söndag 21 augusti 2011

Varit ute på söndags promenad ...

med matte nu på förmiddagen.
  Vi gick jättelångt idag !
Vi gick så långt så jag var tvungen att både kissa och bajsa ute !!!
Men man säger ju att nöden har ingen lag;-)


Mmm det luktar så gott i halmen !!!



Fasen så långt det är hem !
Jag hinner aldrig hem i tid till kattlådan :(
Nä , matte tog inte kort på vare sig när jag kissade eller bajsade.
 Nog för att min matte är tokig , men hon har faktiskt en gräns ;-)


Vi "hittade" ett jakttorn , som jag givetvis var tvungen att prova att klättra  lite i :)


På den här bilden så ser man hela jakttornet :)



Kom igen matte så går vi !
Jag har faktiskt ingen lust att träffa på några kossor ! 
Du , Kjelle dom är faktiskt i den andra hagen , jag ringde ju precis och kollade med han som äger kossorna.
- Jag litar inte ett dugg på vad den där grannen säger matte , så det så !!!



Paus för att tvätta tassarna :)


För visst har jag tassat långt ?!



Hittade ett perfekt klätterträd i kohagen :) 





Här i trädet passade jag också på att tvätta tassarna lite igen.
Ni ska bara veta hur smutsiga dom blir när man promenerar i en kohage :)
Resten av vägen hem gick galant !
Jag hade så bråttom hem , så matte hann inte med att ta några fler foton :)







alla som tassar in här !

19 kommentarer:

Hjulia huller om buller sa...

OJ vilken rejäl promenad du tog matte med på ;-)
Du såg verkligen till att hon fick dagens motion!
Nu kommer du att sova gott resten av dagen. Lika bra att du gör det, annars orkar du inte busa inatt *fniss*

=^.^=

Nosbuffar

lillies lya sa...

Det där ser ut att ha varit en underbar promenix! Vi är dock helt chockade - kissa ute. Utan låda. Hmmm, Gustav pratar sig varm om det, men... Näe! Ungefär som att sova ute. Vi tror att vissa katter inte är lämpade för just det. Vi tror att vi nog skulle gå sönder om vi försökte. Förmodligen trillar svansen av eller nåt sånt. Huvva!

Ha en fin fortsättning på söndagen!
nosgosågottisar
Maurice & Kajsa

Max och Måns sa...

Om hon inte han ta fler kort på vägen hem måste det gått snabbt. För din matte är nästan värre än husse med blixtsaken. ;-)
Sedan skrattade vi lite åt dig. För du är ju Mr Tvärtom!
Hos oss går vi på lådan när vi inte hinner ut och inte tvärtom. tihi

Daisy sa...

You are so lucky! I have always wanted to go potty Outside!

Unknown sa...

What a fun adventure Kjelle Bus! Darcy and Sookie are in training at the moment as they don't like walking on a harness and lead. I shall show them these photos to convince them it's a good thing! =^..^=

Cat Mandu sa...

You lead such an exciting life!
It just boggles my mind.
Back to sleep.....................
Mandu

Dui och Deco sa...

Jama om låååång promenad, så mycket spinnande!Visst är det lite häftigt att gå på lådan ute, vi har bara kissat än så länge.Förstår om du var trött när du kom hem.Nosbuff

The Florida Furkids sa...

You really went far on your walk! Good job keeping those toes clean!

The Florida Furkids and Angel Sniffie

Findus, Isak och Rasmus sa...

Verkligen omtänksamt att bygga ett torn så att du kan spana. Såg du några läckra mususlingar eller fjäderkotletter från jakttornet? Kurr och burr.

CATachresis sa...

What an adventure Kjelle Bus! And you even had time to bathe. The outdoors is your bathroom, for sure. >^,.^<

Mr Puddy sa...

Wow ! Look like you have a long walk my friend : ) I bet you have a big nap after this adventure ; ) Have a great day
xoxo

BeadedTail sa...

That was a really long walk! It's good you kept your feets clean though! Our sisfur Sadie goes potty outside too! :)

LillaAquila sa...

Vilka fina bilder! Å vilken lång runda stpr å stark du blir nu med all motion!
Hoppas du haft en toppen helg! *nosbuff!

Katterna på Katthemmet Kompis sa...

Wow, vilken catwalk du gick! Du kommer vara i prima form till hösten. :) /Tass

Bullen sa...

Men OJJ vilken jamarns lång promenad du gick!
Och både göra nr 1 och nr 2 ute.... vilken tuffing du är! Det har jag aldrig vågat gjort :-o
//Bullen (Sigge hälsar oxå)

Kattson sa...

Undra på att du var tvungen att göra både det ena och det andra ute när promenaden blev så lång. Viktigt att tassarna ser snygg ut också ifall man skulle träffa på nån intressant kattkompis.

Panter sa...

Såååå långt!
Förstår om du måste tvätta tassingarna. Här är rena leråkern efter allt evinnerliga regnande. Såååå tröttsamt!
Astrid går mig på nerverna - hon tror jag är en så'n där som intresserar mig för romantik. Hon är så pinsam och så kan jag inte gå ut för det förbaskade regnet!
UPS!
Nu får hon nog bannor för nu rev hon precis ner hela anslagstavlan på kontoret.

Boo-Bah AKA Iris sa...

what adventures you have while on your walks. I think it is wonderful that you walk on a leash.
After a long walk, I imagine you are ready for a catnap.

Photo Cache sa...

thank you furriend for taking us out for a country walk.

emma and buster