Visar inlägg med etikett Gott och blandat. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Gott och blandat. Visa alla inlägg

måndag 7 mars 2016

Lite av varje ... / A little bit of this and that ...


Hej allihopa !
Som vanligt har/är matte upptagen med annat än 
att hjälpa mig att blogga och hälsa på bloggkompisar *suck*
Funderar allvarligt på att ge henne sparken !!
Någon som vet om någon mindre upptagen matte 
som kan ta sig an jobbet ??
Hi everybody !
As usual our mom-person is busy with other stuff
than help me with the blog and visit blogfriends *sigh*
I are seriously thinking on fire her !!
Anyone that knows a less busy mom-person 
that can take over the job ??




Galen hund på promenad i skogen :)
Crazy dog on a walk in the forrest :)



Givetvis så har hon varit på en konsert igen !!
Of course she has been on yet another concert !!













Conrad övar på sitt tålamod , något han kan behöva *fniss*
Patience training for Conrad.
That is something he really needs *giggles*




Så här glad blir man när man är hund och 
får ett nytt gummi ben :)
If you are a dog you are this happy when you get a 
new chew bone :)




Jag gjorde så klart en kvalitets kontroll av benet ,
innan han fick det :)
I did, of course, a quality check of the bone,

before he got it :)




och jag har fått två nya fjäder leksaker :)
and me got two new feather toy´s :)




Fått en KATTong också :)
Om ni undrar varför jag ser så sur ut ,
så är det för att husse säger att MIN KATTong ska slängas !!
I got a new box too :)
If you wonder why I look so grumpy in this picture , 
it´s because the dad-person say´s it´s going into the bin !!




Har utövat lite yoga , 
denna positionen kallar jag - Strike a pose :)
Have done some Yoga ,
this yoga position I call - Strike a pose :)





Var väldigt längesedan som vi var med på Athena´s
Caturday Art :(
Men här kommer ett litet konstverk :)
Was very many weeks ago we attended in Athena´s 
Caturday Art :(
But her comes a little piece of art :)




Glöm inte att besöka ...
Det är bara att klicka på bilden :)
Don´t forget to visit ...
Just click on the picture :)






Det var också längesedan vi var med på The Cat on my head´s Söndags Selfies :(
It has been to many weeks since we attended 
The Cat on my head´s Sunday Selfie´s too :(



Så denna veckan får ni en flamsig selfie från mig :)
So this week you get a silly selfie from me :)



och en ändå flamsigare från Conrad :)
and a even more silly one from Conrad :)




Glöm inte att besöka ...
Det är bara att klicka på bilden :)
Don´t forget to visit ...
Just click on the picture :)




Önskar er alla en trevlig vecka :)
Wish all of you a nice week :)

söndag 24 januari 2016

Söndags Selfies och vinterbilder :) / Sunday selfies and winter pictures :)



Blir en undercover selfie denna veckan :)
I give you a undercover selfie this week :)





Conrad´s selfie är mest som Conrad är = tokig :)
Conrad´s selfie is mostly as Conrad is = goofy :)




Glöm inte att besöka ...
Don´t forget to visit ...
det är bara att klicka på bilden :)
just click on the picture :)




Har varit några jättefina vinterdagar här med en 
massa rimfrost på träden och solsken , så gissa om matte 
tagit en massa kort som hon vill visa er :)
We had beutiful winter day´s this week with 
rime on the tree´s and sunshine.
So guess if the mom-person have taken lot´s 
of photos that she whant´s to show you :)


Solen på väg upp 
Sun is rising 


Rimfrost på taggtråd kan vara vackert det också :)
Rime on barbwire can also be beutiful :)






En styck glad hund :)
One happy woffy :)






















Solnedgång i Haverdal i fredags kväll 
Sunset in Haverdal friday evening 


Önskar er alla en lugn och skön söndag !
Wish all og you a nice and easy sunday !

onsdag 20 januari 2016

Några ord och många foton onsdag :) / Some words and many pictures wednesday :)



I måndags kom det ett stort paket med posten.
Varför jag vänder ryggen åt matte kan ju alla katter förstå !!
On the monday the postman came with a BIG box.
Why I give the mom-person the back of disrespect 
I know all cat´s will understand !!




Det är ju mest HUND saker i lådan denna gången också :(
It´s mostly DOG stuff this time too :(



Desto gladare blev jag när jag såg alla grejerna 
som matte packat in i bilen för att köra till Kattfotens Katthem :)
I was much happier when I saw all the stuff the mom-person 
put in the car that she drove to the catshelter Kattfoten :)





På kvällen testades den stora röda pricken på Conrad 
At the night the big red dot was tested on Conrad 




Tror inte att Conrad är riktigt nöjd med den uppfinningen ?!
För nu ser ju matte och husse vad han håller på med när det 
är beckmörkt ute och kan säga till han att låta bli det där :)
I don´t think that Conrad like´s that invention at all !
Because now the humans see´s what he is up to when it´s 
pitch black outside and can tell him to stop doing that at once !!




som att klättra på stenmuren.
for example climbing on the stonewall.




Sent i måndags kväll kom det massor av snö , som jag 
krävde att få gå ut och inspektera mitt i natten.
Man vet ju inte om den är borta på morgonen igen 
när man bor så långt söder ut som jag :)
Late monday evening it came lot´s of snow , that I 
demanded to go out in and inspect in the middle of the night.
You never know it can be gone in the morning again ,
when you live down south as I do :)


Glad svans uppe :)
Happy tail :)



Vad säger du matte ?? Ska jag inte hålla på att klättra här uppe 
även om det är dagtid ??
Saying what , mom ?? I´m not suppose to be climbing around 
on the stonewall in daytime either ??


