lördag 14 januari 2012

Solig lördag ...

vad hittar man på då ??
Jo , man åker på utflykt till min mattes föräldrar :)



och när man anlänt, så  klättrar man i deras Äppelträd :)



Usch med smågrenar det är på det här trädet , 
man kommer ju ingenstans :(



HJÄLP , jag sitter fast !!!


Varför jag ser lite små-sur ut på den här bilden ??
För att det tog min matte en evig tid att hjälpa mig ur grenarnas grepp !!



Passade på att sola lite på "MIN" stengärdsgård också :)


Träffade min mattes föräldrars katt Gustav.
Här ligger vi och solar 
på säkert avstånd från varandra :)


Trevlig lördag önskar jag alla som tassar in här !

52 kommentarer:

The Florida Furkids sa...

MOL Mr Google didn't do a great job translating but we loved your photos.

The Florida Furkids

Rebellen sa...

Åhh kompis! Va gosigt det såg ut! Älskade varenda bild på dig och jag tycker allt du gjorde rätt som visade minen för din matte, det ska inte ta lång tid och hjälpa till.. Det är något de fått om bakfoten.. Tack för att du delar med dig av dina bus. Hoppas din CATurday blir ännu gosigare nu!

Nosbuff och Mjölkisar

Alice sa...

Mjausingen vilken härlig dag du verkar ha haft! Hoppas resten av helgen blir lika mysig. Jamarfina bilder på dig!
*nosbuffar*

Viola sa...

Sitter her og koser meg med dine bilder, smiler og ler.. og ble lei meg for at du satte deg fast i treet! Jeg tenkte at "ååå, jeg må kommentere at -vær nå forsiktig, fortell din matte at du ikke må klatre for høyt opp i trær med bånd!!" ---- og vips, så skjeddet nettopp det! :/ Jeg har opplevd at Pusa satte seg fast, jeg forstår uttrykket ditt godt! :)
Varm klem på din nese Kjelle Bus! :)

Og til matte: dette er typsike katters reaksjoner og uttrykk, kjenner igjen dem så godt! Jeg ser tyyydelig at han er *sur* ;) Pass nå endelig på en annen gang! Hos oss måtte brannmenn komme og hente ned Pusa, og hun ble vettskremt stakkars! Det var nære på at hun ikke kveltes! Hun hang etter båndet, da hun rmlet av grenen på treet!

Take care kjære dere to! :)
Klem :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

I noticed that , so I have changed some of the words now :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Nä , man tycker ju att det ska gå fort för ens matte eller husse att hjälpa en när dom ser att man har problem !!!
Hoppas ni får en mysig caturday oxå :)

Hjulia huller om buller sa...

Fick matte klättra i äppelträdet också, för att hjälpa dig loss??? *fniss*
Kul att ni fick till "svara" funktionen!
Vår matte sa inte fina saker innan hon lyckades.
Det rök nästan ur öronen på henne ett tag!!!

=^.^=

Nosbuff

Anonym sa...

OOH vilka härliga bilder.Vi har ingen sol här än.Kommer väl tbx i februari.

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Det enda som inte varit mysigt hitintills var alla dom där smågrenarna som höll fast mig i trädet :(

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Min mattes föräldrars Äppelträd är inte så vidare värst högt , annars hade jag aldrig fått klättra upp i det , så oavsett hur högt jag klättrat så hade vi inte behövt ringa efter brandkåren :)
Förstår att du blev väldigt skrämd av din uppöevelse i trädet Pusa !
Puss på nosen !

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Nä , matte behövde inte klättra upp i Äppelträdet , jag är inte så högt upp som det ser ut på bilderna :)
Japp det var kul att få till svarsfunktionen :)
Nu ska vi bara komma på hur vi ska få klockan att gå rätt också , för klockan är ju knappast 05:48 här nu ;-)
Här kan det oxå nästan ryka ur mattes öron när hon inte får saker och ting att fungera som hon vill med datorn :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Tack , tack :)
Får väl ändå hoppas att solen kommer fram innan februari hos er !

Wikki sa...

Mjau, för mig gäller en strikt regel: Aldrig nånsin klättra högre i sele+koppel än att husse eller matte kan nå med armarna! Aldrig! Men med låga träd kan det bli en hel del klätter ändå! Fast när jag är på Landet och får gå fritt då klättrar jag precis så högt jag vill! *kattleende*
Härliga foton, Kjelle! TassKram Wikki

Frasse sa...

Mjau, vilka fantasstiska bilder! Det tål att jamas igen - du är så stilig i din sele, Kjelle! Och när du sitter där och spanar i trädet, så härligt det ser ut :D
Själv hade jag nog hellre hållit mig på marken och bondat lite med Gustav, han verkar vara en trevlig, lagom slapp kille :-)
Tassklappar

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Samma regel här :)
Det där Äppelträdet är inte speciellt högt , det ser bara ut så på bilderna.
Som du jamar så kan man ju klättra bra i låga träd också :)

NoOne sa...

JamarUnderbara foto & tassberättelse som alltid/Jam & Kram från oss!

Oui Oui sa...

We had no idea apple trees were so vishus! Can all those little branches be cut off and the tree still have apples? We think we will stick to climbing Christmas trees.

Unknown sa...

Trevlig lördag själv
Så skönt det såg ut med fin sol.
Tazz och Kram

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Mmm , det är vanligtvis härligt att klättra upp i träd , men iNTE i mina morföräldrars dåligt beskurna Äppelträd.
Illvilliga små grenar det där som fastnade i min päls :(
Jag är faktiskt hellre uppe i trädet och spanar på Fjäderkotletter än nere på backen och bondar med Gustav :)

Pernille sa...

