onsdag 18 januari 2012

Flera stycken Jubel jam

blir det idag !!!

Första och största jubel jamet blir för brevet från Royal Canin
Matte skickade in två bilder på mig till deras fototävling Kattens Dag och jag är en av dom lyckliga vinnarna till ett present kort på 4 kg valfri kattmat i min zoo-butik och inte nog med det !
Jag kommer att bli en av månads-katterna i deras Planeringskalender 2013 :)


Andra Jubel jamet är för att jag fått ett 
Liebster Blogaward till :)
Denna gången från Kattfamiljen 
med motiveringen att:
Min blogg är alltid så härligt busig och det mesta skrivs med glimten i ögat. Man kan nog inte bli annat än glad när man läser hos dig :)

Jag tackar och bockar för denna fina motivering !

Jag skickar inte vidare awarden denna gången utan jag ger den till ALLA mina bloggkompisar ! 


Tredje jubel jamet är för att min matte beställt en alldeles egen mus-matta till mig som jag ska använda när jag bloggar :)


Matte hade till sig beställt en större variant av Waiting for you at the Rainbow bridge från Susan Alison`s Etsy shop den också :)


Även denna gången fick vi ett gulligt xtra kort från Susan.
Thank you very much , Susan and Jeff-Dog !!


Något som jag däremot INTE jublat över idag är
denna artikel i dagens tidning :(
Katten är ett riktigt nattdjur - Det finns knep att  få kissen att
sova ända till morgonen.
 Varför i hela världen skulle man vilja lära sig dom knepen 
om man nu är ett nattdjur ??!!

27 kommentarer:

Rebellen sa...

Åhh GRATTIS kompis! Såå jamars skoj att du fått såå mycket fin post idag! (GRATTIS också till priserna) Du är då värd varenda grej, bara så du vet *tassarna upp*. Nosbuff

Whisppy sa...

Congratulations on your award! And yeah, why would they want to teach a cat to sleep through the night (did Google translate that correctly?).
Love that mouse pad!

Hjulia huller om buller sa...

GRATTIS!!!

Så många fina saker du fick med posten :)
Se nu till att matte väljer den gottaste maten åt dig ;-)
Vi ser fram emot att se dig i 2013-års kalender!

=^.^=

Nosbuff

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Thanks for the conCATualtions !
Yes Mr Google did translate it right this time :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Tack , Tack !
Ska se till så att min matte väljer den gottigaste maten = Maine Coon foder :)
Jag ser också fram emot att få se vilken av bilderna som egentligen kommer med i kalendern :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Tackar för grattiset !!
Ja , det var mycket skojsig post idag :)

Skrutten och Skorpan sa...

Grattis till allt skojsigt du fick i posten idag. :) Vi får aldrig någon post så vi är liiiite avis, men du är värd alla fina saker du fick.

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Tackar för grattiset :)
Synd att ni aldrig får nån post :(
Ni kan väl passa på att beställa saker när er matte inte är hemma , det brukar jag göra ;-)

Mary sa...

Grattis till den fina vinsten, du kommer göra dig så bra i kalendern!
Så fina bilder din matte beställt och du människor har så många konstiga idéer om hur de ska kunna förbättra saker som redan är perfekta. Vem ska då ha koll på läget när matte och husse sover?!?

pelle sa...

HurrJam! Grattis till vinsten!

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Tackar så mycket för Grattiset :)
Nä , man jan ju undra vem som ska ha koll på saker och ting när matte o husse sover ??

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Tackar , Tackar Pelle !

CATachresis sa...

Hey well done Kjelle Bus on becoming a calendar kitty :) You are now famous! And another Liebster! Just shows how loved you are xox

Katten Lisa sa...

GRATTIS-tass till vinster och awarden! Du är verkligen är värdig vinnare!
Beträffande artikeln måste jag erkänna att jag helst sover på nätterna, åtminstone så här års. Men OM man vill hålla igång på natten ska man givetvis få göra det!

Viola sa...

Hei og *gratulerer* med gevinsten!! Tenk å få komme i kalender da, jeg skjønner det godt, for du er veldig vakker! :) For en herlig musematte matte har kjøpt (ups- dobbel matte- hehe)! :D
Det er så stilig med deg KjelleBus, for du er så MED på bildene! :)

Men du... det er i morgen du har bursdag, ikke sant?
Kommer tilbake en gang i løpet av dagen i morgen..

Klem! :)Og nuss nuss fra Pusa ^^)

Pernille sa...

Congratulations Kjelle:) What a fantastic day for you:-)
Hugs from Pernille XXX

Boo-Bah AKA Iris sa...

Double congratulations are in order! what an honor to be a calendar cat! You are becoming well known. I'm not surprised, You are absolutely gorgeous!

Linnsen sa...

Men vilken trevlig post som kom idag hos dig!! Det var en fankattiskt fin musmatta, som jag förstår att du behöver när du bloggar. Hmm, jag borde nog skaffa mig en trevlig musmatta själv när jag tänker efter! ;)

Nosbuffar

Anonym sa...

Grattis ditt lilla matvrak!!!

Hälsningar från Simon

Daisy sa...

Wowie, big congratulations to you!!!!!

Mr Puddy sa...

Hooray and Concats, Kjelle : )
Before I say anything further, Could you please give me your paw-signature ?
You are getting famous ! I have to have that ; )
Don't forget to tell anyone, I'm your buddy ( wanna be famous too ..tee..heh )
Hugs
xox

Memories of Eric and Flynn sa...

Congratulations on winning that food, and for becoming a calendar celebrity.

Oui Oui sa...

Many Concatulations! There are so many reasons, I can't count that high - seventy squillion? You are the purrfect cat for the calendar cause you are a star!

NoOne sa...

Jamarstort ***GRATTIS*** till go du/Jam & Kram från oss!

Anonym sa...

Grattis Kjelle Bus och dina 2-benta. Jag kommer så gärna på ditt party. Tycker sååååååååååååååå mycket om dig och din blogg, den gör oss glad-:)Kramis jamis Goliat med familj

meowmeowmans sa...

Concatulations to you, Kjelle! You are a true celebrity now, and you got that well-deserved award, too. What an exciting day!

Harry sa...

WOW, vilken FEST Kjelle Bus! Här kan man ju hänga hela kvällen och natten! Jag har redan spanat in grädden! Mmm... Grattis bloggen!