fredag 20 april 2012

Lite om hotellet och utställningen på söndagen

När utställningen stängt för besökare och utställare på lördagen , så stannade jag och min matte kvar för att hjälpa till med förberedelserna inför utställningen på söndagen.

På den här bilden ser ni hur hårt jag arbetar ;-)


När vi äntligen kom till hotellet , så fick jag ju börja med att göra en säkerhetskontroll av rummet.
Här väntar jag på att The Real Housecats ska börja på TV´n.
Jag väntade förgäves :(



Jag tycker nog allt att duschutrymmet var lite väl litet och toaletten var ALLDELES för nära !!



Plus poäng för att baren serverade iskallt vatten HELA kvällen :)



Plus poäng ger jag också för det fluffiga täcket i sängen :)



Totalt ger jag hotellet 3 tassar , 
dom hade fått 4 tassar om dom visat 
The Real Housecats på TV´n ;-)


På söndagsmorgonen blev jag väckt min matte väckt av mig 05:00 ,
det var MYCKET uppskattat ;-)
Hon var INTE ALLS avundsjuk på att jag kurade ihop mig för att sova det första jag gjorde när jag åter var på plats i min bur på utställningen på söndagsmorgonen.



Min matte fick gå till Sydkattens lotteri stånd och stå och sälja lotter istället :)



Här tittar/jämför domaren Anette Sjödin på två stycken Birmor



och här jämför hon två andra Birmor :)


Här är det stora rosifett/rosett bordet , där dom 2-benta fick hämta rosetter till sina katter som tagit certifikat eller titel  :)



Japp , min matte fick hämta en rosett till mig på söndagen också :)



Min spanska granne , var rätt pestig på söndagen !
Han jamade JÄTTE HÖGT och försökte riva buren.
Så min matte tog med mig till Sydkattens informationsdisk ,
där låg jag i min mattes knä i 2-timmar !
där jobbade jag HÅRT i 2 timmar !


När jag kom tillbaka från mitt hårda jobb i informationen , så 
hade den spanska katten tack och lov somnat !!



Så att jag kunde öppna mina födelsedags paket ifred :)



JAPP , jag firade min 2-års dag i en utställningsbur ! 
Här busar jag med boll-spöet som jag 
fick av min FB-kompis Armanie. 
 Tack så hemskt mycket för det kuliga spöet !
Lovar att visa bättre bus-bilder i ett annat inlägg :)

Av min matte fick jag ...



När utställningen var slut och min matte hjälpt till en stund efter med städningen så åkte vi hem till husse.
Min husse blev jätteglad när vi äntligen kom hem :)
Min matte påstår att han mest blev glad över att vi hade Pizza med oss hem ;-)


ALLA katter som ställdes ut fick en bollbana per utställningsdag , 
eftersom jag var där 2-dagar så fick jag två :)


Som ALLTID fick jag  ju hålla koll på att 
min matte så att den monterades ihop rätt !


Ser ni bollen ??
Jag pekar på den med min högra tass :)


I år var det vinster på varje lott i Sydkattens lotteri.
Nä , då min matte köpte INTE alls MÅNGA lotter ;-)
Min matte påstår att jag inte kan leka med ALLA dessa leksaker eller äta upp ALLT godiset.
Jag jamar bara : Skulle inte jag kunna det ??!!
Vad säger du ??
Ska jag vara en snäll kissekatt och ge bort lite av alla grejerna 
till hemlösa katter som inte har det lika bra som jag ??
Tycker jag låter som en bra idé , matte !!

26 kommentarer:

Anonym sa...

Helt underbart roliga, kuliga bilder. Du är för go liten kisse! Jamiga hälsningar från Sigrid o min matte Lisa.

Seville at Nerissa's Life sa...

I just love that first picture of you. You look absolutely GREAT in it! And I love that new toy you helped your mom put together. It looks really, REALLY neat!

Unknown sa...

Oh Wow! The hotel room, that I don't mind, but a cat show! Not me buddy! And what pawsome birthday gifts!
Queen Penelope is still not 100% so I am visiting today. Thanks for sending purrs, they really help. She has been using the litter box and even though the lumps are smaller than normal, at least they are lumps.
Have a great day!
Kozmo

Katten Lisa sa...

Oj, så många fina bilder! Det känns nästan som om jag fick vara med på utställningen! Och så måste jag erkänna att jag beundrar dig för att du klarar allt med sånt lugn. Vara på utställning, bo på hotell. Jag skulle nog bli litet nervös, tror jag. Som den spanska katten. Som åkt så långt, dessutom. Stackar'n.

Oskar sa...

