onsdag 25 maj 2011

Fått i mig frisk luft så det räcker för .....

resten av veckan på 10 sekunder blankt :)
Blåser ju minst halv storm här !

Åh min rumpa den är också välvädrad ;-)


Hittade en liten fläck med lä där jag kunde sola lite :)


Fick i mig lite gott gräs också


Men sen sprang jag fort hem för det var ju riktigt kyligt ute :(
Mycket bättre att ligga här framför datorn :)


Ni vet väl att dessa Mini Coopers kallas för Hundkojor , i alla fall i Sverige.
Men just denna måste väl kallas Kattkoja eftersom jag är på bild på den :)

17 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår att du gick in snabbt igen. Det går ju inte att tassa runt ute när morrhåren nästan blåser bort.

Findus, Isak och Rasmus sa...

Man behöver ju inte vädra päslen hur länge som helst. Nästa gång får matte köra dig i Kattkojan fram till smarriga gräset så du inte blåser bort på vägen. :) Kurr och burr.

lillies lya sa...

Huj, att du vågar ge dig ut i blåsten!! Du behöver i alla fall inte fluffa pälsen på bra länge nu i alla fall... Har du en egen bil! Wow! En Kjellekoja! Den måste vara dyr!!
nosgos å sånt
M&K

Max och Måns sa...

Klart det är en Kattkoja!
Ser väl vilken misse som helst.
Max har varit ute i blåsten hela dagen (inte hemma än), medans jag har gosat med husse.
Nosbuff från Måns

Dui och Deco sa...

Man blir ju alldeles blåst! Coolt med dig på hela bilen! Nosbuff

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan sa...

Men det där är väl din bil då Kjellebus, ftersom det är bild på dig där, *FNISS*
Då kan ju du ut och åka med den, om du vill äta lite gräs, så berhöver du inte blåsa bort, mjau

Tassetass
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Katten Lisa sa...

Att ha en egen kattkoja måste vara höjden av lyx! Men då måste den förstås bara stå stilla, så att man får ligga och mojsa på de sköna sätena. Kattburar är givetvis förbjudna!
Min päls är ju mycket kortare, så blåsten fick inte lika bra tag i mig. Ska visst lugna sig till i morgon.

Mr Puddy sa...

MOL for your butt is also well insulated..heh..heh
Is that your mommy car ? ...Super Cool !!!

xoxo

Boo-Bah AKA Iris sa...

Love the pictures! Wow!! Is that really you on the car?

Östgötakatterna sa...

Vi har vår kompis Vithaka med bebisar ute, så vi var lite oroliga idag att det skulle ha blåst bort, men de var kvar, som tur var! De gömmer sig under en trapp som leder under huset och där blåser det inte i alla fall.
Morrisarna blir vädrade i den här stormen, ja, hela vi blir vädrade faktiskt :)
I morgon vill vi ha vindstilla och lite lagom med sol så den tvåbenta kan fotografera Vithaka och bebbarna, håll tassarna!
:)

NoOne sa...

*MjauuThihi* Du ela' fööör söt /NosPûssar från oss...

Smulan, Amanda och deras 2-benta sa...

Vilken häftig brummis!!! Är den mattes?

=^.^=

Nosgos

Kattfamiljen sa...

Ja de ser ju ut att blåsa ordentligt. Men skönt att vädra baken lite kanske hihi.

Oj vilken häftig bil, en sån får du se till att din matte skaffar ;-)

Sv: Med så så bra spaningsfönster förstår jag att du inte behöver någon DVD film.

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Nää bilen är tyvärr inte mattes :(
Hon har trixat till bilden på Photofunia.
Unfortunaly is the car not ours :(
Mom has fixed the photo on Photofunia.

Anonym sa...

Mjau, häftigaste misse, det är du Kjelle Bus. På bilen på dig är du jätte cool. Om min matte inte hade en skada i ryggen så hade hon jobbat med att stripa bilar, hon jobbade med reklam, kurr kurr.

Mjau, vill bara säga att min blogg krånglar nu, morr, så jag tar nya försök ev. på måndag. Jag och matte tar helgen nu, kurr kurr. Jag kan bli ev. på FaceBook nån gång under helgen, vi ses där, kurr kurr.

Ha en underbar fin helg, NosPussar till er! :)

We love LUNA sa...

wow you are famous my sweet friend!
I love all pictures and your tongue is cute!
Luna

Frasse sa...

Modigt av dig att trotsa vädergudarna och tassa ut i snålblåsten. Vilken otroligt fräck Kattkoja du har, där blir jag jamartamej riktigt avis!
Måste än en gång jama att du blir så fatasstiskt bra på bild och din matte är ett geni bakom kameran!
Tassklappar