måndag 1 augusti 2011

Än så länge är jag ingen

Tratt Katt :)
Husse körde mig till veterinären idag eftersom matte jobbade.
Jag hade ingen som helst lust att kliva ur min transportbur när vi kom in till veterinären.
Husse fick hälla/dra ut mig så att jag kunde placeras på undersökningsbordet.
Veterinären sa att den där knölen hade ju inte växt sen förra måndagen och det var ju bra.
Sen placerades jag i en annan bur och husse han gick och sen minns jag inget mer :(
Klockan 13:30 så bars jag in från uppvaket till ett undersökningsrum igen och där var matte :)
Riktigt glad blev jag inte förrän vi var ute från det där stället och jag satt i MIN transportbur i mattes bil.
Då stack jag ut tassen till matte och buffade med huvudet mot gallret.
Väl hemma så tassade jag direkt ut från min transportbur och styrde kosan mot köket = HUNGRIG !!!
Men kan ni tänka er att där fanns INGEN mat och INGET vatten !!!
För dom hade sagt på Djursjukhuset att jag INTE skulle få nåt förrän ikväll ??!!
Matte och husse skulle minsann dricka kaffe och äta glass :(
Husse räddade mig genom att säga att han INTE tyckte jag såg speciellt medtagen ut.
Så fram kom både mat och vatten = Nom Nom !!!




Så här ser det ut på min skuldra efter operationen.
Näää jag kommer inte åt att tvätta det själv och så länge som jag INTE kliar med baktassen så slipper jag vara Tratt-Katt.
Gissar att ni undrar vad för nytta en tratt på huvudet gör mot ett eventuellt sprallande bakben ??
Jo för om jag börjar fnatta med baktassen så ska matte sätta fast en strumpa på baktassen och det har både matte och dom på Djursjukhuset räknat ut att den kommer ju att sitta på i typ 3 sekunder. Så då kommer jag få ha tratt på huvudet för att inte komma åt den strump försedda baktassen.
Visst har dom räknat ut det bra dom 2-benta ??!!

Jag mår bra efter operationen och har till och med busat lite med min bollbana nu i eftermiddag  :)








Jag sa ju att det var LITE som jag busade med bollbanan ;-)




Här är den utlovade bilden på 4-Klövern som matte fick av husse :)

31 kommentarer:

Alice sa...

Åh vad jamarskönt att operationen gick bra och att du slapp tratten! Min kompis Wilma har berättat att hon har fått ha tratt flera gånger när hon har opererats. Sen har hon fått ha tratt och ätit penicillin, en väldigt dålig kombination om man blir dålig i magen och kräks....
Hoppas du får massor av godis och extra gos och att såret läks snabbt!
*nosbuffar*

HH and The Boys sa...

Oh... so sorry that you had surgery. I hope it doesn't hurt too much. You certainly deserve lots and lots of noms. I'm sending you purrs to make it heal quick.

pawhugs, Max

Hjulia huller om buller sa...

Vi skickar lite kurrterapi med en stor dos spinnhealing, så du blir bra snart. Vad vi kan förstå, så slipper du både socka och tratt om du låter bli att klia på såret. Hoppas att du kan det ;-)

=^.^=

Nosgos

Deb sa...

Get better soon. Hugs, Deb=^..^=x4

Katten Lisa sa...

Åh, så skönt att du är hemma igen efter det där hemska. Och hittills utan tratt! Hoppas, hoppas att du klarar av att låta bli att klia. Tur att du har fått nåt att äta. Inte ska man behöva svälta också när man blivit skuren i? Nån måtta får det väl vara?!

Bullen sa...

Åh va skönt att det är gjort nu, operationen, och att du verkar så pigg. Hoppas du inte behöver bli tratt-katt.
Kurrr

lillies lya sa...

Det var värst vad du piggnade till snabbt - t o m busar lite! Skönt! Vettisar är hemska varelser med stickverktyg och tänger istället för framtassar!! *ryser!

Hoppas att såret inte börjar klia! Trattar är eländiga!

Den där fyrklövern, den var fin den!! Husse är bra på att hitta saker, han!
nosgos å allt det bästaste
M&K

Östgötakatterna sa...

Så härligt att det gick bra med op. Har allt varit orolig här idag :( men nu blir jag jätteglad och lugn igen.
Snygga grabben... hoppas att du kan låta bli att klia där, även att det är svårt

Nosbuff

Sixten sa...

Vilken tur att du slapp tratten för det är inget kul vill jag lova. Själv ligger jag här hemma Med tratt efter att ha fått sy en tå som jag på ngt sätt skurit sönder. Krya på dig kurr till både dig och mig nu.

Kattson sa...

