fredag 2 november 2012

I tisdagskväll så var ju min matte

på rymmen igen *suck*
Denna gången var hon nere i Skåne där hon först var inom en sväng på VÄLA och shoppade loss i någon klädbutik.

Som ni ser så är jag INTE alls intresserad av att kika närmre på innehållet i den påsen :)



Detta är enligt min matte ett FYND !
För den kostade bara 139 skr / 15 Euro / 20 US dollars :)



Detta var också ett så kallat FYND enligt min matte :)
(Kostade lika lite som tröjan ovan)



Detta var INTE ett fynd , men den var snygg tyckte min matte :)



Efter VÄLA så körde min matte vidare ner till Lund och 
Mammut Hund Katt Hundsport affären där det skulle vara 
VIP-kväll för Sydkatten medlemmar.
Det var mycket trevligt där i djuraffären berättade min matte för mig och dom var en 15 personer som kollade in alla saker som fanns i affären och som pratade om katter och så mumsade 
dom på goda ostar , kex och frukt som dom blev bjudna på.



Där var en representant från Orijen/Acana som hette Anna
och alla som ville fick en påse av var sort.



Där var även en reprentant från Taste of the wild som hette Therese
och hon gav också bort provpåsar med katt-mat.
Som ni ser så fick man även två små möss som kommer att ligga under soffan så fort min matte tar fram dom från gömstället i garderoben :)



Som om inte detta var nog så fick alla en present-påse av ägaren till Djuraffären också :)


Titta så många saker det låg i present-påsen !


Det var 20% rabatt på allt utom djurmat , så min matte köpte 
två nya aktivitets leksaker till mig som skulle vara lite klurigare än dom sorter jag hade sen innan.
Jag säger bara snick-snack !
Inte var dom här klurigare att få ut godis ifrån än dom jag redan har , kanske beror på att jag är smartare än en hund ??


Min väl dresserade matte köpte även 
lite gottis och några fler möss :)



Men det bästa som min matte köpte var Katt-kommando Syd`s
kattkalender :)



Eftersom jag fått så mycket mat och leksaker på sista tiden så ska jag skicka in min matte till Kattfotens katt-hem här i stan idag med lite grejer , för inte alla katter har det ju så bra som jag (tyvärr).



och som vanligt så kommer här 
dagens påminnelse om att rösta 
på min bild på HP :)


KLICKA >>> HÄR så 
kommer ni direkt till 
min bild :)

TREVLIG HELG allihopa !
Nos-pussar och gottisar till er alla <3

42 kommentarer:

dArtagnan Rumblepurr/Diego Hamlet Moonfur sa...

OMC! So much wonderful loot! You're a lucky kitty!

Tama-Chan, Benny, Vidock, Violette, Ollie, Heloise, Momo, Ryu sa...

Wow! So many goodies! And how nice of you to share! Acana, Orijen and Taste of the Wild are all wonderful brands. Please tell us if you like them.

Purrs,
The Chans

Mary, Fröken Tott och Adam sa...

Fina tröjor din matte köpt!
Eftersom hon bara är människa och inte pälsig katt så får du nog ha lite överseende med att hon köper tröjor till vintern;)
Oj, vad mycket möss och annat, fint av dig att dela med dig till de katter som inte har det lika bra!!
Men möss i garderoben, varför har hon dem där? fast iof så är det ju bättre än att ha skelett i garderoben:)

lillies lya sa...

Med grejer!!! lillie tyckte också att kläderna var snygga och fyndiga! Vi tycker nog att gottiset var fyndigast! Fast, vi är väldigt nyfikna på vad du tycker om Oriens käk. Vi fick det för ett tag sedan och vi gillade det INTE. Fast lillie var benhård och sa att det var så dyrt att vi allt fick äta upp det! Någon hade sagt att det är så proteinrikt att katterna inte äter så mycket av det, utan blir mätta ändå. Hmmmm. Vi tror nog att det är drygt för att det INTE ÄR GOTT!!!

vi klickar hej vilt på dig! Vet du hur du ligger till i förhållande till de andra? När vi skall kolla så glömmer vi det efter ett tag och bara tittar på kattbilderna istället...

nosgos å fredagsgottisar
Maurice & Kajsa

ps, det är rysligt stiligt av dig att ge katthemmet dina saker!!!

