söndag 25 november 2012

En ny Blogg ....

som heter Crazy Cat Lady har Mia som jobbar på Kattfotens Katthem i Halmstad startat härom dagen.
Givetvis måste jag ju göra lite reklam för den , eftersom Kattfotens Katthem ligger i samma stad som jag bor i och det är dit min matte brukar åka och lämna lite grejer då och då och det är även dit slantarna från mina kommentars-maraton hamnar :)

Mia skriver att hon har många roliga och sorgliga historier om katter , men kommer att fokusera på dom roliga och ge en massa tips och trix på bloggen. 
Man får gärna ställa frågor också om man undrar över något :)
Alla katterna som bor på Kattfotens Katthem kommer att presenteras på bloggen i ett alldeles eget blogginlägg
som heter Dagens Hjälte !

Hoppas jag gjort er tillräckligt nyfikna nu och att ni tassar in på bloggen och lägger till er som följare och lämnar en 
katt-entar eller två :)


Vad jag gjort i helgen ??
Eftersom det varit en mulen och regnig helg så har jag mest 
slappat i soffan 



och sovit i sängen :)


men också funderat på att ta ett naffs på min mattes 
fina Orkidé , men kom på att det 



nog var bäst att naffsa i den mindre fina Orkidén ;-)
Ni behöver inte vara oroliga för att jag verkligen äter på Orkidéerna 
för det gör jag INTE ! 
Jag bara använder "pinnarna" som tandpetare :)


Har också klättrat i mitt älskade klätterträd <3
På denna bilden har min matte både lyckats kapa mitt huvud 
och svans ;-)



Är väl bäst att visa att jag har både huvud och svans i behåll *fniss*


Trevlig söndag på er allihopa :)


29 kommentarer:

Anonym sa...

Ett sånna häringa däringa klätterträd har vi också här hemma på KattTorpet! Jätteskojsigt! =)
Fina bilder på dig, tjusige kissemiss ♥
Kurrelisvansvift på dig!

Tama-Chan, Benny, Vidock, Violette, Ollie, Heloise, Momo, Ryu sa...

You certainly look VERY relaxed when you sleep!!!

Purrs,
The Chans

Unknown sa...

YEY ! napping is the best thing ever !
hehehe 5th picture is simply the best !!!!
Happy Sunday Beautiful !

Katie Isabella sa...

I LOVE seeing you all stretched out you gorgeous baby! More! xoxoxo

A Tonl sa...

MOL! Yes, you did have us worried when we saw neither head nor tail in that one photo! So glad your local shelter has a blog that features its animals waiting for adoption - and we wish them wonderful forever homes VERY soon!

Brian's Home Blog sa...

I hope you have a wonderful Easy Sunday my friend!

Hjulia huller om buller sa...

Tänk att du inte glider av soffan *fniss*
Ha en fortsatt trevlig söndag!

=^.^=

Mjauis

Marg sa...

Whew, we were glad to see that head and tail. You sure look comfy on that bed. We hope you have a nice relaxing Sunday.

Kattson sa...

Ser att du utnyttjat dagen på bästa tänkbara sätt. Tur att du visade bilderna på slutet så vi fick se att både huvud och svans fanns kvar. Det var lite svettigt innan jag såg den bilden.

Dui och Deco sa...

Vi ska genast tassa iväg och kolla. kul! Vila är det bästa man kan göra just nu tycker vi, det är ju bara grått och trist mest hela tiden.Nosbuff

Seville at Nerissa's Life sa...

Totally love your new header. Super-duper nice. And what a great condo you've got there... reachin' all the way up to the ceiling. Pretty neat! purrs

Aamor sa...

Låter som en helt underbar helg som även skulle passa mig!
Tur att vi fick se att du har kvar både huvud och svans, hihi!
Självklart ska vi kolla i den nya bloggen!

Nosgos

Daisy sa...

I'll bet those orchid sticks are good for keeping the teeths clean!

Memories of Eric and Flynn sa...

Sounds like a nice relaxing Sunday for you. The photo without your head and tail made us laugh.

Sparkle sa...

My human loves orchids but we never have any plants here because 1) I invariably chew on them and 2) she kills them anyway - she is terrible with plants! I love your cat tree. We could use a new one... but I know we are not going to get one this year. :-(

Anonym sa...

Ska kika in såklart...
Fin helg du haft hihiii/NooooosPussssss

CATachresis sa...

Well we are relieved you still have your head and tail :) have a great week KB xx

michico*Adan*Lego-小芥*阿丹*樂高 sa...

Very Nice sleeping poses!!

Katnip Lounge sa...

We'll go check out the new blog!! Mommy LOVES your furry pants...and how you sleep on the sofa!

Cathy Keisha sa...

What a pawsome cat tree. You sure know how to chillax.

snoopy@snoopysdogblog sa...

Hey Charlie Rascal,

That Cat post thingy looks like fun Dude - us Dogs don't have them - don't think our claws are sharp enough to get up there! Doh!!

I hope you're having a fun day despite the weather,

Your pal Snoopy :)

Angel Prancer Pie sa...

We are glad to see you still have a head and tail!

Mollie sa...

Wow Kjelle, that sure is some cat tree. Looks like you had a great weekend. Will pop over and say hi to the new shelter blog :) xx00xx

Mollie and Alfie

Vi i Kasperian sa...

Vi ska också ta oss en titt på den där bloggen - men första ska vi ännu en liten stund beundra din fantastiska sovstil! :D

meowmeowmans sa...

Kjelle, you are a master of relaxing and napping! We will go and check out that blog, okay?

Sarah sa...

Great pics!! :)

simszanne sa...

Du slappar som ett äkta proffs :)

BeadedTail sa...

We're glad you didn't lose your head and tail! We'll check out that new blog too!

Anonym sa...

aiieee!!! You head and tail...GONE!!!...oh wait a minute...there they are...Oh Baby!! Nice pantaloons and tail Charlie R...ummmmmmm....luvluvluv it all...ahem...koff, koff...your furriend, Savannah