måndag 16 januari 2012

Hur man använder Cat treat Maze´n

Tänkte jag skulle börja med att visa hur man ska göra INTE SKA göra för att få ut godsakerna ur denna aktivitets pryl som min matte köpte till mig , när vi var och firade Kattens Dag på 



Så här får man tydligen INTE GÖRA enligt bruksanvisningen :)


Jag visar en gång till hur man INTE SKA GÖRA ,
så att ni säkert hänger med i min användar-kurs ;-)



Godkänd eller inte godkänd teknik , 
jag fick ut en godisbit i alla fall ;-)



SÅ HÄR ska man tydligen göra enligt bilden på kartongen :)







Så HÄR är också OK att göra tror jag ??



Nu är det en godisbit till , på väg ut i alla fall :)



Lyfta med nosen tekniken är nog också GODKÄND , tror jag ??



Nom Nom det är gott med godis !!



När man tröttnat på att jobba för godiset så lägger man sig så här 
och har man tur så får man godis direkt
ur burken av sin matte istället eller INTE :(


Hoppas ni alla nu lärt er hur man SKA  INTE SKA använda 
Cat treat Maze´n ;-)


P.S Matte låter mig INTE använda den här när ingen är hemma , 
precis som det står i bruksanvisningen !


Är det nån som vill köpa en dylik aktivitets UFO 
till sin katt eller hund ??
Då finns dom som sagt på Arken Zoo eller så kan man tassa in 
Nina Ottosson´s hemsida/webshop och kolla in en massa andra 
aktivitetsprylar som hon också utvecklat för katter 
och hundar sedan 1990.
Den här aktivitetsprylen finns säkert att köpa på fler ställen också , men jag skriver bara dom ställen som jag vet dom finns på. 


Eller så kan man låta bli att köpa någon och istället ge sina katter och hundar godis DIREKT ur BURKEN !!!


Trevlig måndag önskar jag alla som tassar in här !!

30 kommentarer:

Cat-from-Sydney sa...

Kjelle Bus,
Hmm....it comes with a manual? I thought it's supposed to be on trial and error? purrr....meow!

Rebellen sa...

Åhh kompis! Gissa om jag kommer jama på mamma om det där! Hon kommer inte kunna låta bli att köpa en sån till oss också ;). Tack så mycket för länken och för att du lärde oss hur man inte ska göra när man väl har den där i sin närhet. Vet du, jag försöker också få mamma att ge mig vad jag vill ha genom att jag låtsas inte kunna.. Och gissa om det funkar.. OFTA! *fniss*.

Önskar dig en jättegosig måndag! Här kommer vi vara ensamma en stund senare idag och då tänker jag passa på att utbilda mina syskon ;)

Nosbuff

pelle sa...

Min matte köpte en vacker burk på mässan av Stockholms Katthem och har mitt godis i den. Öppnas på min önskan och rätt ofta ändå.
Tass tass!

Hjulia huller om buller sa...

Du är en klurig kisse, Kjelle. Du hittar snabbt genvägar för att få fram gottet snabbt!
Det gör Smulan också, men Amanda är en latis och väntar tills Smulan får ut mååånga och då passar på att ta för sig... fast vem är smartast egentligen.
Hon som jobbar för gottet eller hon som avvaktar tills de ligger på golvet ;-)

=^.^=

Nosbuff

NoOne sa...

Du har sååå Jamarbra tassar alltid,Kjelle Busis (som vi kallar dig snygging )
/Jam Kram & Nospussar från oss!

Mr Puddy sa...

( Lift my paw ) My Question
How many treats you can get after play, buddy ?
I hope lots : )

Pernille sa...

Ååå, va spennande!
Ha en fin mandag Kjelle:-)
Kram från Pernillexxx

Knatolee sa...

What a great toy! And the translator is hilarious. But I think maybe I'd like to teach myself Swedish by reading your blog! This could take a while... ;)

Harry sa...

Vilken rolig leksak! Undra om man kan stoppa in skinka i den istället för godis och torrisar, för skinka är mer i min smak!

CATachresis sa...

Just like a man, never read the instructions!!! Laughed a lot at these pictures. Even Google translate didn't let me down (much)!

Yep, best thing is get the human to do it. Much easier !!

Mary sa...

