onsdag 18 april 2012

Extra upprörande inlägg !

Jag vet att jag lovat att fortsättningen på min utställnings-helg och födelsedag skulle komma i ett blogginlägg idag.
Men en minst sagt 
MYCKET UPPRÖRANDE sak har kommit emellan !


Igår när min matte kom hem , så hade hon ett paket med sig.
Hon sa att hon hade hoppats på att det skulle kommit 
redan i förra veckan så att jag kunde fått det på min födelsedag.
Bara här börjar det ju bli lite upprörande , eller hur ??
Jag menar hur dåligt är inte det av min matte att inte se till att beställa saker så att dom kommer fram i tid till min födelsedag ??!!

Åh , så spännande det ska bli att se vad det är i paketet !!



Som ni alla förstår så vad det här INTE riktigt 
vad jag hade tänkt mig !!!
EN T-shirt !
Upprörande eller hur ??
Men vänta bara till nästa bild , så ska ni få se något 
MYCKET UPPRÖRANDE !!!




-
SLUTA SKRATTA !!
Det är INTE roligt ALLS *stampar med tassen*

Om det är någon annan som mot förmodan 
skulle vilja ha min matte ??!!
Så är jag just nu VÄLDIGT villig att betala flera miljoner
Dentabits till den som tar över min matte !!!

P.S Jag förväntar mig inte någon av mina vänner ska offra sig och ta över min tokiga matte och ingen annan för den delen heller !


32 kommentarer:

Skrutten och Skorpan sa...

Men det var det fräckaste vi har sett. Får man verkligen göra så mot sin katt??? Tyvärr har vi nog med vår egen matte, men det kanske finns något hem du kan skicka henne till. Bootcamp eller uppfostringsanstalt??

Hjulia huller om buller sa...

Din tröja är ju jättefin!!!
Färgerna passar dig ypperligt och vi skulle ALDRIG skratta åt dig eller åt din mattes knasiga påhitt till födelsedagspresent.
Hoppas att du har fått massor med gotte också!

=^.^=

Nosgos

Rebellen sa...

Nämen fy jamars va fräckt av henne! Morr! *tröstbuffar* Såklart jag inte skrattar, jag känner med dig finaste Kjelle. Det finns en gräns och den har din matte gått över utan tvekan! Låt henne ta på sig tröjan istället! Dumheter att ge dig en sån tokig tröja! Morr! Tröja överhuvudtaget! Usch fy jamars! Idag är det Lill-Caturday finis, och då hoppas jag att hon belönar dig riktigt ordentligt för att du ens hade på dig tröjan en sekund! Gottigt till vår finaste Kjelle bums!!! Nosgos och Mjölkisar

Katten Lisa sa...

Ska det där kallas FÖDELSEDAGSPRESENT??? Förnedringspresent, snarare! Delar helt och fullt din upprördhet!
Jag tänkte på en sak...det är kanske svårare att uppfostra sin egen matte än andras? Vi kanske skulle ordna en byteskedja, på sådär...jam...en månad? För flera mattar i taget undanber jag mig.

We love LUNA sa...

MOL
okay..sorry!
You looks so charming! ;)
I love your T shirt!
Luna

Bullen sa...

Men jamarns vilken fräck matte du har! Jag håller med Gustav, en FörnedringsPresent är just vad det är!! Huuuujam!

The Furries of Whisppy sa...

But that's such a cute little tshirt and it fits perfectly! And honey, you are all fluff. :)

Linnsen sa...

Det var det FRÄCKASTE vi har hört och sett?!?!?
HUR tänkte matte här????? :O Trodde hon att du skulle bli GLAD över den presenten?????? Har matte aldrig hört talas om stickisar och leksaker i oresent?????

Vi känner oerhört med dig nu Kjelle Bus... *snyftar och snörvlar*

Med vänliga tassar
Linnsen, Frank och Lillfjanten

Alice sa...

*rullar runt på golvet och skrattar morrisarna av oss*
Förlåt söta Kjelle, men vi kan inte sluta skratta....
Men du får våra allra varmaste tröstnosbuffar för din mattes skamliga tilltag!
*nosbuffar*

Pelle sa...

Det var verkligen fräckt. Tur at tmin matte inte sett den där hiskeliga saken. Göm den fort!

Katterna på Katthemmet Kompis sa...

Lite söt är den ju allt! ;)

/Tass

Sigge Svamphund sa...

Ha, ha, ha hi, hi, hi eller nåt eller nä jag skyller på min skiitmatte det var hon som skrattade!
Jag har satt upp dej på beställningslistan för boken.
Be att din matte mejlar sin adress o sånt framöver så kommer du att få den.

