söndag 3 juli 2011

Matte lägger Rabarber på min blogg ...

bara för att tetas med Ligans matte Inkan för hennes mini Rabarber.
Mmm , min matte är en riktig retsticka ibland och frågar du husse så säger han att matte ibland är en riktigt ondsint kvinna :)


Hmmf skulle jag gilla att tetas ??!!
Kan jag väl ALDRIG tro ;-)

Idag var jag och T hos mina föräldrar en sväng och hos dom finns den omtalade Rabarberdjungeln



STORA Rabarber ;-)



Kolla , kolla dom får inte ens plats i påsen !!!




JAAA Inkan jag blev blöt !!!
Somliga straffas med det samma ;-)


Men efter regn , kommer solsken :)











Det här är mina föräldrars katt som heter
Gustav. Han ligger och vilat efter att ha spanat på ...



Svalorna som har byggt ett ...



bo nästan precis utanför "fin" ingången.
Här är livlig trafik må ni tro :)
Men ack så svårt att fånga på bild :(


När vi kom hem så klippte jag Rabarberna i alldeles lagoma
bitar till framtida Rabarberpajer :)
Mmm , så gott det ska bli :)


Kjelle Bus här :
Inkan och Ligan jag hoppas ni förstår att jag INTE har ett dugg med detta inlägg att göra !!!
Så att ni inte blir sura på mig för mattes tetiga inlägg ??!!
Jag ska göra ALLT jag kan för att hon aldrig mer ska komma åt och  göra ett endaste litet inlägg på MIN blogg !!!



11 kommentarer:

Mr Puddy sa...

My dad's pawrents grow Rhubarb and love to eat Rhubarb too : ) Rhubarb's Pie must be nice !

And you know what ? My dad's middle name is Gustav : ) May be that's why we are good friend, Kjelle : )

Have a lovely Sunday
xoxo

Dui och Deco sa...

Där kan snacka om att lägga rabarber på..Det var ju hur mycket som helst! Vi har också men inte så många, men det räcker till paj och att frysa in en del.. Håller tassarna för att det går bra på utställningen idag.Nosbuff

LillaAquila sa...

OmnomNomNOm! Rabarber som e så gott det skulle inte förvaåna mig om tom en fyrbening skulle tycka om rabarber med massa vispad gräddae!!!!

NoOne sa...

Oj,oj,oj...Vilka rabarber säger matte!
Lyckatill tass ida' från oss /NosePûssar

We love LUNA sa...

Gustav is so handsome!
I'm enchanted by the pictures, mammy Camilla is very talented. And I'm also curious about the "Rhubarb", I imagine delicious pies! :)
purrs, love and happy Sunday
Luna

Nea theCat sa...

Fniss det är kul att retas i bland. :)

Visst är det gott med rabarber. vår gammelgammelmatte brukade göra världens godaste jordgubb och rabarbersaft.

Nosgos

The Florida Furkids sa...

We've never had rhubarb!!

Gustav is a very handsome ManCat!!!

The Florida Furkids and Angel Sniffie

Findus, Isak och Rasmus sa...

Gott med rabarber, tycker matte. Och vi tycker de ser ut att vara jamarbra gömställen att spana ifrån! Underbara bilder! Så fin Gustav är. Kommer ni bra överens? Kurr och burr.

Katnip Lounge sa...

Rhubarb might be yuckky, but piecrust is DIVINE!
xx The Baby, Miss Pastry Thief

ellie sa...

Mmmm, that Rhubarb does look good and tasty red currants too! Gustav is a lovely looking kitty :)

Panter sa...

Stackars dig! Rabarber, går väl inte att äta.
Nä tacka vet jag något annat nytt, gult och dunigt.
Har en sådan på nära håll men husmor är väldigt vaksam. Hon ska ju få fler snart så hon kan väl dela med sig.

Så där har det regnat här med i ett par dagar nu. Våldsamt otrevligt och tröttsamt.