Visar inlägg med etikett Kattutställning Malmö. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Kattutställning Malmö. Visa alla inlägg

tisdag 27 oktober 2015

Jag gissar att ni undrar ... / I guess you are wondering ...



vad min matte varit så upptagen med 
sedan i fredags och i helgen ?!
what my mom-person have been 
so busy with this weekend ?!



på fredagen så behövde hon ju inte åka ner till Malmö
för att hjälpa till med att bygga burar till 
FIFe World Show eftersom hennes 
klubbkamrater i Sydkatten varit så flitiga på torsdagen :)
on the friday she didn´t have to go to Malmoe to 
help put up the show cages to FIFe World Show
 , since her club mates in Sydkatten 
been so diligent on the Thursday :)


Så hon , husse och Conrad tog en promenad 
i dom vackra skogarna en bit ifrån där vi bor.
So she , dad and Conrad took a walk in the 
beutiful woods not far from our home.






Efter ett par timmars vila så var dom en sväng på 
BoMässan på Halmstad Arena.
Det enda roliga där var när ett par killar från ett 
larmföretag undrade vilket larm matte och husse 
hade hemma och matte svarade en Cane Corso :)
After a couple of hours rest they visited the home/living exhibition in Halmstad Arena.
The only fun there was when a couple of guys from a
Home Alarm company asked which alarm system 
mom and dad had at home and mom said a Cane Corso :)




På lördagen så var det guidad visning på 
Halmstad slott. Vilket inte tillhör vanligheterna
Landshövdingen bor där.
Att det skulle vara guidade turer , fick matte syn på 
Facebook av alla ställen :)
On Saturday it was a guided tour of
Which are not so common as the Governor lives there.
That it would be guided tours, mom found out
on Facebook of all places :)






Sen har Conrad så klart varit på Valpkurs.
Jag kan jama att det behöver han verkligen *fniss*
Then Conrad of course have been to Puppy School.
I can tell you he really needs that *mol*



På söndag morgonen så åkte matte iväg ner till Malmö
för att kika på World Show 
On the sunday morning my mom-person drove 
down to Malmoe to visit the World Show 


Det vill jag lova att där fanns MÅNGA katter att
titta på !!
There was LOT´S of cats to look at !!
























Från många olika länder :)
From many different countries :)











Många som viftade med flaggor framme vid finalerna :)
Many that waved with flags at the finals :)






Inga dåliga vinster som dom som blev World Winner fick !
The ones who became World Winner sure did 
get nice prizes !



och så klart en gigantisk rosett :)
and of course a BIG bow :)



3 1/2 timmer efter att World Show stängt så var 
alla burar och benstativ nedplockade :)
3 1/2 hours after the World Show closed was

all cages and the stands dismantled :)


Matte tog inte så många foton på utställningen 
för hon ville inte använda blixten på kameran.
Men hon såg på FB att en sida som heter TussochTass 
lagt ut en del foton om ni vill kika på fler katter :)
My mom-person didn´t take many photos 
on the show , because she didn´t whan´t to use the flash.
But we found a page on FB called TussOchTass 
that have taken pictures , if you whan´t to see more 
cat pictures :)

Trevlig tisdag kväll på er allihopa :)
Happy Tuesday efurrybody :)

tisdag 23 april 2013

Cats On Tuesday

As required here comes a post about the Sydkattens Catshow in english , so you all will understand what I´m miaowing about :)

This post is also participating in 
that Gattina and her cat´s host´s 



My mom went down to Malmoe on friday morning 
to help building up the Catshow.
Here is a whole gang of strong ladies 
that put up the Catshow cages :)
(My mom is the one with text on her t-shirt)
My mom say´s it´s best that I tell you that there was a bunch of strong men that helped building Catshow cages too :)



Here is the lottery table set for the Caturday´s Catshow.
You won a prize on every lottery ticket both on the Caturday and Sunday. The lottery table looked the same on the sunday :)


As you can see my mom did buy a bunch of lottery ticket´s :)



When my mom arrived 09:00 in the morning to the exhibition hall
it looked like this 



and in the evening it looked like this :)



The Prize table for the cat´s that was BIS = Best in Show 


Saturday morning 06:30 before all the cat´s and owners arrived through the doors :)



The veterinary checking-in table´s 



The cafeteria was crowded all day long on the saturday and it was the same on the sunday




What are you saying ??
Do you wan´t to see some cat´s ??!!