Fr. Tom Fish sa...

That sounds like a wonderful time for your mom, Kjelle! You mix cat lovers with food and it's instant success. Mom Julie likes the jackets :) Great toys, too!

Hugs,
Tom

Fuzzy Tales sa...

Awww, you and your mom are wonderful to donate the cat items to the shelter/rescue.

Your mom had a great shopping excursion, both for herself and for you!

Katten Gustav sa...

Min matte var också i Lund häromdagen, men inte hade hon med en massa bra/goda grejer, inte. Förstår inte hur jag ska kunna få henne lika väluppfostrad som din matte är? Väla gillar hon inte så mycket mer, och det kan kvitta när jag ser vilka oanvändbara saker man köper där. Inte minsta goda. Men en sån där kalender ska jag beställa, för jag kommer ju från KKS.

The Florida Furkids sa...

That's a lot of great swag! It's nice of you to share with less fortunate kitties too!!!!

We voted!


The Florida Furkids

Hjulia huller om buller sa...

Så mycket saker du fick (igen)... Tur att matte ger bort en del, för DIN leksakslåda är väll full ;-)
Röstat igen, nu är du uppe i 526 hjärtan!!!

=^.^=

Fredagsbuffar

Vi i Kasperian sa...

528 eller 529 - minns inte vilken av dom rösterna som är min. :)
Vi kommer tillbaks sent i kväll.
Jisses, din matte vet verkligen hur man ska utnyttja en på-rymmen-dag!
Fast att du som katt skulle vara smartare än en hund - hrm, DÄR är jag inte alls ense med dig! Jag erkänner att ni har vissa färdigheter som inte jag har, som t,ex, att kunna klättra i träd och så, men att ni skulle vara SMARTARE - nä, där drar jag gränsen. :D

Sparkle sa...

Wow, you got WAY better stuff than your human got for herself! Who needs clothes? That's so nice of you, giving goodies to cats in need.

Dui och Deco sa...

Fina saker din matte köpte! Det bästa med din matte är att hon alltid köper saker till dig, du har lyckats bra där!! Omtänksamt att ge bort saker till dem som inte har! Ta tass om er! nosbuff

Klosterkatterna sa...

Oj, så mycket fint du och matte fick i present! Och klosterkatterna gör klo upp för att ni skänker så mycket vidare till katthemmet... det gillar vi skarpt!

Matte delar din mattes kärlek till koftor, hälsar hon. Ett mycket bra plagg, och alla tre var snygga.

Blir du väldigt ledsen om vi i fortsättningen skickar en röst vardera till de katter i Lussekattstävlingen som ingen har röstat på? Vi tycker så synd om dem... de är jättesöta, de också!

Tass och kram från klostergänget.

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Här är det självklart att man ska dela med sig till dom som inte har det så bra som en själv !
Inte blir jag ledsen om ni röstar på dom katterna som inte fått en endaste röst , jag tycker faktiskt också lite synd om dom :(
Det är väl därför som HP gjort om sina regler lite i år ?
Att det "bara" är den som kommer 1:a i sms-röstningen (som kommer sedan) som kommer med i Lussekatts kalendern , resterande 11 katter väljer en jury ut bland ALLA inlämnade bidrag :)

Aamor sa...

Det var inga dåliga saker det där. Snällt av er att skänka det vidare.
En sån där boll som det faller mat/godis ur har jag också - skittrist, hihi!
Man måste ju rulla den och jag gillar ju inte bollar!
Röstat två gånger, kan hinna en gång till om matte inte lägger sig för tidigt, hihi!

Nosgos

LP sa...

We voted Kjelle! You now have 541 hearts!

Your Mama found some pretty sweaters! The shelter kitties will appreciate all those lovely toys :)

the critters in the cottage xo

The Furries of Whisppy sa...

What a whole lot of wonderful stuff for both your Mom and yourself! We eat Orijen and it's delicious!

Cherry City Kitties sa...