Aamor sa...

Naw, lilla hjärtat, du var hur söt som helst även om du såg sur ut. Fast jag är glad att inte jag ha en sån, hihi!
Matte sa att jag skulle även haft en sån men jag kör med samma information som du gör, "matte till salu"

Nosgos

GLOGIRLY sa...

Oh Charlie Rascal... you have my deepest sympathies. That tee shirt is just wrong on so many levels. I promise not to laugh. Anymore. Just as soon as I stop laughing.
; ) Katie

Unknown sa...

*Matte i Ligan skrattar så grannen under kommer och undrar om det är jordbävning*
Ligan liiiider med dig!!!

Boo-Bah AKA Iris sa...

Poor Baby. the shirt is just not you!! I wouldn't give mom any cuddles if I were you. Maybe you should try hissing at her. >o)

Mary, Fröken Tott och Adam sa...

Åh..:) Fröken Tott och Adam säger att jag inte ska le så mycket de kännner verkligen med dig säger dom.
Kanske din matte skulle köpa en med losefit nästa gång du måste ju få "kepskant" på kroppen av den där!

Vi i Kasperian sa...

Men herregud - kan sånt där elände drabba KATTER också! Jag trodde det mest bara var hundar som kläddes ut till allmänt åtlöje och mattars skruvade och morbida humor...
Men har matten din någon skam i kroppen så var det sista gången - jag menar, hon SÅG ju minen på dig på första bilden!!!
ALLA mina katter lider också med dig!!!! Myse allra mest, tror jag. Och Petrus. Och förresten Filip och Maxi också...

Kattson sa...

Om jag vore du skulle jag prioritera två saker: först att få nån som vill ta över T-shirten snarare än matte. Det är nog, trots allt lättare att bli av med den. Sen skulle jag se till att matte beställde nästa års födelsedagspresent omgående, så att åtminstone den kommer i tid.

CATachresis sa...

OK I’m not laughing ….no I’m not …. really :)))))

But that last picture is just so gorgeous I want to scrunge you Kjelle Bus xox

Oskar sa...

Maybe you could cough up a nice furball in her shoe!

Nubbin wiggles,
Oskar

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Matte fnissar, men jag är allvarlig! Går det kanske att tugga hål i den så den måste slängas? Bara ett tips! /Fjutten

Basco sa...

Har redan en tokig matte och vill inte ha din :) Men den där t-shirten är ju lite fräck, med annat innehåll så klart.

Basco

A Tonl sa...

Oh Kjelle the INDIGNITY!! Maybe you might accidentally drop it into trash can or toilet? (MOL!!

The Lee County Clowder sa...

Looks like some bean has a hairball in her future.

Do we understand correctly that you have a purrrthday coming soon? If so, Happy Purrrrthday, Kjelle kittie. We hope you have a great day.

Dui och Deco sa...

Fy jam vad fräckt! Och så kalla det present!! Nosbuff

Purrfect Haven sa...

ha haah we LOVED you in that t-shirt - its perfect! Bingley wants one.. where did you get it please? We love visiting, Love Helen, Darcy and Bingley xxx

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

My mom bought it from a swedish company called Petster
http://www.petster.eu/se/article.php?id=19358&art=8596843

She googled for the text on the T-shirt and found Posh Paws, that´s in english.We beleive the buisness are located in Irland ??
So we guess it would be better for you to order it from there ??
http://www.poshpaws.ie/acatalog/Dog_T_Shirts.html

I guess you would like to know witch size my T-shirt is ??
It´s size x-tra small , I weigh about 4,6 kg.

Ellen Whyte sa...

Not fat, sweetie. Prosperous!

snoopy@snoopysdogblog sa...

OH No!! You poor thing…..

I was kinda feeling blue cos I didn't get a special present for my birthday, but now I feel a whole lot better, I'm so glad I didn't get a T-shirt!! And yep, my Mum totally could have got me one like yours as I'm SO Fluffy too, even though I'm a Dog! :)

Hang in there buddy - I hope you get duly compensated…. :)

Your pal Snoopy :)

Frasse sa...

Hihi, förlåt mig Kjelle, men det är en rolig T-shirt :-) *fniss* Men självklart förstår jag att du är besviken. Det kunde ju varit något mer MATnyttigt i paketet om man jamar så... :-)
Tassklappar

Memories of Eric and Flynn sa...

Hahaha! Sorry, we're not laughing really ::snigger:: It's a very hahaha nice T shirt Bwahahaha!