For en herlig lørdag du har hatt Kjelle, og det ser rett soligt ut der du er.
Her snør det, og jeg har vært på min første tur ute, i mitt nye nabolag. Spennende!!
Skal beretta mer om det i morgen.
Ha en fin lørdagskveld.
XXX från Pernille..

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Tack , tack för den gulliga kommentaren :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

If the all the little vishus branches was cut of it probably would have been apples on the tree :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Mmm ,det var JÄTTE härligt ute i solen idag även om frosten nöp i min lilla nos :)
Trevlig lördag på er med !

Kattson sa...

Tror du får be om lite frisering av äppelträdet. Så där kan du ju inte ha det. Alla katter har rätt till frilagda klätterträd.

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Önskar dig en mysig lördagskväll också !
xoxo

Mary sa...

Duktig du är som varit ute och tagit vara på solskenet! Här hemma har alla varit inne och städat:S
Du ser verkligen ut att trivas med att åka i bilen:)
Du får säga åt din kattmorfar att klippa träden bättre!

Memories of Eric and Flynn sa...

The evil apple tree should not try to trap you. We used to have apple trees to climb, but dad sawed them down for the wood burner because they were very old and didn't get apples any more. We used to climb them and chew the small branches.Now we climb the oak trees.

Whisppy sa...

Ooof. You look rather bothered by all those little branches on the tree. We haven't climbed a tree before coz we aren't allowed outside. :(

Fuzzy Tales sa...

Wow, we think you had a great adventure, even if the branches in the tree meant you couldn't go very far. At least you got to climb part way up!

Maybe one day you and Gustav will become friends. Maybe. :-)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Be om ??
Du menar KRÄVA viss frisering av det där gammla Äppelträdet !!
Ska ta ett allvarligt jam med mattes pappa nästa gång jag åker dit :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Klart man tagit till vara på solskenet idag !
Dom där dammråttorna är nog kvar imorrn med , då kan vi ta tass om dom :)
Jag älskar att åka bil , speciellt när jag får sitta fastspänd i framsätet så jag kan se ut !
Jag ska jama på mattes pappa nästa gång om det där med skötsel av fruktträd ;-)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

That appletree sure was a evil one :(
So I chewed on the little branches just like you use to do on your´s :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Yes I was a bit bothered by the small branches !
Sorry to hear that you never can get outside :(
I enjoy when I go outside even if I´m on leash :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Yes I had a great adventure today even if I didn´t get as far up that tree as I wished :)
Me and Gustav furriends ??
I think that will happen when there is 8 day´s in a week ;-)

Findus, Isak och Rasmus sa...

Vilket äventyr du hade hos mattes föräldrar! Nu vet de också, vad de ska göra när det är dags att beskära trädet. Bort med alla i-vägen-grenar, bara! Man måste väl ha rätt till fri väg i trädet? Kurr och burr.

The Adventures of Scarlett and Melly sa...

That looks like an excellent adventure! I am very impressed at your good behavior on a leash and harness, too.

Purrfect Haven sa...

you all look so stunning it makes our hearts beat fast.... wow. Love Helen, Darcy and Bingley xxx

ellie sa...

Tree looked great to climb despite sticky out bits!! Glad your mom rescued you in the end! Looked beautiful in the sun :)

Linnsen sa...

Vilken trevlig dag du har haft Kjelle! :)

Det var ett rackarns äppelträd att hålla fast dig... Fast din mattes husse har iallafall ett, min mattes husse har sågat ner alla träd från mattes barndom, de gav inte frukt längre och så hade de fått trädcancer...

Och jag vet inte om jag hade vågat klättra iallafall! ;)

Annie Bear sa...

Kjelle, you have so much fun and look gorgeous doing it! I love how you go places with your mom and you're such a good car traveler!

Happy Saturday to you!

Layla Morgan Wilde ( Cat Wisdom 101) sa...

This is our first visit. Kjelle, you have four admirers in New York , one named Odin loves climbing trees too. Happy it's being translated. Our mom is Finnish.

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Japp , det var kuligt hos min mattes föräldrar idag :)
Ska jama till på skarpen nästa gång jag är där om att det där Äppelträdet faktiskt MÅSTE beskäras !!

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

I did have an excellent adventure at my mom´s parents today :)
Me too are impressed that I can behave good sometimes ;-)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Now I´m blushing !!

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

The appletree are rather good to climb in , had been better if my "granddad" had cut of som branches.
Me too are glad that my mom helped me get out of the branches :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Japp det var en mycket trevlig eftermiddag hos mattes föräldrar :)
Såga ner träden ??
Nääää , det får vi inte hoppas händer med detta äppelträdet !!

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Now I´m blushing again !
I do like to travel in mom´s car especially if the trip end´s at mom´s parents place :)
Happy Caturday to you too !

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Hi there !
Thank´s for your comment !
Nice that you found your way to my blog and that you could understand what I´m writing with the help of Mr Google translater :)

Stöddiga Sumpen sa...

Coola bilder Kjelle!
Häftigt att ni har så fint väder i januari. Här har det kommit lite snö =)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

*vink* *vink*
Kul att du hittat in på min blogg och lämnat en kattentar :)
Här nere i söder så har vi bara haft snöslask i 2 dagar sammanlagt på hela vintern :(

meowmeowmans sa...

Kjelle, that looks like a nice visit (except for the part where you got stuck in the apple tree)! :)

CATachresis sa...

Nice to see you and Gustav almost getting on, Kjelle! Becareful of those high branches, though. They like to attack!!!