Kul grej det där. Hm varför får du inte ställa den på högkant ser ju ganska effektivt ut då godishålet kommer neråt:)
Här hemma har vi en aktivitetsboll med ett yttepytte hål. Godis, direkt ur burken serveras dock varje kväll vid läggdags. Glömmer vi förvandlas Fröken Tott och speciellt Adam till tigrar!

Dui och Deco sa...

Bra och tydliga instruktioner! Här är matte sur för vi använder inte vår grej som vi ska ta mat ur och husse blir så orolig att vi inte får i oss tillräckligt med mat så varför anstränga sig när man inte behöver? Nosbuff

Whisppy sa...

Our Mom bought a ball with an adjustable hole in it. Then she put some treats in it and showed us how to get it out. Only Cosmo humors her and plays with the ball. Me? I just sit and look cute and wait for Mommy to hand me the treats.
Your UFO looks fun and I think the nose effect is probably a more effective way of getting the treat out. :)

Love, Ling

Sigge Svamphund sa...

Den där är ju precis likadan som min julklapp, fast ok min är en större modell.
Jag som hund använder axakt sama knap som du, alla är tillåtna för att få ur den torkade blodpuddingen! Mänskliga instruktioner kan man strunat i oavsett om man är katt eller hund!

Katnip Lounge sa...

hee hee! We think your method of grabbing the maze in your mighty jaws and shaking the treats out is a MUCH better way! It's certainly more manly!

Stöddiga Sumpen sa...

Hahaha, min matte älskar instruktioner! Hon säger att det här är dom absolut bästa instruktionerna hon någon gång har sett =)Men hur mycket godis får ut ur den där? Det såg inte ut att vara speciellt många... Det är väl inte så att din matte har missat den viktigaste instruktionen? ;)

HH and The Boys sa...

That looks like a really challenging bu fun toy with treats. I'm gonna have to show it to the boys... Also, I wanted to let you that we appreciate your good wishes yesterday on our gotcha day.

Have a great day.

pawhugs, Max

Viola sa...

Hihi.. morsom post.. men huff, nei.. tror ikke Pusa hadde hatt tålmodighet til det der.. Hun vet likevel at hun får kokt sei nesten hver kveld, og det er det beste hun får.. Men den ser litt morsom ut også da.. :))

Klem på din nese fra oss 2 :) ^^)

Kattson sa...

Det verkar vara mycket arbete för ganska lite utdelning. Kan du inte be matte fixa lite snabbare godis?

Becky sa...

Very cute kitty.I love your blog,but I cant read it,I didnt see it translate either.

Nea theCat sa...

Jag tyckte ditt sätt på de första bilderna verkade mer logiskt! De andra sättet verkade mycket mer komplicerat och så skall det väl inte vara heller?

nosgos

Boo-Bah AKA Iris sa...

What a clever cat you are! Hope you enjoyed the little treats that came out.

Memories of Eric and Flynn sa...

You are very clever Kjelle to get the treats out the quicker way.

BeadedTail sa...

We thought Mommy's hand out treats, not UFOs! That looks like too much work!

Oui Oui sa...

We are not really into work, so we say, "Mom please give us treats!" Some times it works and some times it doesn't. You look very cute playing with your UFO!

Findus, Isak och Rasmus sa...

Om tillverkaren är lite listig, så ber h*n att få trycka upp ditt inte-instruktionsblad och lägga med det i förpackningen. Allt blir ju glasklart när man kikar på hur du gör! Sötnöt! Kurr och burr.

Photo Cache sa...

wow new toy. you seem to be enjoying it very much.

emma and buster

Frasse sa...

Hm, ser ut att vara en både rolig och matnyttig grej du lagt tassarna på där, Kjelle. Förstår dock inte varför de gör det så kattplicerat - självklart ska det inte spela någon roll hur man gör för att få ut godiset!
Tassklappar

Eva sa...

En SÅ*N borde ju naturligtvis Petrus fått i söndags! Stackarn, han fick bara vara ensam på bloggen, tonfisk till frukost o middag o en massa löst godis... Är nog en urkass matte:(
Du är superduktig dock!
PUSS!

Linnsen sa...

Tänk, vi förstår inte varför tvåbeingarna ska krångla till det så med speciella godismanicker... Det är väl bara att ge oss godiset! :D