söndag 22 januari 2012

Tidning , gottisar och snö ...

I fredags så kom äntligen tidningen Kattliv 
som jag vunnit 3 nummer av i en tävling som vår kattklubb Sydkatten hade för ett tag sen :)


Dom där biff-pinnarna som man fick , dom var goda dom !!
Det håller jag fullständigt med Stations-katterna om :)



 Upptäckte att bilder som togs på mig och några kompisar och Antonio Banderas på premiären av Mästerkatten i Stövlarna 
var med i tidningen ;-) 
Bilden lånad från Film Review Online


Här diskuterar  jag och Antonio
eventuellt framtida film-samarbeten :)
Den här bilden har vi lånat från USA Today Live. Fotografen heter Sam Comen.
Paramount Pictures.


Skojar bara :)
Det är INTE jag som sitter bredvid  Antonio på någon av bilderna , 
men visst är det väldigt likt mig  ??!!




Nu har det blivit vinter här i södra Sverige !
I fredags kväll så började det och igår 
så snöade det rejält också.
Här sitter jag i fönstret och kikar på det vita som singlar ner :)



Sen blev jag givetvis tvingad med ut  på promenad också :(



Vad är det som låter ??
Kan det vara en fågel ??



Försöker hålla tassarna varma !!



Nu vill jag faktiskt gå in matte ....




till MIN soffa  :)



Trevlig söndag önskar jag alla som tassar in här !

70 kommentarer:

Hjulia huller om buller sa...

NU har du bevisat att ni har vinter och du inte är rädd för att tassa ut, men vi håller med om att det är mysigare INNE ;-)
Är det sviterna av festen du sover av där i soffan??? Det ser nästan ut som om någon hällde ut dig där *fniss*
Tack för festen! Vi hade jätteskojsigt!!!

=^.^=

Nosbuff

NoOne sa...

Tassa ut i Vintern hmrfmjauuu....
Snygg är du Kjelle Busis/Nospuss

We love LUNA sa...

My sweet Prince charming Kjelle,
You are soooo handsome walking outside in the white snow!Brrrr I think this white stuff is cold and you are very brave to face that!
Hmmm My mammy Léia and I also think Antonio Banderas is also very charming, but not so charming as you are!
ConCATUlations for the magazines, very nice articles!
Hugs and purrs
Luna and mammy Léia

Whisppy sa...

That snow looks brrrr. We hope your Mom warmed up your toesies when you got back in.

HH and The Boys sa...

Oh...oh.. you need some boots to keep your feet dry and warm. I love the last photo... That is my all-time favorite of you.

Have a great day and stay warm.

pawhugs, Max

Rebellen sa...

Åhh kompis, det vita är verkligen förskräckligt! Så himla taskig matte du har som ville att du skulle ta en tur ut ändå.. Känner med dig hela vägen kompis! Hoppas du fick gottigt när du kom in så duktig som du var. Jag håller också med om bilderna, jag trodde det var du och att du blivit kompis med en såndära kändis.. Tihi.. Jag hade inte blivit förvånad då du faktiskt är en himla fin kompis.. Och vem hade inte velat bli kompis med dig? GRATTIS till vinsten, och om du vill ha fler sånadära sticks så kan du hälsa din matte att de brukar finnas på till exempel Copp affärer ;). Ha nu en gosig söndag! Nosbuff

pelle sa...

Hi hi du ser lite skrajsen ut där minsann. Snön är lite läskigt kall men jag tassar ut i det varje dag. Matte har gjort gator åt mig i snön och så tassar jag nära huset där det e snöfritt. Men jag går ju ut utan snöre så klart. Och kan välja var jag tassar. Skön bild, den på soffan. Nu ska jag krulla ihop mig i sängen, matte går till jobbet snart och det e färdigt med patrullen då.

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Visst är det myysigast inne i soffan !
*fniss* Ni har faktiskt rätt i att det ser ut som om någon hällt ut mig i soffan :)
Var sååå kul att ni också kunde komma på bloggparty :)
Hoppas vi snart ses igen på nåt party !

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Ungefär vad jag sa när matte släpade ut mig = Hmfmjauuu !!!
Tackar för nospussen , skickar en tillbaka :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Hi my sweet princess Luna !
I don´t know if I´m brave or stupid that goes out into the cold snow ;-)
It´s very nice of you and your mom to think that I´m moore charming than Antonio Banderas.
Hugs and purrs from me and my mom Camilla

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

That snow just don´t look BRRR it is BRRR !
Yes my mom did warm up my toesies when we came inside :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Yes Max I would have needed boots on my paws when I was out walking in that cold snow !

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Tycker det där vita är rätt fint att titta på från insidan av huset :)
Fick både godis och värmda tassar när vi kom in :)
Javisst är den där kissen som sitter jämte Banderas väldigt lik mig :)
Tackar för grattiset till min tidningsprenumeration :)
Vad bra att veta att det där gottiset brukar finnas på Coop om nu inte matte hittar det i den affären som vi brukar handla på :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Är inte skrajsen för snön , men det är fasligt kallt om tassarna !
Här har det inte kommit så mycket snö att man behöver göra några gator i det och det är både matte och husse glada för :)
Ha det så skönt ihopkrullad i sängen !

