lördag 23 oktober 2010

Kjelle har ordet , igen :)


Nu har man bott hos dom här 2-beningarna i drygt 2 veckor o för det mesta så trivs jag väldigt bra med mina nya tjänare :)
Det jag inte trivs med är att man tydligen bara ska använda sängen att sova i ??!!
Det som är sååå kul att busa under täcket :)
Matte blev inte alls glad när jag kom upp o la en blöt leksaksråtta på hennes mage när hon låg o sov.
Jag fattar inte varför ??? Jag skulle ju bara visa vilken duktig råttjägare jag är !!!
Sen uppskattas det inte när jag attackerar o biter i 2-beningarnas tår heller ??!!
Enkelt att lösa det problemet = LIGG STILL !!!
Sen gillar jag inte den där Snabeldraken heller , den jagar runt mig i hela lägenheten när den är framme.
Igår så sprang jag o gömde mig under täcket i sängen o gjorde mig så platt , så platt.
Det funkade !!! Snabeldraken hittade inte mig där.
Idag "hittade" husse en "ny" kisebus i en låda.
Den var kulig o det bästa av allt var att jag fick busa med den uppe i sängen också :)


Har provat att äta kycklingfilé o det gick ju an.
Men jag gillar nog allt min kattmat bäst !
Här är rena rama djungeln med växter o jag älskar att gömma mig bland Monsterabladen för där syns jag inte , men har full koll på vad som händer.
Häromdagen så gjorde jag 2-beningarna till viljes o lät dom sätta mig på en pall framför TV´n.
Inte var det något spännande program precis , men jag låtsades titta en stund för att inte göra dom besvikna nu när dom gjorde sig till ;-)
Häromkvällen när jag var ensam en stund så rev jag ner husses träbil (igen) o sen var jag hungrig så jag hoppade upp på hyllorna i köket. Kom inte åt någon mat , men tandpetarna var kuliga att leka med ;-)
När matte kom hem så sprang jag o mötte henne med kurr o burr = man blir upplockad o gosad med ! Sen när matte upptäckte vad jag gjort så kunde hon ju inte med att skälla på mig ;-)
Upprepade proceduren när husse kom hem o tänk det funkade då också !!!
Han kunde inte heller med att skälla på mig när matte skvallrade om att jag rivit ner bilen igen.
Nä , nu ska jag gå o busa lite igen !
Ha det gott där ute alla 4-beningar o 2-beningar !

1 kommentar:

Dui och Deco sa...

Du har valt rätt tvåbeningar måste vi jama. Du verka ha haft två händelserika veckor! Snabledraken är PEST. Nosbuff