fredag 9 december 2011

Jag har fått en "lillebror" från Riga ...

om det tycker jag så där !!!



Den lille skiten är inte ens torr bakom öronen !



Ser ni att han är på väg att slå till mig på nosen 
på den här bilden ??!!



Passa dig ,  så du inte åker på en propp !!!



Nä då matte jag är inte alls i färd med att putta ner honom , 
jag bara visar hur ett tangentbord ser ut på nära håll ;-)



Tydligen var det Max o Måns idé att min matte skulle köpa 
med sig en "lillebror" till mig från Riga.
Dom tyckte att jag alltid ser så ensam ut på alla mina foton.
Inte för att vara otacksam grabbar , men jag vet inte om jag precis tycker det här var er mest briljanta idé ??!!
Bullen nu vet jag precis hur du känner 
det med din "lillebror" Sigge!!
Man får ju inte vara ifred nånstans :(


Tydligen så hittade min matte honom på varuhuset Stockmanns och 
bestämde sig för att ta med honom.
Ser ni att han får sitta på bordet och dricka 
direkt ur min mattes glas !! *skakar på huvudet*.



och här är han  ifärd med att dricka nån kaffeshake på Mc Donald´s.



 Tycker nog att han är lite för liten för att dricka öl
, eller vad tycker ni ??!!



Här har min matte gett honom en 10 Lat sedel , lite väl mycket 
att ge en snorvalp 140 kr om ni frågar mig !!!



Nä , kom inte och säg att han fick följa med på bio och se Mästerkatten i stövlarna också :(
Vá sa du matte ?? Den hade inte haft premiär när ni var på bion men att han var med och såg Money Ball med bl.a Brad Pitt.
Kul , jättekul = NOT !!!



och efter bion fick han följa med ut och käka middag 
och dricka drinkar  = Underbart *morr* *mutter* *tandgnissel*



Funderar skarpt på att sätta honom på första bästa plan tillbaks till Riga igen !!!

23 kommentarer:

Fuzzy Tales sa...

LOL! You have a cute "brother." Actually we think his expression looks a bit sad.

The mom has thought about buying us a stuffed toy too (she used to have a lot of them, but gave them all away a number of years ago). But she thinks one of us might be frightened by it (Derry).

Have a happy and safe weekend!

Katten Lisa sa...

Jag har ett annat förslag: Kräv att DU får följa med till Riga nästa gång. Eller vart hon nu ska nästa gång. Och KRÄV att få motsvarande bonusar. Så kan du skicka den där brorsan på utställningar i stället, medan du ligger hemma i lugn och ro.
(Men fina bilder, det var det)

Viola sa...

Næææ. så stilig en venn du har fått Kjelle Bus! ^^ En sånn der ønsker jeg meg også..

..men ikke så kul etter å ha studert teksten under bildene.. Plagsom liten type denne, eller? Men jeg synes den var så fiiiin! =)

Pusa ^^
&
Viola :)

Hjulia huller om buller sa...

Han är ju söt, Kjelle. Var snäll emot honom ;-)
Han kommer INTE att käka upp varken din mat eller gottisa, det kan vi lova, så behåll honom.
Har han fått nåt namn än???

=^.^=

Nosbuff

Findus, Isak och Rasmus sa...

Nog såg lillebroren ut att vara för ung för öl. Förhoppningsvis var det bara lett-öl i glaset. ;) Du får lära honom lite bus, Kjelle. Kanske får du hjälp med att daska råttan i huvudet på matte och husse så att frukosten alltid serveras i tid? Kurr och burr.

Dui och Deco sa...

Men du behöver inte vara avundsjuk, det finns ju bara en KjelleBus. Klart att det tar lite tid att vänja sig men sen blir det nog bra.Nosbuff

Pelle sa...

Ja du, så där har jag det*suck*
Nästa trip måste du följa med matten o få samma fina behandling.

Whisppy sa...

Oh, he's a cutie! Love that picture of you showing him a closer look of the keyboard. :)

Bullen sa...

Men jamarns Kjelle!
Det där var inte snällt av din matte, att skaffa dig en lillebror utan att du fick tycka till. Och sen ta med honom så där på en massa festliga grejer.... :-/
Nä jag förstår dig precis, min lillebror är ju oxå lite utlänning och det gick ju knappt att förstå Sigge till en början. Kan tänka mig att det är samma för dig. Tassa till honom rejält ifrån mig!

HH and The Boys sa...

Oh...Oh.. I think you little brother is in for it. He's stepping a little over the line.... going out to dinner? oh...oh... indeed.

ppawhugs, Max, Bugsy and Knuckles

Anonym sa...

Hallå där det är Goliat här. Min matte och husse skrattar så de tjuter när de hörde att du fått en lillbror. Vad ska du ha han till? Du har ju mig här din storebror:-).
Tycker du ska sända tillbaka honom till Riga omgående.
Men du håll med om att han är lite söt...
Ha en bra helg kramis jamis Goliat

Frasse sa...

Jamar med Gustav: Kräv rättvisa! Om lillbrorsan tassar på bio, mjau, då ska du också tassa på bio. Mumsar lillbrorsan på kaffeshake - mjau, då ska du också mumsa kaffeshake! Och så vidare.
Men skicka inte tillbaka honom, han kan vara kul att ha när du har fått pli på honom :-)
Tassklappar

CATachresis sa...

You don't seem too happy to have a little brother, Kjell! It looks like you might be a bit jealous. He obviously had a good time with your mom! :)

meowmeowmans sa...

Your brother is pretty cute, Kjelle, but not as handsome as you! We like how you are helping look at the keyboard! :)

Have a great weekend, friends!

Max och Måns sa...

Husse skrattar så han nästan gråter!

Men vi skäms o det grövsta!
Förlåt oss Kjelle, men vi ville att du skulle ha en vän att busa med.
INTE någon wannabie som får följa med din matte på bio och drick bira.

Förslåt! [Stora oskyldiga ögon]

Memories of Eric and Flynn sa...

He is cute Kjelle but it seems he is getting too much of your mum's time.

Indra och Bastian sa...

Asså fnissjam! JAG fattar Kjelle...när min busbrorsa kom hem till oss förra året gjorde han mig skogstokig Häpp...kan en skogis bli skogstokig? Stå på dej bara Får han en öl så ska du ha en...fast öl är inte gott..men du fattar va?

Ha de kompis

Indra och busen Bastian

Anonym sa...

Hihi, vilka härliga bilder! :)

Unknown sa...

Kjelle Bus, are you SURE you didn't push your little brother off that keyboard??
I bought Darcy a stuffed toy once and thought he'd love it, however he turned into a proper scaredy cat and run off as soon as he saw it (a bit like when he met Sookie actually...!!) =^..^=

NoOne sa...

*Mjauufniss* ...
Söta foto ♡ /Jam Kram & Nosepussar!

kattmamman sa...

Men usch vilken jobbig sak du fått på halsen. Det var ju inte direkt snällt, kan ni inte ge bort sötnosen till någon som vill/behöver ha den? Du förtjänar lugn och ro! Kramiz och Tass

Kattson sa...

Klart han ser lite löjlig ut i jämförelse med dig, men han är ju ganska söt ändå. Sen måste jag ju säga att han verkar lite opassande företagsam för att vara så liten. Drinkar, bio, klippa till dig på nosen... Jam, jam alltid är det nåt.

Unknown sa...

Hm... mitt inlägg har försvunnit som jag skrev?! Skumt
Iallfall så KAN det ibland vara trevligt med en tjompis Kjelle, men får du för besvärligt så kom bara hit. Tazz och Kram Puzzel