torsdag 4 augusti 2011

Jag har minsann varit på ....

grillparty hos mattes föräldrar.
Jag fick en alldeles egen stol att sitta på vid bordet , det är annat än hemma det !!!
Det bjöds på Potatiskroketter , Knackwurst , bacon , sallad och Créme Fraiche.

Mina favoriter var grillat bacon och Créme Fraiche = Nom Nom :)



Det var jättemysigt där ute i uterummet och spännande med Fjäderkotletterna som hoppade på plasttaket.
Sen gick jag med in och gick på lite husesyn och jag nosade att det luktade katt där och så stod det kattmat framme.
Nää , jag smakade inte på den för jag var ju redan proppmätt ;-)

Sen skulle jag gå ut igen och nosa lite mera , gissa vem som kom tassandes då ??!!
Jo , Gustav !!!
Ja alltså inte kloka Gustav som bloggar utan mattes föräldrars katt :)
Visst är dom lika varandra !!!

Jag tror ALDRIG att vi kommer att bli kompisar ??!!
Gustav såg minst sagt förnärmad ut när han fick syn på mig på hans trappa och att jag sen började fräsa och vifta på tassarna åt honom gjorde nog INTE saken bättre ??!!

Här sitter Gustav vid köksdörren


och jag utför en nosologisk undersökning på en Ormbunke på ett behörigt avstånd från Gustav :)





 Önskar alla som tassar in här en trevlig torsdag kväll !!!

P.S Jag är fortfarande utan "fån" tratten :)

18 kommentarer:

Bullen sa...

Åh lyllo dig som fått vara på grillparty!
Kurr

lillies lya sa...

Oj! Grillfest!! Inte illa! Egen stol och allt! Vi tycker nog att mattes föräldrar är förståndiga föräldrar! Och att matte borde ge dig en stol vid bordet också. Eller låta dig sitta och äta PÅ bordet.

Och du är utan fåntratt!! Jippie! Fast... man kanske inte skall veva med tassarna åt en katt på hemmaplan, i synnerhet inte om man har en matte hängades i ett snöre efter sig. Det blir lite hämmande s a j. Stilig herre, den där Gustav förresten!

nosgos å allt det bästaste
Maurice & Kajsa

Fuzzy Tales sa...

Gustav is a very handsome cat; perhaps you can be friends if you visit often enough. Plus you could get more BBQ. :-)

Our "mom" says the Google translation is quite funny and makes very little sense--but at least enough that we could understand what was happening. LOL.

Katten Lisa sa...

Men, jag trodde först det var en bild på mig! Så tänkte jag att jag har ju inte träffat dig, så det kan inte vara jag? Sedan såg jag det vita där framme, och då var jag HELT säker på saken.
Vad mycket smaskigt du fick! Sånt som jag aldrig smakat, men det LÅTER gott.
Och nu tror jag nästan du kommer slippa tratten!

The Florida Furkids sa...

Bacon and Sour Cream!!! We think that BBQ sounds purrfect.

The Florida Furkids and Angel Sniffie

Hjulia huller om buller sa...

Grillparty minsann... vi gillar också bacon och crème fraiche :)
Gustav är en stilig kisse, bli vän med honom. Det är mysigt att ha en kattkompis!

=^.^=

Nosbuffar

Dui och Deco sa...

Lyxigt med egen stol och maten såg riktigt god ut! Skönt att du slipper tratten.Nosbuff

ellie sa...

Mmmmmm, tasty food at the BBQ! If we kitties had been there, we would be meowing away demanding food! Be good if u and Gustav could be friends :)

Cezar and Léia sa...

Gustav is a charming guy, I think he is only a little bit jealous about you.I think you both can be good friends someday!
You are adorable in that collage, I love it!
purrs and love
Luna

Ellen Whyte sa...

A handsome boy cat and bacon? Sounds Ideal!

Findus, Isak och Rasmus sa...

Egen stol? Tror vi har en del att jama med matte om här hemma. Bacon som är så gott! Klokt av dig att rata Gustavs mat. Det andra lät ju mycket godare! Skönt att du är Kjelle Trattlös fortfarande. Kurr och burr.

Mr Puddy sa...

Whisper ! Kjelle, You need to come closer, lots of cat's ears here....You are more handsome tehn him, ..heh..heh..heh..of course you are my friend, You always be the best : ) anyway you can hiss to Gustav, but take the Bacon , O.K ? that's what I would do...heh..heh..heh..Mom said I'm not nice, well I just don't want to be unreal : )
Have a great day
xoxo

NoOne sa...

Jamarn's härligt mé grilltassar :)
Härligt att du inte är nå'n "Få'n tratt katt"
/NosePûss

LillaAquila sa...

Gud va skönt att du slipper tratten och att du är duktig som inte pillar i såret Den där katten gustav ser ju ut som Garfield! :D Låter som du hade ett mumsigt och/trevligt grillparty! Hoppas du får en underbar helg :)

Kattson sa...

Tänk att "vår" Gustav har en dubbelgångare! Fast honom är du ju vän med, så det märks ju att det inte var originalgustav du mötte.

Unknown sa...

Egen stol ? Wow Ligan är impad.
coh duktig du är som inte behöver tratt.
Tazz o Kram

Panter sa...

Du ser! Det blir bara bättre och bättre!
Grillat är ju aldrig fel..

Hanna sa...

Haha man kan inte gilla alla! ;P Men söt var han katten Gustav ;)
Vad lyxigt att du fick en egen stol att sitta på :D