måndag 4 juni 2012

På SVISS- kattutställning i Trelleborg




Som ni ser så låg jag mest och sov i min mysiga sovpåse :)



Sören sov också det mesta av dagen :)



Jag fick provligga Sörens nya hängmatta , om den tyckte jag inte !
Vilket min matte nog blev ganska glad för ?!
För Sörens husse Lasse tyckte att om jag hade gillat den så hade det bara varit för min matte att köpa en till mig med :)




Jag fick 2 fina rosetter igår :)
En CAPIB och en EX 1 



Min matte tassade som vanligt runt och kollade 
på en massa andra katter.




Snygg Maine Coon kille



En Norsk Skogkatt uppe på bedömning



Söt Maine Coon kille



Bengalen Prisse som också har en blogg :)
Hans matte är också med i kattklubben Sydkatten.




En frusen Naken-fis :)




Här är Sören upp på bedömning 
 



och här ligger Sören med sina fina rosifetter och pokaler




Min utställningsbur hade den perfekta placeringen ...




inte alla som kan ligga och kika på domarpanelen :)




Disco blev minsann Best in Show i kategori IV och då får man så här ...



tjusiga pokaler 



På vägen hem så stannade min matte på en rastplats , så att jag fick 
rasta av mig litegrand.




Efter den långa dagen igår ,
så är jag en mycket lång och trött katt idag :)



20 kommentarer:

Tama-Chan, Benny, Vidock, Violette, Ollie, Heloise, Momo, Ryu sa...

Thanks of telling us all about the cat show. Our two favorite photos are the first and the last!

Purrs,
The Chans

Hjulia huller om buller sa...

Tack för att du visar fina bilder från utställningen!
Du och Sören är bäst!!!

=^.^=

Nosbuff

Hanna- mamma till Alexander sa...

Åh vad jag skulle vilja gå på en sån utställning!! Så fin du e kjelle!

lillies lya sa...

Grattis till dina rosefetter!!! Du verkar ha det så mysigt i din sovpåse! Men, stackars stackars nakenfis! Det måste vara v ä l d i g t kallt utan päls!! Vi förstår att du behöver ta igen dig idag.
nosgos å grattisgottisar
Maurice & Kajsa

Frasse sa...

Stiliga katter på bilderna, inte tu jam om saken. Men om jag var domare så skulle du vinna varje gång, Kjelle <3
Du ser lite orolig ut i hängmattan, och det förstår jag, kan tänka mig att det känns lite svajigt och otryggt.
Du var verkligen värd din vila efter den fina insatsen på kattwalken!
Tassklappar

Katten Gustav sa...

Oj, så MÅNGA katter du får träffa! Jag tycker du är SÅ modig som törs vara med på sånt här. Grattis till de nya priserna! Och jag förstår att du behöver ta igen dig idag!

Ramblingon sa...

Oh what a joy to be able to attend a cat show like that and meet all the beautiful ones.

Concatulations on your awards you gorgeous cat! xoxoxoxo

(PS This is Katie Isabella's mommy. I did not let Katie sign in yet. )

Kattson sa...

Förstår att du måste vila ut efter alla intryck i helgen. Du var ju jätteduktig.

Mary, Fröken Tott och Adam sa...

Grattis till rosetterna!
Din sovpåse såg gosig ut att ligga i, måste vara bättre än lådan?
Hm..den där nakna katten den kan väl inte behöva badas iallafall inte fluffas med hårblås som dig inför utställning.
Sörens hängmatta såg cool ut men betvivlar att någon här hemma heller skulle vilja ligga i den.

GLOGIRLY sa...

Hi Charlie Rascal, Glogirly here! I can actually pull up your blog on my iPhone! We're in Montana now heading to Glacier Park. The translator isn't working on my phone, but I see RIBBONS!!! YAY!
You're looking handsome as ever!
GG

Katnip Lounge sa...

What gorgeous kitties! You of course, are the handsomest of all, in our opinion. LOVE that stretch!

Aamor sa...

Grattis till rosetterna - bra jobbat!
Du borde få alla pokaler och allt annat för du var ju så snygg!

Nosgos

Dui och Deco sa...

Så fina rosifetter du fick! Och tänk att du har träffat Sören! Nosbuff

Sigge Svamphund sa...

SVISS Skogkattens Vänner i Södra Sverige betydde det i alla fall för hundra år sen säjer matte, Stämmer det fortfarande?
Hon måste ju ibland kolla om de gamla kunskaperna sitter kvar.
GRATTIS till certet! Nu väntar snart Norge på dej eller?

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Din mattes takter sitter i gälande vad SVISS står för :)
Lär väl bli en tripp till Norge vad det lider , för nån mer Rabies spruta tänker då matte ALDRIG låta nån sätta i min nacke !

BeadedTail sa...

We don't know if Mr. Google said it right but we've never heard of a frozen nude-fart before! MOL! Concats on your ribbons! You were the most handsome there along with the kitty that looks like Rumbles too!

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan sa...

Jamars grattis till dina fina rosifetter. Du är ju så jamars fin.
Tass tass

meowmeowmans sa...

Hi Kjelle! We love all of the cat show pictures ... thanks for sharing! :)

Congratulations on your new ribbons!!!

CATachresis sa...

Mr Google has done it again lolol "A frozen Nude-fart” Nice one :)))

I’m sure that’s Austin’s brother up there (Soren)!!

Memories of Eric and Flynn sa...

BNwahahaha! The frozen nude fart made us laugh too. Congratulations winning your rosettes.