Kattson sa...

Jag tror Banderas skulle bli väldigt intresserad om du ville vara med i en av hans filmer. Bjud hem honom och diskutera!

Katnip Lounge sa...

We cannot believe you actually SIT in the snow! Don't your pants get all slushy?

Vi i Kasperian sa...

Jaså, det ÄR inte du tillsammans med kompisarna och Antonio Bandero! Det trodde jag abosolut!!!
Den där snön - mina katter gillar den inte heller, och hur jag än bär mig åt så lyckas jag inte övertala dom att prova en rejäl snörullning. Dom är lika fåniga som min matte!
Kanske att DU kan tänka dig att rulla, åtminstone lite grann? Du blir helfrälst! ;)

Dui och Deco sa...

Mycket vitt på en gång blev det, vi har INTE varit ute, det är faktiskt helt ok att stanna inne i värmen! Nosbuff

Findus, Isak och Rasmus sa...

Goda pinnar borde delas ut med posten varje dag, tycker vi! Vilken tuffing du är som är ute i snön. Vi har bara kikat på det vita från värmen på fönsterbrädan. *hutter* Kurr och burr.

Daisy sa...

Ah, look at you relaxing on the sofa! So cute. I think you might need some little snowboots for going outside in the snow.

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan sa...

Mjau, vi har oxå fått den däringa katt tidningen: Kattliv, visst är den jamars bra. Goda pinnar var det verkligen. borde vara med varje gång, jamar vi
Är inte heller ute nu när det där vita har kommit ner. kan inte det stanna där uppe, *Fniss* Funderar!


Tass tass

Sigge Svamphund sa...

Har kommit massor med lappmögel här också.
Äckligt är det, nu är det faktiskt dags för vår.
Mina katter sätter inte sina tassar på balkongen när det är vitt där.
Jag där emot släpas ut. Himla tur att matte är häxa och kokar bra tassalvor.

Stöddiga Sumpen sa...

Jag gillar också dom där pinnarna :)Tycker inte du om snön Kjelle Bus? Det är juh superduper roligt att busa i snö! :)
Grattis till vinsten!

Katie Isabella sa...

I finally translated the blog into English and loved every word. You are GORGEOUS!!! And I love that you were sitting with Anthony Banderas! (I loved that movie).

meowmeowmans sa...

We can see how you would be so tired after walking in the snow, Kjelle! That picture of you on the sofa is purrfect! :)

Annie Bear sa...

I really thought that was you and Antonio! I've never had a beef stick before. I don't like to be in snow at all. Mama is always amazed at the pictures of you in the snow, Kjelle. Love the picture of you on your couch!

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Man kanske skulle göra det , alltså bjuda hem den där Banderas ;-)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

No I don´t get slushy in my pants , the snow was the dry kind :)
But I did get a cold but ;-)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Javisst är den där katten som sitter jämte Banderas väldigt lik mig !
Min matte trodde först att det var jag ;-)
Tror inte du kan övertala mig till nån rullning i snön heller Kasper ??!!
Tror inte riktigt på att jag skulle bli helfrälst !!

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Jag hade oxå tyckt det var helt OK att stanna inne , men man har ju inte så mycket att sätta emot när ens 2-benta tar en under armen och går ut ;-)

CATachresis sa...

You are a kidder, Kjelle! I thought it was you!!! Keep your feet warm in the snow, ok!!!

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Håller med er om att goda pinnar borde verkligen delas ut med posten varje dag !!
Jamamr som ovan tuff o tuff , man har ju inte mycket att sätta emot när ens 2-benta tar en under armen och går ut ;-)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Yes , Daisy I would really need a pair of boots when I´m out in the snow !
Not sure if I have walked in them but it had looked cool ;-)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Mmm det var verkligen goooda pinanr som var med i den där tidningen !!
Lite vitt tycker jag är fint , det lyser upp tycker jag :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Här har det varit strålande sol idag och det där lappmöglet har sjunkit undan en del. Fast än är det helt vitt på marken.

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Gillar o gillar snö , hade den inte varit så nedrans kall så hade det ju gått an :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Hi Katie !
Glad you found the translationbutton today :)
I think it worked OK today.
I haven´t seen that movie yet , it will come up on our movies here in Sweden february 2.

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Yes I was very tired after my walk in the snow !
So i sleept in the sofa the rest of the day ;-)

Mr Puddy sa...

Ha..Ha..Ha.. I never expected you sleep on the couch like that, Kjelle !
I guess that is celebrity sleeping ...MOL

Memories of Eric and Flynn sa...

The snow looks very cold. We hope you warmed your toesies well.

BeadedTail sa...

