lördag 15 oktober 2011

Min matte har blivit webmaster

i kattklubben Sydkatten som vi är medlemmar i (antar att jag också är medlem eftersom det ju faktiskt är en KATTklubb) och ska nu  ansvara för vissa saker på Sydkattens hemsida.

Jag undrar hur hon tänkte när hon efter att ha läst i klubbtidningen att ny webmaster söktes , skickade iväg ett mail till klubben där hon skrev att hon kunde tänka sig att vara webmaster för klubbens hemsida ??!!
Inte tänkte hon på mig och min blogg i alla fall !!
För jag misstänker starkt att detta kommer att betyda mindre tid för min blogg även om matte säger att det inte kommer att påverka mitt bloggande alls.
Jag bara säger det att om min mattes nya uppdrag påverkar mina möjligheter att sitta framför datorn  så ...


Så i torsdags kväll så körde matte till Linda K nere i Malmö för att lära sig hur hemsidan fungerar.
Hon lärde sig inte bara hur hemsidan fungerade , hon klappade minsann på dom 3 katterna som bodde där också och sen blev hon minsann bjuden på god Lasagne och sallad.
Att jag och min husse satt här hemma och bara fick tugga på torrisar och nudelsoppa till middag det bekom inte matte ett dugg :(


Föreningen Sydkatten är Sveriges största SVERAK-anslutna kattklubb med ca 600 medlemmar och klubben har alltid nåt på gång.
I torsdags var min matte på en kurs i hur man gör för att ställa ut i Danmark. Antar att det betyder att jag nu kommer att släpas iväg utomlands också ??!!

I kalendern på hemsidan kan man se lite kortfattat vad som är på gång och under fliken aktiviteter kan man läsa mer ingående om vad som är på gång.

KLICKA PÅ LOGGAN 
så hamnar ni direkt på sidan med alla aktiviteterna  :)



En gång om året så anordnar klubben en 2-dagars Internationell kattutställning i Malmö.
Nästa år firar klubben 50-års jubileum
och då ska det vara 60-tals tema på utställningen.

KLICKA PÅ BILDEN
så kommer ni till utställningssidan


Det har även startats upp en sida på Facebook där man kan gilla 
Sydkattens jubileumsutställning och då får man uppdateringar i sitt nyhetsflöde på facebook.
så hamnar ni på facebooksidan :)



13 kommentarer:

NoOne sa...

♥-liga Grattistassar till din matte iallefall,Kjelle Busis...
Tror säkert att du får tassa blogg/Nospuss

Hjulia huller om buller sa...

OJ... det var inte lite din matte ska syssla med. Vi önskar henne lycka till med jobbet!
Vi tror också att du kommer att kunna sitta och ge henne en hjälpande tass då och då *blink*

=^.^=

Nosbuffar

Frasse sa...

Även om jag djupt sympkattiserar med din inställning så måste jag ändå jama att din matte är snäll som vill hjälpa Sydkatten. För då hjälper hon ju samtidigt våra kattvänner i nöd. Vi får hjälpas åt att se till att denna osjälviska gest inte drabbar dig och bloggen alltför hårt :-)
Och som Hjulia och Co jamar - din hjälpande tass kan ju komma väl till pass :-)
Tassklappar

The Florida Furkids sa...

You had dry ice for dinner????? We think Google translate messed that one up!!

Good luck to your Mom on her new job. We know she'll make time for your blog too!

The Florida Furkids and Angel Sniffie

Nea theCat sa...

Men Kjelle då får du erbjuda matte en hjälpande tass i sitt webbmasterarbete. Det kommer hon att behöva.

Jag översatte sidan till engelska och det står faktiskt då att du bara fick "dry ice" till middag. Din stackare ;D

Nosgos

Kattson sa...

Snällt av matte att ställa upp för hemlösa katter. Givetvis får din blogg inte bli lidande, men tyvärr finns det ju många katter som behöver hjälp.

Sigge Svamphund sa...

Bra jobb din matte ska göra!
I forntiden så var matte på mängder med kattutställningar och hade ganska ofta kattvalpar hemma. Då födde hon upp Norska skogkatter, men det var långt före min tid.

Unknown sa...

That picture of the kitty and the gun sure did make me laugh out loud!!
Good on your mom for getting this new role, but I do hope we still get to see you lots too =^..^=

Katnip Lounge sa...

We are excited for your Mom...but you make sure you get equal time! Mommy will try to get you the "box" photos this evening after work.

CATachresis sa...

Dry ice and noodle soup!! You poor things. Math is a neglectful pawrent and partner ;) LOve love love the picture of Kjelle the assassin :D I am sure she will still find time for you :)

BeadedTail sa...

Concatulations to your mom for her new job! We hope it doesn't take too much time away from you and your blog too though!

Vicki sa...

Oh I love that picture of the machine gun toting kitty! It is a favourite in our house...

Hanna sa...

Så roligt!! Grattis! :)