fredag 6 januari 2012

Tillbaka blicks fredag / Flashback Friday

Besökte precis Eric och Flynn och deras Flashback Friday post.
Kan ju inte vara sämre än att jag visar hur mycket snö vi hade FÖRRA  året den 6 januari :)


Här kan vi snacka om MYCKET snö , Eric och Flynn !!
 

Ser ni snön som fastnat under min mage ??



Det var  så mycket snö att jag inte ens ville försöka klättra över snödrivan !



Här står jag uppe på snödrivan nere på gårdsplanen , den var flera meter hög !!



Inte nog med att det var mycket snö , det var KALLT också , jag antar att ni ser det på min röda nos :)


31 kommentarer:

Fuzzy Tales sa...

That WAS a lot of snow! You looked great out there, though, like you were made for winter. :-)

Here in Ontario, Canada, we've had a mostly easy winter so far, just a few cms of snow, some really cold days, but by and large, a warmer-than-normal winter.

But for us it's a long time before Spring comes, so we might still get a lot of snow. :-/

The Florida Furkids sa...

BRRRRRRR! We did see that snow on your tummy and it made us shiver!!

The Florida Furkids

Rebellen sa...

*ryser* minns också förra vintern, den var riktigt jobbig och lång tyckte jag. Hoppas den som ska vara nu dröjer till sommaren och glömmer bort att komma ;-). Nosgos och Tassklapp

Dui och Deco sa...

Vilka härliga vinterbilder, du är så snygg! Ganska skönt att det inte är lika mycket snö och inte så kallt, tänker på våra vänner utan hem..NNosbuff

Purrfect Haven sa...

wow.. that is what is meant by snow fall! so impressed by all the walking about in it - not even pulling a face! wonderful. happy new year.. Love Helen, Darcy and Bingley xxx

Indigo Blue sa...

Det är de tvåbentas fel att det är sådant på marken! Det är jag övertygad om! Tycker det är hemskt att de inte kan städa undan det innan vi går ut! Jag vägrar promenader nu!! Inte på mina tassar!!

Sigge Svamphund sa...

Tack snälla för awarden! Har haft lite strul med att komma in här de senate dagarna och har jag kommit in har jag inte fått kommentera.
Tänk förra året var det så mycket vidirgt lappmögel att jag ibalnd höll på att drunkna i det! Då är ju jag i storlek med en labrador ungefär så du kan tänka dej de sörmlänska snömängderna

Memories of Eric and Flynn sa...

You did have a lot of snow! We don't often get snow here but we did for the last two winters. No snow this year, but lots of torrential rain and many storm force winds.We iked seeing the pictures of you walking in the snow.

Kattson sa...

Tack och lov att det inte är lika kallt och snöigt i år. För min del får de gärna hoppa över vintern.

We love LUNA sa...

snowwwwwwwwwwwwwww !!!
You are so brave to face that white stuff.
I love your adventures!
Luna

Whisppy sa...

Ohhhhh. Brrrrr. But we wish we could experience snow...at least once...

Katnip Lounge sa...

ACK! Mommy shudders thinking about snow. You look right at home, though!

Pelle sa...

Uf va stilig du var där i snön! Så mycket har vi inte, fast förra året fanns det massor av det vita. Nu är det vitt på marken och vid äppelträdet är det en stor fin boll av det vita att klättra på. Tror de skulle bli en sån där snöman men snön räckte inte.

Unknown sa...

Oh my, I've never seen so much snow! It looks like you grew the most gorgeous fluffy winter coat too Kjelle Bus - these are such wonderful photos :)

Viola sa...

WoW- hvilke bilder og så mye snø hos dere også i fjor!! =) Artig å se deg ut på tur Kjellemann! :) Og du er sååå vakker! :)

Klem fra Viola :) og puss på nasen fra Pusa! ^^)

BeadedTail sa...

You were brave to go out in all that snow but you did look gorgeous! We just mainly get rain here in the winter.

Hanna sa...

Fy vad mycket snö! FUSK! Vi har inte ens en snöflinga här!

CATachresis sa...

Are you auditioning to be Rudolf, Kjelle? You look good in the white stuff xx

Hanna sa...

Oj jag min blindo! Ja då har ni samma väder som här då :P

Oui Oui sa...

You look nice and comfy in the snow. We don't get much of it and we HATE it! That is just too much snow for us.

Ellen Whyte sa...

Wow you must have really THICK fur!

NoOne sa...

~ Undrbara~
Vinterfoto/NoooooooosPussssss från oss!

montyandrosie sa...

You looked very handsome in the snow pictures, though! And you have exactly the right coat for it. We haven't had any snow so far this winter and we're hoping we don't get any!

PS To stop getting snow stuck on your tummy, make the hoomun carry you. That's our tip. Love MontyandRosie

HH and The Boys sa...

You do look beautiful against that white snow..... But... brrrrrrrrrrrrrrr.... that is too cold for us to even think about. Get inside and stay warm.

pawhugs, Max, Bugsy and Knuckles

ellie sa...

Wow! What a beautiful snow cat you are :)

Gattina sa...

Fortunately you have some ginger hairs a red nose and a leash, otherwise I would have thought you were a snowball !
We don't have any snow it's too warm 11°C !

Östgötakatterna sa...

Så mycket snö Kjelle, det är inte klokt! Ser man ut nu så ligger det lite lite grann på taken bara :( det är inte vinter säger vi :) men det är helt okej det också!
Tänker på missen som sitter på trappan och behöver komma in innan det blir svinkallt och mycket snö!
God fortsättning också!
Nosbuff

Vi i Kasperian sa...

Hoppsan! Jag skrev ett inlägg, men så tryckte skrotmatten tydligen fel och det försvann!
Nu har jag i alla fall hittat hit till dig, och det är så mycket att läsa att jag måste fortsätta och läsa när jag kommer tillbaks, för det tänker jag förstås göra. :)
Du är katt och jag är hund, men vi såg ungefär likadana ut i förra vinterns snödrivor. Jag känner till och med igen snöbollarna under magen.

Tänk att det antingen ska vara för mycket snö som förra året eller för lite, som nu. Att det aldrig kan vara LAGOM!!
Äsch - livet är rätt bra ändå!
(Förresten går det strålande bra med kattvalpen Myse, han håller visst på och förändrar oss allihop, säger matte.) :)

Vicki sa...

Wow - look at that snow!!!! I hate snow.....

Unknown sa...

Liiite skillnad mot årets gröna jul. :-(
Taazz&Kram kompis

Unknown sa...

Hm.... fastnar inte mina inlägg hos dig eller ? Tazz&Kram