What nommy-noms for you and your Mom, our Momma loves the grapes and cheeses! We like how you help out other kitties, many don't know how important it is, but kindness always is.
Harry, Dexter and Tipp

Anonym sa...

Wow...så fina saker din matte köpt & så fint att ni skänker ♥
/NooooooooosPussssssss

Mollie sa...

OK Googles not working, so wez doing the guessing game..Mom didn't know what to wear to the dinner pawty,Lovely food there..Where ever she went, she came home with lots of treats for you :) Am I close ??? MOL xx00xx We voted again :) xx

Mollie and Alfie

CATachresis sa...

Lovely lot of swag there KB. Mr Google was playing silly bu88ers again. Translation was hilarious!! V again for you xox

Vi i Kasperian sa...

552 - återkommer! :D

Mollie sa...

Yeah, I won Alfie'z dinner for a week, coz I guessed almost right..BOL Wez will Christmas youz charlie :) xx00xx

Mollie and Alfie

Angel Gracie=^o.o^= sa...

Wow, there really was a lot of kittie toys in your paper bag. How great to get so many new toys. Not to worry about missing the party at the Tabby Cat Club we always have fun things to do there so remember to check our calendar out. Great visiting with you. Always fun to see you.

Anonym sa...

Oh My Cat! You sure did rake in the good stuff Charlie R! So nice of you to send lots of stuff along to a cat home for other cats who don't have as much. I voted again! paws crossed

Katnip Lounge sa...

Boy o boy, you CLEANED UP on the goodies!!! And your Mom did pretty well, too...hee hee.

Gigi sa...

What great bargains! And it was nice of you to share your treats with the other kitties, Kjelle Bus. We voted for you!!

Findus, Isak och Rasmus sa...

Så många fina saker! Du har verkligen lyckats med uppfostran av din matte. Kläderna var kanske liiite onödiga, men de kanske är sköna att rulla ihop sig på? :)

(Vår matte hävdar bestämt, att din matte är värd några saker till sig själv. Tvåbeningar håller ihop!) Kurr och burr.

Katie Isabella sa...

The Google translation today was fun! Looking at YOU is always a joy but your wishing me "good ice" at the end made even mommy smile really big! :-)

Thank you for taking the toys and treats to the kitties who do not have any. That is the nicest thing ever. xxoxoxoxo

Oskar sa...

What wonderful things, you are a lucky one!

Nubbin wiggles,
Oskar

Marg sa...

Wow that is a lot of good stuff. And that is so great that you took some of it to a shelter. They sure will enjoy it a lot. What a nice cat you are for sure to be so generous. Hope you have a great day.

Unknown sa...

Mååååånga fina saker du fått ! Då FÅR Matte vara på rymmen. :-) Tazz&Kram

Vi i Kasperian sa...

585 hjärtan nu! :)

Memories of Eric and Flynn sa...

588 now! Your mum had a good shopping trip and you got lots of lovely toys and treats brought back. It is good of you to share with the shelter kitties.

Purrfect Haven sa...

wow.. shopping bonanza! wonderful things. great kindness... and fun.. Love Helen, Mr Darcy and Mr Bingley xxx

meowmeowmans sa...

What great stuff, Kjelle! How nice and thoughtful of you to share it with less fortunate kittehs. :)

We voted for you again. Now you have 607 hearts!

Hugs!

snoopy@snoopysdogblog sa...

What a result Charlie!!

I bet you're hoping your Mum goes shopping again soon!! :)

I hope you're having a fun day,

Your pal Snoopy :)

Daisy sa...

Wowie, you really hit the jackpot there!

Anonym sa...

Så bra att du har dresserat matte så hon shoppar saker till dig också. Fint att skänka till katthemsmissar. Vi ska också gå igenom våra leksaker för vi har mer än vi behöver. Vi har också tassat så nu har du 610 hjärtan :)

Juno sa...

Whoa~ you got many many goodies!! Enjoy! Oh yes, we will vote for you from now.

Your friends,
Momo & Pinot xo

Kat sa...

We are so happy for you and all the goodies and treats you got! kisses xx
Sherlock,Ash and Traveler

Kat sa...

Where can we vote for you at?