Det var skönt att höra att operationen gick bra. Fint att du slipper tratten också. Och visst är de konstiga, 2-beningarna? Snåla med maten när man gått igenom nåt sånt där!

Unknown sa...

Glad jag blir över att du mår så bra.
heja Kjelle.
Nu lär det dröja med utställning förstår jag, men huvudsaken du är frisk och kry.
Tazz o Kram från Matte och Ligan

Indigo Blue sa...

Nosgos till dig som har opererat dig! Vad skönt att knölen inte vuxit! Vi har också en bollbana. Den är byggd som en åtta! Hur kul som helst!
Massor med kJAMar till dig!

Findus, Isak och Rasmus sa...

Toppen att den där eländiga knölen är borta nu. Vi har tänkt på dig idag, må du tro! Måtte det där såret inte klia alltför mycket. Det vore ju skönt om du slapp vara BÅDE tratt-kattarell och champinjon. Passa på att lura av matte och husse en massa bonusgodis medan de tycker synd om dig efter operationen. :) Kurr och burr.

Skrutten och Skorpan sa...

Vad skönt att allt gick bra. Nu får du krya på dig och låta bli att klia på såret.

LillaAquila sa...

kanske förde det där klövret med sig lite tur endå? det var ju bra att knölen inte vuxit och att det gick bra på operationen! Och jag tycker du har tur som har så jätte snäll husse och matte som tar så väl hand om dig! Skönt att dom låter dig slippa trattisen ettag! En glad katt är en friskare katt som läker fortare och en sårvakt är bättre än en tratt!

krya på dig nu! <3 :)

Dui och Deco sa...

Vad skönt att operationen gick bra och att du är pigg. Vi tycker nog att det var ett ganska stort sår ändå, hoppas att du kan låta bli det. Uppmuntringstass

Max och Måns sa...

Skönt att du slapp tratt!
Ang. mat var husse för snabb och ge Max det sist han var nedsövd vilket resulterade i att han kräktes upp allting. :-(
Men husse har så svårt att säga nej till oss...
tihi

Katnip Lounge sa...

We are sending you big PURRRRS and healing thoughts! Paws crossed you don't have to wear the Cone of Shame...

Mr Puddy sa...

OMC !!! You are a legend my friend !!!!
After surgery, You still can play !!!! Awesome !!!
I hope the time speed up for you so you can eat !
Purrs for you my friend, Purrs for your best healing ! I'm glad it's all over !
Love Hugs
xoxo

simszanne sa...

Vad skönt att allt har gått så bra och att du slipper tratten :)

Kolfart och Gräddnos sa...

Skönt att operationen gick bra och att du slipper vara en trattkattarell och strumpekatt (i alla fall ett tag).
Den där lyckoklövern hjälpte nog till idag. Visst ser det lite ut som om det är ett litet urklippt hjärta i det ena klöverbladet? Gulligt av husse!
Nosbuffar!

Fuzzy Tales sa...

We're really glad the surgery went well and that you're feeling well enough to play. This is terrific news!

Healing purrs to you!

BeadedTail sa...

We're glad you're feeling well enough after surgery to play and we hope you continue to get well soon! We're sending you lots of purrs!

Basco sa...

Nu är det dåliga borta och det är bara att fokusera på att bli bra. Så klia inte där, då blir det fler resor till vettisen....Ser att du har en likadan bollbana som vi. Den är skoj!

Krya på dig
Basco

Panter sa...

Skönt att höra att det inte var en allvarlig knöl.
Själv har lite ont i tasslingen men inte så allvarligt att jag behöver veterinär - tack och lov.

Barbara sa...

Glad the surgery was ok, you look as gorgeous as ever. And that's a great toy you have there!

NoOne sa...

Krya-På-Dig Tassar från oss/NosePûss

Hanna sa...

Vad skönt att höra att allt gick bra! Hihi ja de där människorna är rätt smarta varelser trots allt.. så det gäller att du inte kliar dej nu :)
Vad häftigt med en fyrklöver. Det har jag aldrig stött på!

ellie sa...

U r a really brave kitty! Good to see u looking lively and playing chase games. Your beautiful fur will soon grow back :)

We love LUNA sa...

Dear Kjelle, I was thinking of you all time here. I couldn't blog because my beans were in Berlin last week. Glad that everything is fine with you, you are a brave boy and I'm impressed that after that stress at the hospital you were playing with your toy, anyway I think it's good to forget the trauma.
Glad that you are at home now, I'm sending you love and good energies for your faster recover.
purrs
Luna

Nea theCat sa...

Ojojojoj. Det där såg inte kuligt ut! Hoppas du får massor av godisar för att det är synd om dig nu!

Men skönt att knutan är borta så du inte får sån där dum cancer. Mattes förra katt dog av sån där cancer. Isch!

Nosgos