lördag 30 juli 2011

En riktigt

härlig lat lördag har vi haft idag , jag , matte och husse :)
Jag och husse överraskade matte med "nybakade" minibaguetter till frukost , det var MYCKET uppkattat !!!

Matte har läst ur den andra boken om katten Norton för mig , den heter A Cat Abroad och ja , den är på engelska.
Mycket underhållande bok måste jag jama !!!
En mycket speciell katt den där Norton och då menar
jag inte bara hans nedvikta öron :)


Matte och Husse har varit ute på en långpromenad och kan ni tänka er att husse hittade en Fyrklöver som han gav till matte :)
Matte har visst lagt den på tork/press i en bok.
Jag lovar att jag ska se till att matte fotograferar den , så att vi kan visa upp den här på min blogg.

Matte hittade ett kuligt program som Wikki hade gjort ordkonst om Katthemmet Kompis på.
Wordle heter det och givetvis var jag och matte tvugna att prova det :)
Wordle: Kjelle Bus


Nää , nu ska jag gå och busa lite till ;-)
Ha det gott allesammans som
tassar in här !!!

17 kommentarer:

lillies lya sa...

Vi sparkar på lillie för att köpa böckerna - vi har alldeles för lite kattböcker här! Busa på! Stilig tavla du gjort! Där finns ju allt som du gillar!
nosgos å allt det bästaste
Maurice & Kajsa

Katnip Lounge sa...

We have read the Norton books, too...but we don't like to travel.
Mommy says we have to tell the truth: We howl and foam in the car.
How embarrassing!

The Florida Furkids sa...

We do a lot of loud singing in the car....yeah...singing (certainly not howling).


The Florida Furkids and Angel Sniffie

Mr Puddy sa...

My mom just have the Norton Book " The cat who went to Paris " but she is going to get the rest !
We just love the remarkable relationship of Norton and his human. And I love how much his human can learn from Norton. Smart Human ! heh..heh
Happy Sunday !
xoxo

Dui och Deco sa...

Låter som en bra dag! Böckerna om Norton verka spinnande.Tänk att hitta en fyrklöver!Nosbuff

Hanna sa...

Vad snälla ni var som bakade goda baguetter till husse! ;)

NoOne sa...

Så gulligt att övertassaraska matte & härligt att hon läser för dig/Jam Kram & NosePûssar från oss i ☼

HH and The Boys sa...

Lots of pawhugs to you. Thanks for stopping by the Birthday party for Bugsy and Knuckles... Have a great rest of your day..

pawhugs, Max

Unknown sa...

Lycka till imorrn nu.
Nu har Matte läst sig ikapp inläggen.
Synd att inte får träffas, men det kommer säkert fler tillfällen.
tAzz o Kram

Findus, Isak och Rasmus sa...

Mysigt att matte läser om andra kissars äventyr. Nybakta baguetter lät gott. Hoppas att du fick en, med massor med tonfisk eller räkor på. :) Wow, en fyrklöver! Det har matte aldrig hittat. Kurr och burr.

Skrutten och Skorpan sa...

Vad härligt med en riktigt lat lördag. Måste jama till matte om dom där böckerna om Norton, vi har inte hört talas om dom innan. Den om Dewey har matte läst, fast inte för oss.

simszanne sa...

Vilken lyx att matte läser för er, här hemma får man inte ens ligga i boken för matte hävdar att vi är "i vägen" hur nu det skulle vara möjligt?!

/Trion

meowmeowmans sa...

That sounds like a great Saturday to us! How nice that your mom reads to you. :)

LillaAquila sa...

Ser ut som att min dator är um-um! För det var först när jag kom till jobbet idag jag såg ditt lördag inlägg!
Skönt att du mår bra kjelle hoppas det går bra hos vettisen! Vår mamma Ruby sk oxå till vettisen idag! låter som ni haft en bra helg! *nosbuffar*

Ellen Whyte sa...

Hey, you can buy my book, Katz Tales!

Purrfect Haven sa...

we have the cat who went o Paris too... will dig it out now that you have reminded us. We do travel well, but we feel that 4 hours is our max trip length. Love Helen, Darcy and Helen xx

Katten Gustav sa...

Läste att du ska skäras i idag. *ryser* Din stackare! SÄRSKILT om du måste ha TRATT sedan. Det är ju så JOBBIGT! All värdighet tas ifrån en. Men jag hålla alla tassar hårt, hårt att allt ska gå bra och att det inte ska vara något farligt i knölen!