måndag 9 maj 2011

Solsken idag igen :)

Först vill matte jama ett par ord :)
Tack så hemskt mycket för alla gratulationerna på min födelsedag !
Hade en jättebra födelsedag :)

Inte konstigt att matte var nöjd med sin födelsedag !
Hon och husse var minsann ute och åkte nercabbat och så var dom och fikade på nåt ställe vid havet. Tror ni jag fick åka med ??!!
Nää precis , det fick jag INTE :(
Tycker annars att jag med min turkosa sele hade matchat bilen purrfect :)


Nu ikväll så har jag och matte varit ute på en riktig långpromenad.
Jag har tassat i kanten på åkern flera hundra meter så sen var jag tvungen att vila lite när vi kom ut på grusvägen igen :)


Hittade mumsigt gräs bakom vårt garage :)

Vågade mig ner till dammen med Kvackisarna oxå och tänk där var ingen hund där nere idag = TUR !!!


Matte och Husse hoppas nu att jag ska vara riktigt trött ikväll !!!
Så jag inte springer runt och jammar halva natten.
Trodde dom ja :)
Nu ska jag tassa runt och kolla vad ni andra hittat på.

10 kommentarer:

Katten Lisa sa...

Jaså, du är en nattjammare? Litet kul ska man väl ha när man är ung som du? Tids nog vill du helst sova på nätterna när du blir ga...mogen katt som jag. Matte och husse får väl jamma, de med?

Findus, Isak och Rasmus sa...

Lite taskigt att du inte fick följa med och fika. Du hade väl kunnat få en räkmacka, eller nåt? Trött i natt?! *fnissar så morrisarna hoppar* Trodde matte, alltså. Jammar bäst som jammar sist. Kurr och burr.

Katnip Lounge sa...

You had a nice day, after your parents got home. We wish we could go for walks, but we refuse to cooperate, hee hee!

Dui och Deco sa...

Bilen hade matchat dig jättefint! Skönt med långpromenad och gott gräs! Nosbuff

We love LUNA sa...

It's a beautiful day there, perfect for a walking!
Lovely pictures!
Luna

Mr Puddy sa...

Happy Belated Birthday to your mommy !!!
I'm so so sorry , I'm so late here... Unexceptable, I know :(....Please forgive me , I send your mom a thousand kisses and million hugs.
I hope she have more wonderful days : )
xoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxo

Frasse sa...

Tvåbeningarna tycks inte uppsKATTa nattjammande, mormors reaktioner lämnar mycket övrigt att önska när jag jammar för henne.
Konstigt, med vår medfödda talang och vår enorma entusiasm, tycker man att vi borde få stående ovationer. Sova kan man ju göra på dagen också :-)
Tassklappar

Susanne sa...

Hej Camilla o Kjelle Bus!
Var in på min hemsida o tänkte titta till dej, det var ju hundra år sedan. Din gamla hemsida verkar ha upphört, men som tur var hittade jag dej o Kjelle Bus, så du har blivit med en bus kisse..vad kul!!!! Återkommer vid senare tilllfälle.
Kramar från Susanne/ Signe o Oskar

Boo-Bah AKA Iris sa...

It looks like you had a wonderful walk.
We are not sure of whose birthday it was but belated Happy Birthday wishes to the birthday person, cat?

Hjulia huller om buller sa...

Så TASSkigt att du inte fick åka med å fika. Du hade varit en prydnad i bilen med din fina päls i din turkosa sele.
Gräs är mumsigt och vi behöver massor nu när vi byter ut vinter pälsen. D har väl hittat det perfekta stället för hårbollarna du får upp???

=^.^=

Nosgos