torsdag 11 augusti 2011

Matte påstår att mina ...

ben inte avslutas med tassar som på alla andra katter utan att det sitter studsbollar på mina ben ??!!


Nu undrar ni ju säkert varför min matte påstår detta ??!!
Jo bara för att jag hoppade runt lite i sängen klockan 01:30 inatt och jagade en MYCKET enveten fluga !!!
Vad då jag jagade ingen fluga , matte ??
Skulle jag studsa runt i sängen och ner på golvet och upp i sängen och ta ett varv över dig och husse och sen ner på golvet och upp i sängen igen och ta ett nytt varv över dig och husse om det inte funnits nån fluga att jaga tror du ??!!
Jasså det tror du ja =  Pfft !!!

Betedde jag  mig som den här hoppande musen ,
på din mage säger du ??!!


Ja , ja du får tro och säga vad du vill matte , bara jag får sova nu.
Så att jag orkar med att studsa runt i sängen  jaga flugor i sängen inatt också ;-)

 Trevlig torsdagkväll önskar jag och matte alla som tassar in här :)


12 kommentarer:

Katten Lisa sa...

Du vet ju hur det är...de har dålig syn och kass hörsel. Luktsinnet ska vi inte jama om! Man kan inte begära att de ska hinna uppfatta vad du jagade. Man får acceptera deras svagheter, bara...

lillies lya sa...

hahahahaha, ja, se mattar - inte begriper de sig på mycket, inte!!! sussa gott så du är utvilad inatt!!
nosgos å gottisar
M&K

Hjulia huller om buller sa...

Hihi... att hon inte trodde dig... Mycket konstigt!
Håller med Gusav, våra människor har sina svagheter!

=^.^=

Nosbuffar

NoOne sa...

Jamarn's *hahaha*...
/Jam & Kram från oss!!!

Dui och Deco sa...

Okänsligt! Hade det varit NÅGON stil på matte hade hon ju klivit upp och lekt en stund.Nosbuff

Nea theCat sa...

Äsch de där tvåbeningarna är så griniga om de råkar vakna ur sin skönhetssömn av någon obegriplig anledning. Så där skulle de aldrig reagera om de gjorde som vi gör. Sover flera gånger om dagen istället för en jäääätelång sömn på natten.

Bry dig inte om det där Kjelle och jaga på.

Nosgos

Anonym sa...

Vi vill också studsa runt i sovrummet och på mattes mage! Men numera är vi utestängda och det är Busans fel!

Hon har studsat en gång för mycke´, säger matte! Och så åkte vi ut med morrhåren före!
Nosegoselimysmus från Chinook, Cherokee och Busan

Hanna sa...

Åååh vilken fin bil!!! Du är verkligen en vacker katt!!!

The Florida Furkids sa...

That sounds like a lot of fun! We bounce around on Mom's tummy just like that mousie is doing!! When Mom saw your last photo she said she wants to give you a big smoochie on your nose!

The Florida Furkids and Angel Sniffie

BeadedTail sa...

We can bounce on our mommy's belly too! :) We love that last photo of you! *swoon*

Panter sa...

Hoppa på du Kjelle! Du vet aldrig när den lusten försvinner och du högst orkar tänka tanken på att studsa okmkring.
Astrid fastnade i en persiennn i förrgår. Husmor blev bannad (på riktigt) för hon fick trä ur Astrid ur persiennen och nu liknar den inte persienn längre!

Findus, Isak och Rasmus sa...

Vilka knasiga saker de kan häva ur sig emellanåt, våra människor. Studsbollar på tassarna? Det förstår ju alla, att du kämpar hårt för att hålla hemmet flugfritt. Kurr och burr.