OK , here come´s one cute cat *mol*




A maine coon 
His name is Eta Thanos and his mom is a member 
in the catclub Sydkatten like my mom is.




a furry tired little Norwegian Forestcat 




My furriend Sören Fernström




a furry skinny and tall Oriental Shorthair 
and her owner is also a member in Sydkatten 




a Bengal cat 
Her name is Sessan and her owner`s  are too members in Sydkatten




a Persian called Rönnbäret´z Zöta Nikita 
her owner is also a member in Sydkatten




a cute little Abyssinian that of course my mom has forgotten the name on :(
She know´s that her owners name is Susanne though :) 




and finally what you all have been waiting for !
A picture on me :)
Here is Frasse´s mom Gunilla holding me.
She work´s as a reporter on Allas that is a weekly magazine 
and she have a blogg together with her cat Frasse.





How it went for me on the Catshow on the sunday ?!
I got my 8th CAGPIB so I took the titel 
Grand Internationell Premier 
and got a BIG BIG bow :)


My mom was and helped at the catshow friday and saturday and came home on satyrday evening and then she woke me up really early on the sunday morning and drove us down to Malmoe and yes she helped out at the catshow on the sunday too :)


Hope you enjoyed the tour on Sydkattens Catshow ?!






måndag 22 april 2013

Det viktigaste från Sydkattens Internationella Utställning

Jag var på plats på söndagen 



Jag fick mitt 8:e CAGPIB Certifikat och blev därmed 
Grand Internationell Premier :)





Blogg och FB-kompis träff 
även Prisse och Sessans matte Miia var med en stund.
Givetvis så glömde min matte ta nytt foto så att hon också kom med på bilden *suck*
Min matte , Gunilla , Åsa och Titti och Miia 
blev intervjuade av Caroline 
som skriver reportage för Sydkatt Aktuellt (Sydkattens Medlemstidning).



Här hänger jag lite med  Frasse´s matte Gunilla :)



Min kompis Sören Fernström
uppe på bedömningen :)



Här ligger Sören och sover och avtalet som skrevs i helgen 
mellan honom och Four Friends hänger ovanför.






Fler bilder kommer lite senare i veckan :)
Hinner tyvärr inte tassa runt och kattentera idag heller :(
Men jag lovar att ta igen det en annan dag :)

lördag 9 mars 2013

Det funkade :)

I onsdags så var min matte på Sydkatten´s 
årsmöte nere i Malmö. 
Vilket var mycket trevligt säger min matte.
Där fick alla en bunt med affischer till 
Sydkatten´s Katt-utställning  som ska vara nu i April.



Min matte visste inte riktigt var hon skulle hänga upp dom , men då kläckte jag den brillianta idén att hon skulle köra runt till Djuraffärerna här i stan.
(Vågar inte riktigt titta på affischen ,
för katten på bilden är ju naken :)



Hur det gick med min plan ??
Jam säger bara BINGO till mig :)

Matte vann ju ett present-kort från Royal Canin på 150kr som hon passade på att lösa in på Lilla Torg Zoo
*sniff* *sniff* *sniff* luktar super-gott !!


*stampar med tassarna*
Öppna lådan NU , matte !!!


Hund o Kattshopen hade dom xtra-pris på kattsanden 
Golden grey som visst ska vara jättebra , utvärdering kommer givetvis när jag provat den. 
Kan ju jama att den luktar gott i alla fall :)


och på Grizzly Zoo hade dom ta 3 betala för 2 på
Royal Canin blöt-mat = ett erbjudande som min matte givetvis INTE kunde motstå :)


Arken Zoo så hittade min matte ...


en kulig leksak , som hon tyckte jag behövde :)



Ryter som ett Lejon när jag nedlagt bytet :)






min matte hittade också en påse med sådana där goda fiskar som jag fick i julklapp :)


Vad säger du matte ??
Ser jag tyken ut ??!!


AAAaaaaaa , kan du sluta ta foton på mig NU och se till att öppna påsen och ge mig en fisk !!!


*nom* *nom* *nom*


Så nu vet ni hur ni ska göra om era 2-benta får tilldelat sig affischer som ska sättas upp :)

Trevlig helg på er allihopa !