Men man ser ju så väldans bra här uppe :)
But you can see much further from up here :)



Ursäkta men jag har inte tid att stanna för ett foto , det är ju 
såååå kul att busa i snön :)
Sorry I have NO time to stop to have a picture taken when it´s soooo FUN to play in the snow :)


Som ni ser så försvann ju inte snön till igår morse , så 
matte fick skotta en massa snö igår och givetvis så 
"hjälpte" Conrad till :)
As you can see so didn´t the snow go away over the night.
So the mom-person had to showel lot´s of snow and 
of course Conrad was "helping" out :)



Idag på morgonen så fyllde matte Conrads godisboll 
med leversnittar som han så klart inte fattade hur man skulle få ut.
Today in the morning the mom-person put livertreats 
in Conrads treatball and of course he didn´t have a clue 
on how to get them out.


Då är det ju tur att jag är snäll och redo att visa hur man gör.
Nä nä det har INGET med att göra att jag råkar ÄLSKA 
leversnittar :)
Then it´s lucky that I´m nice and ready to show him how 
it´s working.
No no it have NOTHING to do with the fact that I LOVE the 
liver treats at all :)


Fick du ut någon leversnitts bit , Kjelle ??
Did you get any liver treats out from that ball , Charlie ??


Vilken dum fråga , Conrad !!
Klart jag fick :)
What a stoopid question , Conrad !!
Of course I did :)


Tjo Ho nu vet jag hur den funkar ...
Woo Ho now I know how it´s working ...


eller kanske inte :)
or maybe not :)



Trevlig onsdag på er allihopa !
Wish all of you a nice wednesday !

lördag 16 januari 2016

Ännu ett Gott och Blandat inlägg :) / Yet another a little bit of this and that post :)

Matte har så klart jobbat som vanligt , synd 
att hon inte har ett jobb som kan skötas hemifrån :(
The mom-person have as usual been working , 
to bad she can´t work from home :(


och när hon varit hemma så har det lagats en massa mat 
på bl.a den fyndade julskinkan inköpt efter jul :)
Här är det nån slags pastasås på gång.
and when she have been home she have been cooking 
lot´s of food with the christmas ham bought after christmas
to a much lower price :)
Here it´s some kind of pasta sauce cooking on the stove.



Har också lagats korvgryta på Prinskorv 
också den fyndad efter jul :)
She made some kind of sausage stew on a kind of sausage 
swedes eats for christmas.
Yep , that was cheap price on that too :)






Igår var matte ledig och då skulle det givetvis handlas 
*himlar med ögonen*
Hon fyndade 2 gardinkappor som var prisnedsatta med 75% ,
den ena kostade 39kr och den andra 25kr.
Yesterday the mom-person had a day off from work 
and then she of course whent shopping *rolling my eye´s*
She found 2 curtains that was price reduced with 75% ,
one of them cost 2.75$ and the other one 4.50$



Försök tala om för matte att det är lååångt till våren.
Men när något är prissänkt som hon ändå tänkt 
köpa till våren så slår hon till :)
Try to tell the mom-person that the spring is faaaaaar away.
When she see´s something that is price reduced that 
she was planning on getting for spring she buy´s it :)



och givetvis så monteras holkarna ihop samma kväll också :)
and of course the birdhouses was assembled 
that same evening too :)



Japp , ni har gissat rätt !
Matte är en fynd jägare :)
Denna fågelmatare var det 50% rabatt på.
Yep you guessed right !
The mom-person is a bargain hunter :)
This birdfeeder was on sale with
50% discount.




Conrad har så klart rastats , som ni ser så är snön borta igen.
Men kylan är kvar = brrrr !
Fast den är ju inga problem för Conrad som fnattar 
runt som en tok i skogen :)
Conrad have of course been out on walks , as you can see 
the snow is gone.
But it´s freezing cold = brrr !
But that is no problem for Conrad as he runs around 
like a maniac in the woods :)



Matte har faktiskt hunnit med att sitta på en sten och titta 
ut över havet också.
Fast det var inte speciellt länge eftersom stenar faktiskt 
är iskalla på vintern :)
The mom-person did have time to sit on a rock and 
look out on the sea the other day.
Can tell you that she didn´t sit there for many seconds 
since stones
are cold in the middle of the winter :)



Jag kan tala om att jag har tagit det betydligt lugnare än både matte och Conrad :)
I can tell you that I  have taken it much easier than both the mom-person and Conrad :)

Jag har käkat på inomhus gräset ...
I have *nomed* on the indoor grass ...



Lekt lite liggandes i soffan ...
Played a little lying on the sofa ...



och sovit lite i husses säng :)
and slept on the dad-persons bed :)



Har hört ryktesvägen att visst matte ska vara 
ledig några extra dagar och hoppas verkligen 
att det betyder att jag får hjälp att besöka 
en massa bloggkompisar !!
Heard rumors that the mom-person is going to 
be home for a couple of day´s and I do hope 
that she will help me visit friends !!


Önskar er alla en trevlig och förhoppningsvis 
lugn helg :)
Wish all of you a nice and hopefully a easy weekend :)