söndag 8 maj 2011

Promenad idag igen :)

När jag sov som bäst runt middagstid
så kom matte och väckte mig och sa att nu skulle vi ut och promenera i det fina vädret.

Så det var ju bara att följa med , jag menar hur mycket val har man iförd sele och koppel ??!!

Jag hann knappt komma ut förrän kammen kom fram :(
Man undrar ju om det var lönt med tanke på hur lite päls som fastnade i kammen ??!!


Efter  kammningen så tassade jag bort till "mitt" bergsmassiv :)


Där hittade jag en väldans bra gren att tugga på :)


Matte blev lite nervös när jag stoppade hela pinnen i munnen.
Men HALLÅ man har ju faktiskt tänder längst in i munnen också !


Nam , Nam !!!



Åh vad man får ta i !!!



Kittlar dödsskönt på tandköttet :)



Många pinnar finns det här :)


Nosologisk undersökning av mitt koppel




Njuter i gräset :)



Vätskekontroll på vägen hem.
Man ska ju dricka mycket när det är varmt ute :)

13 kommentarer:

Katten Lisa sa...

Ser att vi har exakt likadana kammar. Det blir inte så mycket i den på mig heller nu. Fast plockar matte fram kardan kommer det massor ändå, det är skumt.
Vilken tandpetare du hittade, det var amerikamodellen, tror jag?
Vad perfekt med vätskekontroll. Här finns bara skålarna med vatten som matte sätter ut. Plus havet, men det smakar blä.

Dui och Deco sa...

Så skönt med promenad! Du såg väldigt gosig ut på sovbilden. Du hittade verkligen en perfekt pinne för tandköttet och tänderna. Nosbuff

Kattson sa...

Du skulle kunna sälja bilderna till tvåbeningarnas tandläkare. Då skulle tjädu na storkovan på instruktionerna om hur man ska hålla sina tänder fina. Sen skulle du kunna tjäna lite till när du visar att man måste ha vätsketillförsel i värmen. Rena hälsokatten!

Anonym sa...

Mjau Kjelle Bus, Jag tror att ditt tidigare liv var du en hund. Tuggar tjocka pinnar, ut och går i sele och koppel hur bra som helst, kan även åka bil. Mjau, du kan verkligen mycket. Och så mjaumar jag också på att du borde söka som kattmodell. Du är fotogeniskt ut i tass-spetsarna, kurr kurr.
Ha en fin kväll, NosPuss! :)

Katnip Lounge sa...

That's so funny, you chewing on the stick! Our Rupert likes to gnaw on the drawer knobs in the bathroom. Strange! We suppose it got your teeth nice and clean, though. :-)

The Florida Furkids sa...

Did nomming on that branch make you thirsty???

The Florida Furkids and Angel Sniffie

Sol-Måne sa...

Vilken bra tandpetare och tandköttskliare du hittat. Det är klart man måste komma åt längt bak i munnen också.

Dui och Deco sa...

Du är så fin! Och vilken bra tandpetare du hittade. Nosbuff

Findus, Isak och Rasmus sa...

Det var ju rena spa-anläggningen som ni strövade igenom. Pälsvård, tandbehandling och dricka brunn. Gissar att det bara sprudlar av energi om dig nu! Kurr och burr.

Unknown sa...

Det fungerar sådär med blogspot som du ju vet.
Underbara bilder iallafall.
Tazz&Kram från oss

Viola sa...

Å Kjelle, så koselig å se deg igjen, for nå er det en god stund siden jag var her inne! Skal se på de andre innleggene dine nedover her også.. :)

Ser du har hatt en koselig tur, og så smart du er som finner tannstikkere å pusse tennene dine med! Og ja, godt for tannkjøttet også! :))

Klem fra meg! :)

ellie sa...

Hi Kjelle, u look so cozy and happy on your furry blanket. looks like tasty branches u found to chew! :)Hope your mom has a good time away.

Frasse sa...

Dina patrulleringar är alltid så spinnande! Man bara undrar vad du ska hitta på och vart du har tassat på nästa bild.
Tack för att du låter oss följa med på dina härliga tassvandringar!
Tassklappar