lördag 26 november 2011

Firat Kattens Dag på ...


Här ligger jag i buren och ser ni att det är  mitt nya burskynke med fiskar och sköldpaddor på , som min matte sytt åt mig i den ??



Killen i buren bredvid är en Ragdoll som heter Adrian


En lycklig liten kille får klappa en liten Norsk Skogkatt



och här är det en lycklig liten tjej som får klappa på missen


Den här pippin hette Emma , hon tassade runt lös i affären.
Hon kunde låta som en höna och som en katt och så pratade 
hon på människospråk också = KONSTIG pippi !!


Kolla in julgranen , här snackar vi julgran helt i min smak =
full med fjädervippor :)
  


Kön till kassan var lång , mest hela dagen


 Jag blev också klappad på en hel del , men det var ju lite svårt för matte att fotografera det :(

Ni som läst mitt förra inlägg vet ju att husse förbjudit min matte 
att köpa fler leksaker till mig.
Som tur var för mig så brydde sig inte min matte om det;-)


Min matte köpte en ny härligt jul-röd  fjädervippa



Det här inköpet var enligt mig VÄLDIGT onödigt !!
För vem ska den användas på ?!
Inte på mig i alla fall hoppas jag ?!
För jag är ju ingen hund !!



Min matte köpte en ny aktiverings mojäng också


och en Adventskalender med kattgodis i :)



Som tack för att vi varit och visat upp mig i affären hela dagen , 
så fick vi ....
En valfri 2kg´s påse Royal Canin mat , en planeringskalender och en katt & hundkalender


och inte nog med det !!
Vi fick en säck med 15 kg kattsand och en plåtlåda modell 
större att ha kattmat i också.


En väldigt trevlig dag har både jag och min matte haft i Ängelholm :)


Om jag testat min nya aktivitets leksak ??
Klart jag har :)


Betydligt svårare att få ut gottisar ur den här , än ur 
min aktivitets boll.


Men skam den som ger sig !!
Nom Nom vilket gott godis matte lagt i :)


Passar på att önska er alla en 
Trevlig 1:a Advent !!

För i morgon är visst min matte upptagen med annat än att 
sätta på datorn åt mig :(

22 kommentarer:

Max och Måns sa...

Du har allt stått i idag Kjelle!
Bra jobbat.
Och tur att din matte inte lyssnar på din husse, så du får lite nya saker med dig hem. :-)
Nosbuff

Memories of Eric and Flynn sa...

Looks like it was a busy day there. You got lots of nice presents and we like your new feather toy.

Hjulia huller om buller sa...

Vilken dag! Du och dina kompisar gjorde fin reklam för oss katter! Tur att du fick lite "lön" för mödan ;-)
Din julvippa ser rolig ut och din nya gottegömma vill nog Smulan gärna ha *fniss*

=^.^=

Nosbuff

Findus, Isak och Rasmus sa...

Tuff pippi som var framme vid kattburarna. Började ni inte klappra med tänderna då? Fina saker matte hade köpt! Allt var ytterst nödvändigt, möjligen med undantag för den med skällisen på. Verkar konstigt. Kurr och burr.

Mary sa...

Har inte bestämt mig om fågeln var modig eller bara dumdristig som sprang runt lös bland er katter!
Vad coolt en julkalender för katter:)

Skrutten och Skorpan sa...

Jamarns, vilken dag du har haft Kjelle. Kontsig pippi det där som kan låta som en katt :) Håller med dom andra om att det var bra att din matte inte lyssnade på husse utan köpte lite mer roliga saker till dig.

Kattmamman sa...

Låter som om du haft en helt underbar dag dock kanske aningen stressig.. Vilken tur att din matte valde att köpa nya leksaker till dig, för det är ju ändå katternas helg den här helgen så din käre husse kan inte säga så mycket då juh ;) dessutom har du förtjänat dem då du jobbat..

Vi önskar er en fortsatt härlig helg! Hoppas ni slipper snö och rusk och istället får det riktigt mysigt!

Kramiz och Tass

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan sa...

Så bra att din husse inte lyssnader på din matte, så hon kunde köpa lite nya leksaker till dig, mjau
Du verkar ha haft en trevlig dag där i den däringa butiken, tassarna upp!
Tyvärr kom inte matte iväg i dag på kattens dag, det var ngt som trasslade, men i morgon ska hon iväg iaf.
Fin julvippa du fick oxå.

Tass tass

Katnip Lounge sa...

So you got to be petted and admired all day? That sounds like FUN! Although we'd have been a little hungry to eat that birdy...
We just knew your Mom would buy you some toys! Moms are good like that.

BeadedTail sa...

Looks like there was a lot going on there! We like your fish fabric! Your mom sure got a lot of great loot from the show too! Too bad she didn't bring home the birdie though.

NoOne sa...

Jamarn's underbart & vilken Pippi..........
/Jam & Kram från oss!

CATachresis sa...

So your mom wasn't allowed to buy toys, huh? Good job for you she don't listen!

That birdie had lucky escape, that's for sure!!

Linnsen sa...

Vilka trevliga saker du fick som lön för mödan! Det var en väldigt fin julgran, den skulle vi gärna leka med!!! ;)

Men blir det inte långtråkigt att ligga i en bur så där hela dagen?

Linnsen med sällskap

Whisppy sa...

What a whole lot of toys! That puzzle treat spaceship looks like fun!

Kattson sa...

Du gör verkligen en insats för alla oss katter. Tänk att ställa upp på att ligga i en bur. Fantastisk.

Harrys matte sa...

Vilket fint burskynke! Och vilken rolig dag du verkar haft!

Unknown sa...

Vad duktig du har varit.
Den där lekprylen ser rolig ut.
VAd kostar den undrar Matte ?
Ligan avstår dylika fåniga saker.
Matte tycker att det är SJÄLVKLART att Matte måste köpa en julRÖD leksak. Ligans Matte (som inte har nån Husse) (hihi) ska kika på en sån. tack för tipset
PSt..... Puzzel här, tänkte bara höra om vi liksom är ihop på riktigt typ,jam? dst.

Daisy sa...

Wowie, you hit the jackpot! That activity toy looks like loads of fun, too.

Ellen Whyte sa...

We love that cat activation thing with the treats. Pawsome!

Oui Oui sa...

Your mom is very good to you! It looks like you both had a fun time. That bird was very brave to walk around all those cats!

Gunilla och Frasse sa...

Jamarns, vilken fullmatad dag - i ordets alla betydelser, för det blev ju lite godis också :-)
Det där med att "inte köpa fler leksaker nu" är det ju ingen som kommer ihåg när man står framför en hög coola kattprylar :-)
Och efter din insats var du sanna mina jam värd både gottis och prylar :-)
Tassklappar

Hanna sa...

Åh jissus vad grejer! :D Verkar som du hade en bra dag men fullt upp! ;) Många hälsningar från Karsbo tjockisarna ;)