måndag 30 april 2012

Varit på utflykt till ...

min mattes föräldrar :)

Spanar in våren som är på väg 


Även om jag inte vann något av priserna i foto-tävlingen 
Fånga Våren , så fick jag i allla fall vara med bland 
bilderna på baksidan :)
Det är ju en ära bara det !
Ja , jag och min matte "knyckte" sidan från mina matte-föräldrar :)


Försökte få liv i Gustav , så att vi kunde leka lite.
Men se det ville han inte :(



När min matte och matte-föräldrarna fikat , så gick vi ut en sväng 
i deras trädgård och där sprang jag på Gustav :)
Han ville inte leka med mig nu heller :(



Vi nosade lite på varandra , men sen så ...



smet Gustav iväg



och sa att jag skulle sluta följa efter honom :(
Nedrans grinig gubbe han är !
Jag som bara ville leka lite !



P.S Får ju skämmas lite som glömde 
att tacka alla som röstat på mig i förra inlägget.
TACK SÅ MYCKET 
ALLIHOPA !!!

22 kommentarer:

Hjulia huller om buller sa...

Ni blir nog lekkamrater så småningom, ge Gustav bara lite mer tid! Han är kanske bara blyg för en kändis som du ;-)

=^.^=

Nosbuffar

Anonym sa...

Hej igen Kjelle Bus, vilka fina foton du visar!
Trodde faktiskt du skulle vinna foto-tävlingen, så som vi röstade och låg i, men men kanske nästa gång. Ha en fin vecka och busa med Gustav...om det går ;)
Nospussar från Kassia & Silvana

Marg sa...

Hopefully Gustav will play with you soon. Nice job getting on that page in the newspaper. Hope all have a great day. Take care.

Leopold via matte Sandra sa...

Åh han den där Gustav påminner om Dexter, också en tråkig gammalgubbe, men tro mig du får nog fart på han snart :D Jag lyckades! Du är fin Kjelle!

Nospuff!

HH and The Boys sa...

I love that picture of you in the car. You must be he navigator they way you are watching the road.

Have a great day.

pawhugs, Max

Hanna- mamma till Alexander sa...

Så kul att ni iaf inte är ovänner längre hihi :P finfina bilder! och så modig du är som vågar åka bil! ;)

Fuzzy Tales sa...

Maybe you will win Gustav over...eventually. :-) At least you don't fight, he tolerates you!

Seville at Nerissa's Life sa...

You didn't win? What a shame... Pictures of you are always so beautiful... 'cause you're so beautiful. You're always a winner to me, my friend. ALWAYS A WINNNER!

Cat sa...

We think you should have won the photo contest!!! Don't worry if Gustav won't play with you, we will come over and play :-) Loved you riding in the car, so cute with your harness on!!!

lillies lya sa...

Vilken tråkmåns han är! Han kanske surar för att du brukade fräsa åt honom? Hoppas att ni får en härlig Valborg. Trots att husse inte fick någon kamera.
nosgos å Valborgsgottisar
Maurice & Kajsa

GLOGIRLY sa...

So what's up with Gustav Crabby Pants?! I can't believe he didn't want to have fun with you. ...I think you should come to the US. Even though I don't like anyone except Glogirly & Gloman, I would definitely make an exception for YOU! Sorry about the contest, Charlie Rascal....*I* know you're a winner. I still think you had the most beautiful spring photo of all.
xo Katie

CATachresis sa...

I agree with Nerissa. You are a winner in our eyes. I too like the picture of you in the car :))

The Furries of Whisppy sa...

We can't understand why Gustav didn't want to play with you. We WOULD!

Memories of Eric and Flynn sa...

We think you should have won. We liked your photo the best. We tried voting in the last round but we must have been doing it wrong because it wouldn't accept our texts. Gustav is silly to not want to play with you.

The Florida Furkids sa...

We think your a winner too!!!

Thanks for helping make Ellie and Allie's 10th Birthday extra special!!

The Florida Furkids

Unknown sa...

Kjelle,
Me voted and me loves the picture of yous looking out the car window and Gustav is a crabby old cat (just like me)
Kisses
Nellie

Oui Oui sa...

We'll play with you any time! Some kitties are so stuck up! Hee,hee google was funny today - hurray for English on Tuesdays,

BeadedTail sa...

We love your photo and agree that you are a winner with us! It's too bad that Gustav didn't want to play! It looks like a fun visit anyway!

Findus, Isak och Rasmus sa...

Vi blir lika förvånad varje gång när vi påminns om att du GILLAR att åka bil. Vilken tuffing du är! Synd att Gustav inte ville leka, men det är ju skönt att ni är sams i alla fall. Kurr och burr.

Aamor sa...

Åh vad synd att ni inte vann, iband kvittar det hur mång som röstar för vissa har alltid fler!
Trist att inte Gustaf ville leka med dig men jag tror att du kunde roa dig själv.


Nosgos

Mary, Fröken Tott och Adam sa...

Tråkigt att det inte blev någon vinst fast du fick ju vara med i tidningen iallafall. Riktig kändiskatt du håller på att bli!
Tråkig Gustav är då som inte ens vill leka lite. Kanske han skulle sova på morrhårena på andra sidan nosen till nästa gång, verkar ju som om han vaknat på fel sida.
Trevlig åkställning i bilen. Adam säger att han minnsann inte skulle jama i 10 mil om han fick åka så och slapp buren. Dock har han inte övertygat mig ännu om det:)
Apprpå åka så håller helt med dig surra ordentligt så att det inte går att hoppa hm..menar ramla ur korgen under färd måste nog vara prio ett för en cykeltur.

Kattfamiljen sa...

Määh han kunde väll ställt upp och lekt lite nu när du faktiskt hälsade på ;-)