söndag 17 juli 2011

Vilken helg jag haft ...

tror ni inte den där Vejron i ottan började skrika 05:00 på lördag morgonen också??!!
Åh JAAAA mina 2-benta krävde åter igen att jag skulle gå upp och äta frukost med dom :(
06:00 så brummade dom iväg och inte blev jag ledsen för det , för då kunde jag ju göra om det jag gjorde i fredags = SOVA HELA DAGEN :)



Undrar ni vart dom åkte igår ??
Dom åkte så klart till Wheels and Wings i Varberg (igen).
 Är glad att jag slapp åka med , för jag tror att mina öron hade krullat ihop sig av allt det där oväsendet från bilar och flygplan ?!



 Den här bilen satt matte och husse och tittade på när dom åt sin frukost. Får väl hålla med om att sämre utsikt kunde dom ju haft  ;-)



Matte hittade en bil som väckte hennes Vill Ha begär !!!









Matte har lagt in MÅNGA fler bilder från Wheels and Wings på sin blogg. För jag sa till henne att jag accepterar INTE fler kapningar av min blogg !!!



Matte och husse körde visst ifrån den däringa Bil utställningen rätt så tidigt , så på vägen hem så körde dom inom Falkenberg för att fika på mattes kompis jobb.
En liten fågel viskade i mitt öra att dom hade glass på det där cafét , men tror ni matte och husse tog med nån hem till mig ??
NÄÄÄ , det gjorde dom INTE (den här gången heller !!! ).


När dom kom hem så , var friden slut !!!
Upp och hoppa Kjelle , nu får du inte sova längre , tjoade matte och husse.
Dom tyckte att jag skulle busa med musebusen



Snäll som man är så ställde man ju upp på det :)


Man hade ju vissa förhoppningar att dom skulle hålla sig hemma på lördag kvällen , men ack vad man bedrog sig !!!
Dom brummade iväg till Varberg IGEN !!!
Nu för att titta på Cruisingen 
För er som inte vet vad en Cruising är så kan jag ju berätta att det är väldigt MÅNGA amerikanska bilar och andra entusiastfordon , som försöker köra runt , runt på gatorna.
Oftast går det så där !!!
För det finns en del som INTE har något innanför pannbenet alls , säger matte. Utan som parkerar så dumt , så att ingen annan kan komma fram och förbi :(


Matte och husse åkte en sväng med en sån här :)


Idag har jag/vi haft sovmorgon = JIPPI !!!

Regnet det bara öser ner 

så det har varit inomhus aktiviteter 
HELA dagen :)



Här leker jag Kurra Gömma med matte ;-)



Syns jag ??!!



Tittut , här är jag :)




Här tycker matte att jag liknar en sån där 


Trevlig söndag kväll önskar jag alla som tassar in här !!!

19 kommentarer:

The Florida Furkids sa...

Those cars are pretty nice, but we don't think they should leave you!!! MOL we think you look a lot like an American Curl in that photo!!

The Florida Furkids and Angel Sniffie

Max och Måns sa...

Ok vi vågade oss hit idag igen, och skräckbilder idag igen.
Se till att din matte håller sig till sin blogg!
Nosbuff

Hjulia huller om buller sa...

Jättefina brummisar. Tur att de inte skulle upp långt före tuppen idag också och du fick sova ut :) Synd att det regnar, för då får du inte rasta matte och husse.

=^.^=

Nosbuffar

HH and The Boys sa...

Beautiful cars, but oh...oh... no ice cream for you. Tell them they better bring you some next time. Have a Happy Sunday.

pawhugs, Max

Hanna sa...

Så snygga bilar din husse o matte har kikat på i helgen! Kul med kurragömma minsann!
=)

Mimmi, Chicko, Tarzan Sessan sa...

OOOPS vi glömde visst säga till er om det däringa bollspelet,*suck* men ni hittade till oss om det iaf som tur var, mjau
Visst är det ett kul bollspel, *FNISS*
Tass tass på dig Kjellebus

Katterna på Katthemmet Kompis sa...

Coola bilar! Visst är det tufft att gå upp tidigt? Att sova är det bästa som finns. (Efter all god mat...) ;-) /Tass

Daisy sa...

I would much rather stay home and nap, too. But those cars are very cool, especially the pink one!

lillies lya sa...

Ååååååh!!! Säger lillie. Hon älskar 40-tals bilar och vill ha en sån Cadillac. Ååååååååh säger vi. Äckliga brummisar! Bläh för brummisar - oavsett när de är gjorda! Kanske skulle vi vilja ha en brummis. Om den stod härinne, inte hade hjul, lät och luktade illa. Men, de gör ju sällan det... Vi tar tusen gånger hellre tvätten!!!
nosgos å allt det bästaste!
Maurice & Kajsa

NoOne sa...

Underbara tassar som alltid hos dig,trots allt ;)
/NosePûssar från oss!!!

Skrutten och Skorpan sa...

Vilken tur att du inte behövde gå upp så tidigt idag. Sovmorgon är ju bäst. Vi har mes tillbringat helgen i sängen med matte för hon har haft sådan där migrän igen. Inte roligt för henne men ganska mysigt för oss.

Willow sa...

While those cars are very cool I think there should be more time spent at home.
I like to have some playime under blankets as well.

Ellen Whyte sa...

Oh darling we want to curl up in bed with you!

Mr Puddy sa...

Heh..heh..Your last photo look funny, You look like just wake up !

Mommy and Daddy love those classic cars, It unique and beautiful ! Mom said People here in Australia who drive those old car in general, Most man have Tattoo , and most of them wear leather jackets ! Not sure, it's the same in Sweden.

You have a good day Kjelle
Thanks for sharing the car's photos
xoxo

Kolfart sa...

Vilka trevliga två-beningar du verkar ha. Precis som mina som lämnar mig emsam hemma ibland för att brumma iväg med den morrande katten, Tigern, som bor i garaget.
Matte hälsar att det är husses kompis som har importerat den där Vill-ha-bilen från England till Sverige 2007. Här finns en bild på den när den är nyimporterad och utställd på Bollnäs Motorrevy http://fuzzydice.fotki.com/cars-2007/motorrevy-bollns--07/20070421revy0042.html . Jättefiiiin är den och många priser har den fått. Matte och husse tycker det är tråkigt att han sålde den igen. Fast den syns ju på bild ibland och ibland ser dom den på utställningar. :)

Panter sa...

Halloj!
Visst är de små dunbollarna läckra men du ska bara veta hur hemska morsorna och mostern är till de små godingarna är.
Jag visste ju det redan innan så jag har inte ens försökt men Astrid var ju tvungen att försöka och jäklar i min låda vad hon fick springa.
Faktiskt såg det lite kul ut men det har jag ju inte sagt till henne, de kan ju vara lite känsliga i "den där" åldern. Näej det är bättre att satsa på möss och annat vilt...

Astrid för övrigt har ju hamnat i ett högst märkligt tillstånd. Hon skriker som en megafon på nättera och fjantar och åmar sig för mig. Husmor säger att hon ska åtgärda det hos veterinären och då har jag ju en aning om vad det handlar om.

Bullen sa...

Visst har vi jobbiga mattar som är borta på vift på helgerna! //Bullen

Inkan o Ligan sa...

DET fiket såg ut att vara något i Mattes stil.
Ojojoj

Anonym sa...

Alltid lika intressant att läsa om ditt underbara liv Kjelle :)puss på nosen från Sylvana la banana