kikas på...
Tack för att du tassade in hos mig jag är ju Jippi,Mynta och Goes matte som du vet *thihi*
Ska nog göra ett litet inlägg om det framöver ;)

/Nospuss

Katterna på Katthemmet Kompis sa...

Tänk på att inte dra alla över en kam. KKS är stort och många medarbetare.

Vad fint att du skriver om KKS, Kjelle Bus. :) /Tassnosgos

NoOne sa...

Nuuu har vår matte handlat + donerat /Jam & Kram från oss