fredag 26 augusti 2011

Varit med matte ....

hemma hos hennes föräldrar nu i eftermiddag. 


Där var som vanligt jättemycket att nosa på i deras trädgård 



Kom igen matte , så går vi vidare 


Mmm , så gott det luktar här bland blommorna



Spanade lite från Äppelträdet även denna gången :)



Ligger och sniffar in en massa dofter som vinden kom med



Aoohm = ligger och mediterar lite :)



Om jag såg till Gustav idag ?
Visst gjorde jag det :)
Varför han har vänt ryggen åt mig ??
Troligtvis för att han tycker jag är en löjlig liten skit som håller på och fräser och morrar åt honom  varenda gång vi ses ?!

21 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Härligt med nya dofter och områden. Jättefina bilder på dig.Nosbuff

Hjulia huller om buller sa...

Ni blir säkert vänner så småningom, ska du se. Men du måste uppföra dig, busfrö!

=^.^=

Nosbuffar

lillies lya sa...

Vilken härlig dag ni hade hos Matter föräldrar. Men, varför är du så sur på Gustav II? Han kanske är lika trevlig och klok som den riktige Gustav I...

Findus, Isak och Rasmus sa...

Så mysigt att kunna ligga i ett äppelträd och sniffa i sig spännande vittringar som kommer med vinden! Varför har inte vi något äppelträd på balkongen? Gustav verkar ta ditt besök med ro. :) Hetsiga tonåringar verkar inte beröra honom? Jättefina bilder! Kurr och burr.
Ps. Inga konstiga meddelanden när vi nu tassade in på bloggen.

Alice sa...

Jamarfina bilder på dig! Hoppas du får en mjausingen så fin helg!
*nosbuffar*

Hanna sa...

Haha.. har du inte slutat morra å fräsa på den där stackars katten Gustav? Så fina bilder matte har tagit på dig.. =)
Ha en mysig fredagskväll! Du sover väl kan jag tänka mig :P

CATachresis sa...

Kjelle, you are such an explorer! That Gustav is just a rude chap! >^..^<

BeadedTail sa...

You sniffs the outside like we hear our sisfur Sadie does! We bet Gustav really likes you even though he thinks you are a silly little shit! MOL! We sure hope Google was right with that translation!

Katten Lisa sa...

Det verkar vara ett riktigt toppenställe! Men det är konstigt att se Gustav ligga där, och veta att det inte är jag, fast det ser ut som det! När jag ser halsbandet på den katten blir jag dock säker på att det inte är jag. Tur det, förresten, för jag vill förstås inte bli fräst åt av dig!

Hanna sa...

Haha, bara mina katter som är extremt lata :P Fast nu springer de runt och jagar nån insekt som lyckats ta sig in :P

Daisy sa...

Your face looks so happy and content when you are sniffing the breeze!

ps: Google removed the warning from my blog! Hooray!

NoOne sa...

Mjwaoooooooo,beundrar dig på dina underbart vackra foto ♥
/NosePûssar från oss!

Mr Puddy sa...

Kjelle, Me and Mom love your sniff photo !!!! Your face is so Blissful : )
Life is so good !
Have a Awesome day my friend
xoxo

Unknown sa...

Oh I love your face in those tree photos, you must have really enjoyed all the stories that the breeze brought to your nose! =^..^=

Vicki sa...

Its always good to patrol the backyard! What a good job you did!

The Florida Furkids sa...

New smells are always fun!!

The Florida Furkids and Angel Sniffie

Unknown sa...

Nu ÄNTLIGEN har Matte vaknat lite ur sin jobb coh trötthetsdvala och läst ifatt.
Du är så snygg Kjelle, men ska vara en snäll misse. man får fler vänner då. *ler*
Tazz&Kram

LillaAquila sa...

Du är minsan en så rysligt slitlig misse Så fina natursköna bilder och en sån liten sötnos! :)

Nea theCat sa...

Vilket toppen ställe att meditera på!

Du är så fin på bilderna.

Nosgos

Kattson sa...

Så mycket du hann med på en enda dag. Det skulle tagit tvåbeningar åtminstone en vecka att göra allt det där. Jag tror Gustav ligger och funderar på hur han ska kunna bli kompis med dig.

Sol-Måne sa...

Vilka fina bilder matter tagit på dig. Du ser ut njuta i grönskan. Det är en mysigt med sensommar, alldeles lagom varm och skönt ute.