onsdag 25 januari 2012

Denna frågelista hittade jag ...

dom hade i sin tur hittat den hos Ruta Ett
som säkert hittat den hos nån annan i sin tur :)

Här kommer frågorna och svaren från mig och matte  :
1. Var är din mobiltelefon ?
Kjelle : På nattduksbordet.
Matte : Tänk där ligger min också :)

2. Var är din andra hälft ?
Kjelle : Har ingen , är singel.
Matte  : I vardagsrummet.

3. Ditt hår ?
Kjelle : Morgon-ruffsigt.
Matte : Nytvättat.

4. Din mamma ?
Kjelle : Hon är hemma hos sig i Malmö.
Matte : dricker förmodlige 11-kaffe i sitt kök.

5. Din pappa ?
Kjelle : Har inte riktigt koll på var i Sverige han bor.
Matte : Han dricker förmodligen också 11-kaffe i samma kök som mamma.

6. Det bästa du vet ?
Kjelle : BUSA
Matte : SOVA

7. Din dröm inatt ?
Kjelle : ???
Matte : ???

8. Din dröm /ditt mål ?
Kjelle : Att alla hemlösa katter får ett alldeles eget hem.
Matte : att alla människor lär sig värdet i att vara ärlig.

9. Rummet du är i ?
Kjelle : Hallen.
Matte : Datarummet.

10. Din hobby ?
Kjelle : BUSA
Matte : SOVA

11. Din skräck ?
Kjelle : Grannens hund !
Matte : Rullgrus

12. Var vill du vara om 6 år ?
Kjelle : i Hollywood.
Matte : i Hollywodd med Kjelle.

13. Var var du igår kväll ?
Kjelle : hemma
Matte : hemma

14. Vad är du inte ?
Kjelle: Vuxen
Matte : samma som Kjelle :)

15. En sak du önskar dig ?
Kjelle : Att IKEA skulle ha ett mushav för katter att leka i :)
Matte : Att den nya djurskyddslagen går igenom.

16. Var växte du upp ?
Kjelle : i Höllviken.
Matte : i en byhåla utanför Halmstad.

17. Det senaste du gjorde ?
Kjelle : jonglerade med en mus i hallen.
Matte : drack kaffe.

18. Dina kläder ?
Kjelle : min morgonruffsiga päls räcker bra , tack !
Matte : blå jeans , svart T-shirt med tryck och rosa strumpor.

19. Din TV ?
Kjelle : min TV är en tjock TV som står i vardagsrummet.
Matte : samma som ovan :)

20. Ditt husdjur ?
Kjelle : ett x-antal dammråttor , min matte och min husse.
Matte : Kjelle och  ett gäng Guldfiskar.

21. Din dator ?
Kjelle : MIN dator står i datarummet.
Matte : kan ni tänka er att min dator står på samma ställe ??

22. Ditt humör ?
Kjelle : glad och busig :)
Matte : lugn och fin , lugn och fin , lugn och fin men sen så smäller det :)

23. Saknar någon ?
Kjelle : Inte just nu för alla är hemma :)
Matte : svarar samma som Kjelle.

24. Din bil ?
Kjelle : är en skruttig Ford.
Matte : är en skruttig Ford.

25. Något du inte har på dig ?
Kjelle : kläder.
Matte : kjol.


26. Favoritaffär ?
Kjelle : vilken som helst bara dom säljer gottisar och leksaker.
Matte : Ge-Kås

27. Din sommar ?
Kjelle : kommer att bli kanon :)
Matte : kommer att bli alla tiders :)

28. Älskar någon ?
Kjelle : min matte och min husse.
Matte : min man och Kjelle Bus.

29. Favoritfärg ?
Kjelle : Vit som vita möss :)
Matte : Vit och beige som Kjelle :)

30. När skrattade du senast ?
Kjelle : när min matte kittlade mig på magen för en stund sen :)
Matte : för en stund sen när min man som "vanligt" kläckte ur sig nåt vitsigt :)

31. När grät du senast ?
Kjelle : när jag kom hem från veterinären och upptäckte att mina bollar var borta :(
Matte : igår i ren frustration över en människa som kommer undan med allt och då menar jag ALLT !!!


