onsdag 4 maj 2011

Solskenspromenad :)

Imorse när jag kikade ut så var det frost på marken :(

När frosten försvunnit såg det jättehärligt ut , så jag ville gå ut
på promenad. Snäll som matte är så följde hon med mig ut.
Hon tyckte det var kyligt så hon tog vinterjackan på sig :)
Tur att en annan slipper tänka på sånt ;-)

Härligt daggvått gräs !!!





Jummy !!!




På toppen av berget :)


Vem släppte ut hunden på egen tass igen ??!!



Rätt svar = Vår dumma granne !!!


Tur att jag ligger säkert här uppe i trädet :)





Ser en Birdie nam nam :)


På väg hemmåt !!!


Här får man minsann sitta och vänta på att selen ska tas av :(

Efter promenaden så blev jag givetvis trött , så nu ska jag vila lite :)

P.S Matte har lagt in "min" vita tass med rosa trampdynor
här i högerkolumnen.
Klicka på "min" tass och se vad som händer ?!
Det går även bra att bara mig lite under trampdynan :)

16 kommentarer:

lillies lya sa...

Du är såååå fin när du spanar efter fåglar i trädet! Attans kräk till hundägare som låter sina hundar vara ute på egna tassar! :-(

lillie har VÄLDIGT roligt med din tass... Vi är kanske inte riktigt lika roade - Kajsa letar efter kissekatten...

nosgos, gottisar, buff å sånt
M&K

Anonym sa...

Mjau Kjelle, jag var allt och peta på din söta tass flera gånger, det var ju riktigt kul, mjaoo tillbaka! :)

Vilket äventyr du har haft idag, som vanligt cool, söt och vacker på bilderna. Blev lite avis på dig när du var uppe i trädet, att du vågar.

Ha en fortsatt fin dag, NosPuss på dig! :)

Katten Lisa sa...

Det som blir efter hönorna luktar inte vitfisk precis. Du fick väl tvätta bort stanken ur pälsen sedan? Lösa skällisar vet jag allt om. Håller med dig att det är tur att det finns träd!
Kulig grej med din tass!

Dui och Deco sa...

Vilken härlig promenad! Och vila fina bilder! Nosbuff

Max och Måns sa...

Visst är gräs gott!
Och vi (i alla fall Måns) kan jama att Birdie ÄR nam nam!!

Take care m8

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan sa...

Vilken kul grej din matte har gjort med din tass, mjau
så stort område med gräs du kan tassa omkring på
Fina bilder oxå, mjau

Tassen till dig

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

NoOne sa...

Jamarn's underbart som alltid ♥..
/NosPûss

BeadedTail sa...

Your walk looks nice even though your neighbor let the dog out! How fun to be in the trees so close to the birdies too!

Kattfamiljen sa...

Du hänger så himla snyggt i trädet och spanar på fåglar. Luna hälsar att du är riktigt stilig ;-)*thihi*

Mr Puddy sa...

MOL for picture # 11..You look TOO comfy !!!
Great to nom the yummy grass cause it's so good for YAK..heh..heh
Your photo is brilliant as usual, Just love it : )
xoxo

Anonym sa...

Härlig prommis! Var skällisen ute på egen tass igen? Har inte dess 2beningar lärt sig något?

Tur att du satt trygg i trädet denna gången i vart fall.

Nosgos

Findus, Isak och Rasmus sa...

Knasiga hönor som inte krafsar över efter sig. Har de ingen finurlig låda att göra det i? *funderar* Du såg ut att ha det jätteskönt på din promenad. Och vilken bergsbestigare du är! Kurr och burr.

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Lillie o company : JAA , vår granne med hundarna är minst sagt TRÖG !!! Kul att Lillie gillade att leka med min tass :) Jag letar oxå efter katten bakom datorn här ;-)

Felix : Kul att du oxå gillade att leka med min tass :)
Matte lyfter upp mig i trädet så jag har liksom inget val annat än att sitta där och se glad ut ;-)

Gustav : Jag slapp faktiskt bada :)
Om lösa skällisar tycker vi som sagt INTE !!!

Dui o Deco : Mmm det var en härlig promenad :)Tack för berömmet av fotona !

Max o Måns : Japp gräs är GOTT ! Det där med Birdie nam nam får vi se om jag kan uttala mig om vid ett senare tilfälle ;-)

Mimmi , Chicko , Tarzan o Sessan : Ja , det var en kulig tass som matte hittade på en japansk sida :)
Ja hyresvärdens gräsmatta den är STOR den :) Tack för berömmet av fotona !

Annmi : Kurr o Burr :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Beaded Tail : Yes it was a nice walk although the dog was loose.
Climbing in the tree is great too :)

Kattfamiljen : Behöver jag säga att matte var mycket frestad att rycka mig i svansen och säga = Kom igen katten det svänger ju :)

Mr Puddy : It´s hurray for fresh grass :) Thank´s for the compliment on moms pictures !

Nea the cat : Som sagt så är skällisarnas husse minst sagt TRÖG !!!

Stationskatterna : Hönorna har en JÄTTESTOR bajslåda , men tyvärr så har den inget lock :(

Unknown sa...

snyggingen
Men är hunden ute och springer lös IGEN ??
Vad är det för nötter till husse och matte ?
*suck*
Tazz&Kram

ellie sa...

Glad u found a good place to hide away from that dog! Great photos of u :)