That does look like you with Antonio! You do look like you're enjoying the snow so much! We play with it when our sisfur tracks it in but it's too cold for us!

Frasse sa...

Hahahaha!!! :D Vilka roliga bilder på Banderas och missarna i biosalongen!
Tänk att du tassade ut i det vita, kalla... du är så modig Kjelle. Men visst var det skönt att tassa in och slänga sig i soffan sen eller hur?
Tassklappar

AnneSofie sa...

Skön soffstil du har hörru!

mooch sa...

Såg också artikeln med Antonio idag. Tyckte det var SÅÅÅÅ läcker bild med han och alla katterna (och klart att det kunde varit du Kjelle). Jag undrar om det är ett fejkat foto eller om alla katterna faktiskt var med samtidigt...? Vad tror du?

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Tehehe :)
Yest the cat next to Bnaderas sure looks a lot like me :)
Beef stick´s are great treat´s = NOM NOM !!
I can admit that I don´t really like walking around in the snow for moore than a minute or so :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Tehehe :)
My mo had to look twice too on these picture , she too thought it was me :)
Don´t worry about my paws I don´t stay out in the snow for a long time.

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Teheheh :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Yes , Eric and Flynn my mom warmed up my toesies well when we got inside :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

My mom had to look twice in the catmagazine , she too thought it was me ;-)
I don´t really like walking around that much in the snow I prefere to watch it from the window :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Japp visst är det kuliga bilder på missarna och Banderas :)
Tasade ut och tassade ut , det var min matte som bar ut mig och sen så satte hon ner mig i den kalla snön och då var det ju bara att tassa hemmåt fort som bare den och in till min sköna soffa !!

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Visst har jag ;-)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Visst är det läckra bilder på Banderas och katterna !!
Tror faktiskt att dom är fejkade , har svårt för att tro att man lyckas få så många katter att sitta still med glasögon på :)

Cat Mandu sa...

Kjelle Bus,
I think this reply button will allow me to meow to you.
Personally, I think you are a lot more handsome than any of the kitties in the picture! I am surprised that my dear friend, Antonio, did not include me. (I am a fan of his.)
Hope this posting method works!?!
Mandu

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Yes Cat Mandu it work´s :)

ellie sa...

You would make a great famous kitty in a film. Hope you get chosen for the next film, the leading star cat of course should be your part! :)

Unknown sa...

Hi Kjelle, so sorry for being so quiet the last couple of weeks and thank you for the Gotcha Day wishes.
I almost believed that it was you sitting there by Mr Banderas for a minute, one day I'm sure you will make it to Hollywood :)

God's Little People sa...

Most beautiful Kjelle Bus
Well aren't Banderas in fancy company?!! I don't think he would like sitting next to you anyway, you would out-shine him any moment and I'm not sure he'd be too happy about that ;-)) You look so beautiful in the snow (oh I miss white snow!!) and from the look of you chillin' out on the sofa life is not too shabby for a Holy Birma in Sweden, lol lol! You sure know how to chill... yummy! Watch out, I'm diving in to kiss your irresistible belly!!
P.s. Thanks for stopping by today and thanks to you and your mum for your sweet words about the precious Lilly.
xo Joan

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

I can be the next Puss in Boots ;-)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Hi there ! *waving with my paw*
Nice to hear from you again !!
I you got many treats today Mr Darcy on your Gotcha Day !
I´m not sure that my mom think´s it´s a good idea for me to go to Hollywood , she would miss me to much and I her :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Life as a Holy Birma in Sweden at my humans house that´s a great life :)
I´m not pampered at all ;-)
Tonight it´s really cold here it´s -8 Celsius = BRRRR !
Thank you for the kiss on my fluffy belly ;-)

Knatolee sa...

You look so beautiful in the snow! And relaxed after your walk. Love your harness!

Oui Oui sa...

You were mighty good to go out in the snow. When we are dragged out in it, the hoomans have to literally drag us along because all the bones in our legs disappear. That way its no fun for them either. Hee, hee, hee.

Kat and the Furrsonality gang sa...

Do you really like the snow? Our mummy never took us kitties out in it. It looks so cold!

Sol-Måne sa...

Här blev man också utsläpad i det vita i helgen. Lite spännande är det allt men lite kallt om tassarna är det ju. Det såg varmt och mysigt ut i soffan efteråt.

Kattfamiljen sa...

Vi fick vår kattliv idag, blir nog lite smakande på sticksen om den stund :-)
Hihi katten breve Antonio är faktiskt lik dig. Cool bild hur som helst.

Ha en fin kväll :-)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Thank you for your kind comment !
Me too like my harness :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

My mom did drag me out too !

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

I like snow so so , it´s OK to go our in it if it´s dry snow , but if it´s slushy I DON´T go out !!

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Håller med er om att det är lite spinnande men ack så kallt om tassarna !!

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Jag har vid det här laget redan smaskat upp mina sticks :)
Javisst är missen som sitter jämte Banderas lik mig !