Trevlig onsdag önskar jag och min matte alla som tassar in här !
Ja , ni får gärna kopiera frågelistan och svara på alla frågorna :)




25 kommentarer:

Linnsen sa...

Vilka roliga svar och TÄNK att din dator och mobiltelefon är på samma plats som mattes??? Ni måste ha flera med andra ord! ;)

Rebellen sa...

Ojoj, det var massa fakta om er kompis! Jamarsspännande lista men måste väl tagit massa timmar att svara på ;) Nosbuff och Mjölkisar

Ruta Ett sa...

Det var himla kul att få läsa lite om er två. Jag måste säga att du är väldigt tjusig, Kjelle.
Nosbuffar från Queen Shiva

CATachresis sa...

WOW! Google translate made a mess of that!! lol. But I still managed to get a lot of it :)) You lost your balls at the vet, Kjelle! Austin sympathises deeply xox

Vi i Kasperian sa...

Det här var det mest spännande vi har läst på länge! Nu vet vi ju MASSOR om er! Och tänk att vi till och med har det där med tjockteve gemensamt. :D Matte trodde att vi var nästan ensamma om det, om inte i hela världen så åtminstone i Sverige! Fast nu börjar våran krångla och visa konstiga färger ibland.

Callie (a.k.a. Trouble) sa...

Yeah Google Translate made that an "adventure" to read!

Viola sa...

Oj, så masse spørsmål du og din matte har besvart, veldig morsomt å lese Kjelle Bus! Nå går blogginga inn i et nytt år, og det gleder jeg meg til! Hos meg har jeg skiftet ut kommentarfeltet og byttet til disqus, så der må man bare skrive sitt bloggenavn og ikke hele navnet, husk det, når dere legger inn en kommentar..

Klem fra Viola :) og nuss fra Pusa ^^)

Memories of Eric and Flynn sa...

That was great fun to learn all these things about you and your mum.

BeadedTail sa...

Mr. Google really messed that one up but it made it really fun to read though! We dream of no more homeless kitties to!

Skat-Ann sa...

Kör matte motorcykel eftersom du hatar rullgrus :)

Frasse sa...

Väldigt uttömmande och spinnande intervju med er, måste jag jama. En del känner man ju igen sig i - matte bär heller aldrig kjol, och älskar att sova. Annat är annorlunda - jag busar mer sällan numera, men det är ju knappast en läggningsfråga utan har mer med åldern att göra. Så har vi ingen bil, eftersom matte inte har körkort. Men som tur var har särbon bil och älskar dessutom att köra :-)
Tassklappar

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Kul att du och din matte gillade våran "djupdykande" intervju :)
Min matte säger att det är en väldans tur att inte alla är lika , tänk så trist det hade varit då !

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Japp , min matte kör motorcykel så det är därför hon hatar rullgrus.
Min skräck är ju grannens hund !!!

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

I saw that , but I didn´t know how to change the words so that Mr Google would make any sense ??

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

So you guy´s could understand what Mr Google was talking about ;-)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Hej Viola o Pusa !
Kul att ni gillade min och matte "djupdykande" intervju :)
Ska kika på er disqus formulär när jag tassar in till er lite senare :)

Puss o Kram från mig o matte

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Tehehe :)
Yes he can make many translations to an adventure :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Vá har ni oxå en tjock TV ??!!
Min matte trodde oxå att hon var den enda kvarvarande i Sverige :)
Peppar , peppar så krånglar inte vår (ännu är väl bäst att tillägga)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Glad you could get the most of it :)
And YES the most importende was that you understod that I last my balls at the vet !! *MOL*

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Hej Ruta Ett !
Kul att du gillade min o mattes svar :)
Tackar för KATTplimangen !
Nosbuffar tillbax till Queen Shiva

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Japp , många svar blev det :)
Tog inte en massa timmar faktiskt bara en ;-)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Ja , tänk att både mina o mattes saker är på samma ställen ??!!

Whisppy sa...

Our Mom had to laugh at some of the translations Google made...but we think she has a good idea of how your interview went.

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Sounds great that you got an good idea about what me and mom answered on the questions :)

Cathy Keisha sa...

Those are a lot of questions or was it an innerview?