fredag 22 juli 2011

Regnet det bara öste ner ....

så trotts att matte slutade tidigt igår så blev det INTE nån promenad , för det är ju inte kul att bli genomblöt i pälsen.

  På kvällen körde matte och husse iväg med brummisen , dom skulle visst handla ??!!
Man vet ju hur det brukar vara = dom kommer hem med ett x-antal kassar och INTE i en endaste finns det nånting till mig :(
Men ikväll kom matte in med 1 kasse och 1 paket och ALLT var till mig :)
Paketet var inte så spännande , men det innehöll nåt NÖDvändigt = kattsand ;-)

Den där kassen som matte hade med sig var 
däremot mer intressant !!!
Det inte bara luktade nom nom om den , det var nom nom i den också :)


Matte har som säkert många andra läst Annmi´s Mator Mania Magazine
och fick visst lite MYCKET dåligt samvete för att hon ibland låtit mig åka lös i bilen. Eller lös och lös jag har haft selen på mig och kopplet har matte bundit fast så jag inte har kunnat springa runt i hela bilen. Men det har ju inte varit en speciellt säker transport metod. Så matte hade köpt en speciell transportsele som man kopplar fast i säkerhetsbältet , så att jag i framtiden ska åka säkert även om jag inte sitter i transportburen :)



Förutom gottiset och selen så låg där en spinnande kattong i påsen 



Är du säker på att du fått ut alla delarna ur KATTongen matte ??!!



Bäst jag gör en djupdykning och kontrollerar eller hur matte ??



Först ska vi läsa instruktionsboken , det är JÄTTE viktigt säger "morfar" !!!



OK alla delarna verkar vara med :)
Så sätt fart nu matte och sätt ihop den !!!



Hmm , undrar hur man ska få ut bollen ??


Jag provar att peta lite med tassen



Provar att peta från detta hållet istället !!


Vet ni vad ?!
Jag tror inte man får ut bollen :(
Det är nog en sån där så kallad aktivitetsgrej som matte hoppas jag ska sysselsätta mig med i evigheters evigheter istället för att springa runt i hallen och jamma halva natten.

Kan redan nu säga att den effekten kan 
matte känna sig LURAD på ;-)



Trevlig fredag önskar jag alla som tassar in här !!!

21 kommentarer:

Findus, Isak och Rasmus sa...

En sån bollbana har vi med! Den är riktigt skojig. Och du... bollarna låter riktigt trevligt när man rullar dem i banan. HELKUL att göra på nätterna. Brukar få matte att stiga upp. :) Kurr och burr.

Hjulia huller om buller sa...

Trevlig fredag på dig med, busunge :)
Den där mojängen till sele som ska sitta i säkerhetsbältet är jättebra när du åker brummis. Nästan lika bra som om du satt i transporten.
Din nya leksak är kanske kulig, när du kommer på hur du sätter fart på bollen ;-)

=^.^=

Nosbuffar

LillaAquila sa...

godmorgon Kjelle! kan hälsa att väderraporten sa att det ska bli sol i svealand idag så man kan ju hoppas att det blir lite promenad!? Utanför mig regnar det dock så jag vet inte....Men ser ut som att din mate komensations shoppas MASSA presenter till dig din lilla bortskämda lyckost! men det kanske är svårt att låta bli när man har nån så gosig och söt hemma... ;) och det där bilbeltet var ruskigt smart det ska jag tipsa om på min blogg!!! hoppas du får en bra start på helgen! <3 Nosbuff!

NoOne sa...

Ingen promistass fick du,men...En massa annat skojsigt ju & en häftig Bollbana :)
Så bra att matte köpt Ny Transportsele till dig,Kjelle Busis fast inte meningen att matte ska skämmas - Berätta gärna hur det går & visa foto -
Spännande/Jam Kram & NosePûssar från oss

We love LUNA sa...

wow Kjelle, you are such a lucky boy!
Lots of gifts only to you!
The toy is amazing, I think it's funny to play and a creative toy!That treat looks delicious and my mammy says she need to find a safety belt like that one to give it to me, so we can go out when the sun comes again! oh boy, the weather here is awful, it's raining and even it's cold outside.I think it's not Summer!It's a weird Summer!
purrs and love
Luna

Max och Måns sa...

Åter en mojäng som vara 2beningar tror ska "aktivera" oss.
Husse har gett upp på den fronten, så länge som det inte är "Wikki-myntakuddar" så kan vi inte bry oss mindre. ;-)
Sedan var det bra att du kan åka brummis säkert, om man nu vill åka brummis vill säga. tihi

Dui och Deco sa...

Vilka prensenter du fick! Selen till bilen är nog jättebra! Och den där banan såg jättekul ut, det är ju bra om den låter lite så att matte vet att den uppskattas (särskilt på nätterna) Nosbuff

Panter sa...

Såg intressant ut den där grejen, slingrig sak......
Husmor fick kalla handen ang. Astrids lilla operation. Hon pratar nåt om att vänta tills rötmånaden är över eller nå't. Tja inte vet jag vad det är men hon har säker rätt - våga säga annat.

Inkan o Ligan sa...

Jättebra att Matte är så säkerhetsmedveten.
Här åker vi i stabila burar.
Ligan suckar djupt.
Vadå massa aktivitetsbollar och grunkor !+?+?
Ni kan få låna Bandit hälsar Matte.
:-)))

Hanna sa...

Åh e sådan leksak skulle nog Turbo och Engman också vilja ha!! :) Så bortskämd du är Kjellebus som fick så mkt fina o goda o bra saker ;D

ellie sa...

Love your fantastic new toy Kjelle. We kitties want to play too!

Fuzzy Tales sa...

Wow, you got treats, a harness and a fun toy! Congratulations!

Have a happy weekend!

Katten Lisa sa...

Ja, vilket väder vi hade igår! Inte nog med att det öste ner, det STORMADE också! Till och med jag var tvungen att ge upp utejobbandet. Tänk att det finns säkerhetsselar för katter! Undrar just om det är mindre hemskt att sitta i en sån än åka i bur? *funderar*
Gillar du ormen? Sånt där petande är ingen för mig, tycker det är helt ointressant. Men jag hoppas det är något för dig!

Anonym sa...

Jamarns vad med skoj du fick. Du måste berätta sen hur kul den där aktivitetsgrejen var efter ett tag. Jag brukar nämligen tappa intresset efter någon vecka.

Chinook, Cherokee och Busan sa...

Vilka skojsiga grejjer och smaskiga saker! Kul att du kikade in till oss.
Kramelinsbuff!

Katnip Lounge sa...

Your cat leash is interesting! We always have to go in the prison box. Blech.

And your toy--drag it into your Mom & Dad's room at night and play with it there! That'll teach them to buy you a ball you can't get to, heh heh.

Kattfamiljen sa...

Va kul att du fick så många grejer :-D
Här hemma har vi också den aktivitetsleksaken. Eddie och Luna är de som brukar leka med den. Har någon video längre bak i bloggen där Eddie busar loss jättemycket med just den leksaken. Han är så busig så han gör hopp i luften hihi :-)

Cheyenne -Millie sa...

We thinks that toy looks like super fun! We agree with Katnip Lounge! Especially when the humans are trying to sleeps! Thank you for visiting my blog!

Luxington sa...

So much fun stuff!!!

BeadedTail sa...

A toy where you can't even get the ball? We agree with the Lounge, play with it in the middle of the night!

The Florida Furkids sa...

Your new toy is cool looking!!!


The Florida Furkids and Angel Sniffie