Happy birthday and congratulations on your ribbon!

I know you will feel good inside if you keep somethings and give some away!

Nubbin wiggles,
Oskar

Aamor sa...

Vilket toppen hotell.
Vad ni är snälla som skänker bort de andra sakerna även om jag tror att du hade fixat att äta och leka med allt, hihi!

Nosgos

Dui och Deco sa...

Vilka fina bilder och vilka dagar! Klart du fick rosefett, du är ju snyggast! Bra idé att ge bort saker till dem som inga har. We like! Nosbuff

Katie Isabella sa...

YOu know, I have to say yet again how very very beautiful you are and how each picture of you makes me and mommy smile.

That would be a great idea to give away some of your toys. The other kitties who don't have homes as you and I do will appreciate that so much. XOXOX

We love LUNA sa...

Dear Prince Kjelle,
You are awesome my friend!
I imagine how wonderful was this day to you, now you can rest and deserve a good and peaceful nap!
I'm always thinking of you!
purrs
Luna

BeadedTail sa...

That was quite a weekend! We're glad you got some rest with all that excitement going on plus your noisy Spanish neighbor cat! You got great presents too!

Mary, Fröken Tott och Adam sa...

Låter som en trevlig helg det där om man bortser från din burgranne då. Han kanske inte hade lika trevligt hotell som dig och fick nog där andra dagen. Dessutom måste vara tråkigt när alla jamar på utrikiska hela tiden!
Snälla du och din matte är mot de behövande katterna!

Memories of Eric and Flynn sa...

That was a very busy weekend for you and you did very well. The hotel looked lovely and comfortable, but we agree, they should have had Real Housecats on the TV. We like your new Circuit toy.

GLOGIRLY sa...

Those were wonderful photos of the weekend!!! It looks like you had lots of fun...even though you were hard at work! hehe. Your ribbons are as impressive as you are handsome.

It's very generous for you to give those nice toys to some kitties in need. xoxo
love, Katie & Glogirly

Mariodacat sa...

WOW - you worked so hard at that kitty show. You must be exhausted. I think you need to nap for a week. It's always nice to share your toys with homeless kitties if you have enough of them. I have enough for sure.

Hannah and Lucy sa...

Happy Birthday to you - we can see you are a great help to your Mom at the Cat Show - what would she do without you to guide her? Concatulations on winning a pretty rosette.
Luv Hannah and Lucy xx xx

CATachresis sa...

Hey! Kjelle Bus, you certainly get around, but you take it all in your stride. You are awesome for sure xox

Anonym sa...

Det låter som en spännande helg! Fina bilder! Då får vi gratulera på födelsedagen lite i efterskott! Hurra hurra för Kjelle Bus!!

Marg sa...

WE agree that sharing your nice toys with the homeless animals would be very very nice. What a good idea. It looks like you had a good time at that hotel even if you did work really hard. Take care.

Kattson sa...

Jag tycker nog du skulle fått fler priser. Du jobbade dessutom hårt på utställningen. Jag tror många hemlösa katter skulle bli glada om du väljer att ge bort nån av leksakerna till dem.

Gattina sa...

All your picture show that you are a perfect model even besides your toilet !
and congratulations to your price, you behaved great !
I also have to look for paws instead of stars for a hotel, lol !

Unknown sa...

wow vilken massa bilder.
Gillar den röda den däringa banan.
Tazz&Kram

Trollungarnas Värld sa...

snällt av dig att ge bort till de hemlösa katterna! *hederstass*. Du har ju jobbat jättehårt på utställningen - jag kommer ihåg när Maya var på utställning då var hon uttråkad och var jättesur, men du verkar ta det hela med visst lugn så att jama....*nosbuffar*

Nea theCat sa...

Men vilket hotell som inte visade the Real housecats. Helt klart att de förlorade en tass på grund av det. Men och andra sidan hade det ju en öppen bar hela kvällen.

Nåjam, man kan väl inte få allt. Nu får du vila upp dig efter allt ditt hårda slit på mässan. Nosgos

snoopy@snoopysdogblog sa...

Hey Buddy,

It looks like you're living the dream…. :)

I'm sure your Mum loved that early wake up call :)

So many cool toys you got for your birthday - yay!!

Have fun,

Your pal Snoopy :)

Viola sa...

Så artig å se, du er på hotel og greier! =) Stilig! Tenker du koste deg, samt at det sikkert var greit å bare sove iblant også.. :))

Viola sa...

Og du... kjære Kjelle Bus.. gratulerer så mye med 2 års dagen du hadde!! =)

Klemmer Viola :) og Pusa ^^)