onsdag 7 mars 2012

Ledig tisdag hade varken jag eller min matte

INTE igår !!!
Jag blev minsann uppsläpad klockan 08:00 , just precis när jag somnat om efter att ha varit uppe och ätit frukost :(

Bara så där blev jag intryckt i min transportbur och satt i min mattes bil för vidare transport till VETERINÄREN.


Fick komma in direkt i ett undersökningsrum där jag genast satte igång med att undersöka den gigantiska lusen i plast som stod i fönstret.

För att sen skutta vidare till nästa fönster och där undersöka dom gigantiska hårstråna i plastmodellen som stod där.
Kan ni tänka er att man inte alls fick bita i hårstråna ??!!


Både sköterskan och veterinären sa att jag minsann gjorde skäl för mitt tilläggsnamn Bus.
Förstår inte alls vad dom menar med det ??!!
Om man är i ett undersökningsrum så betyder det väl att man ska UNDERSÖKA saker , eller ??!!

Men tydligen så betyder undersökningsrum nåt helt annat på människospråk än på jamiska ??!!

För det var tydligen jag som skulle undersökas och som avslutning få ett stick i nacken.
Mitt hjärta lät bra , mina tänder är fina , konditionen på pälsen var bra och NÄ det där sticket i nacken kändes knappt :)


Efter veterinärsbesöket så var det ett stopp hemma hos min mattes föräldrar och deras katt Gustav.
Min matte och jag ville ju visa The Realhousecat´s för dom också !




Här ligger jag ovanpå deras garderober i hallen , 
hur jag kom upp här ?
Enkelt man tar vägen igenom ett av trappstegen på vägen upp till deras andra våning :)




Man kan BUSA ovanpå garderober också :)





När jag kom hem så somnade jag 




När jag vaknade efter ett par timmar , så åkte min matte iväg :(

Tur att min husse stannade hemma i alla fall :)


Min matte var på Sydkattens Årsmöte igår , 
nere i Malmö.
Det var trevligt berättade hon när hon kom hem.
Dom hade visst fått smarriga mackor och kaffe och kaka.
Min matte köpte lotter och kan ni tänka er att hon vann en 
MYCKET passande matskål till mig!
Det syns lite dåligt men det står = The Boss i skålen :)




Alla som var med på Årsmötet fick ta med sig en påse kattmat hem till sin katt/katter.
Även här lyckades min matte med att välja den RÄTTA sorten !
Texten syns kanske lite dåligt på denna bilden också ?
Men det står i alla fall för Housecat in home cat´s.
Passar som handen i handsken till mig som ju är en av  stjärnorna i 
The Housecat´s of the blogosphere ;-)




Min matte hann också med att sätta in pengarna till vårt 
lokala katthem Kattfoten 
och när hon ändå var inne på "banken" så satte hon in en slant 
till Östgötakatterna också som verkligen behöver en extraslant 
nu när dom "hittat" ytterligare en koloni med katter.


 Jag och min matte önskar alla en trevlig onsdag !





25 kommentarer:

Hjulia huller om buller sa...

Trevlig onsdag på er med :)

=^.^=

Kram å nosgos

Katten Lisa sa...

Oj, så mycket du hade att jama om! Vad tuff du var som tassade runt på upptäcktsfärd hos vettisen! Jag rör mig helst så litet jag kan när jag är där, så jag syns så litet som möjligt. Men man slipper ju aldrig undan. Även om man bara får en spruta som knappt känns, så VET man aldrig vad de kan få för sig.
Och sådär högt uppe på skåp som du är har jag ALDRIG varit!

The Furries of Whisppy sa...

That bowl is very nice. And what timing for the Housecat cat biscuits to arrive just in time for the Housecats premiere that YOU are in. :)

Kattson sa...

Det blev ju en händelserik dag, och du som hade tänkt att sova! Nåjam, nu hoppas jag du slipper fler vettisbesök innan det är dags för näste stick i nacken.

Nea theCat sa...

Det är helvrickat Kjelle men tydligen så är det DIG de skall undersöka i ett undersökningsrum. Hur tänker de där alltså?

Så bra att du fick en tallrik med The Boss på. Nu vet ju husse och matte vem som är bossen hos er, annars kan de ju bara titta på din tallrik.

Nosgos

CATachresis sa...

Hey Kjelle, you are one cool cat for sure, but sounds like you're having a rough time :( Mr Google did not translate very well but was very funny!!!

Never mind you might win the Real HouseCats ;)

Aamor sa...

Det där har jag också undrat över, varför man inte ska undersöka rummet! De tvåbenta är märkliga alltså!
Vilken passande matskål!

Nosgos

Dui och Deco sa...

Så skönt att det gick bra hos stickisen! och så besök uppe på det, inte konstigt att du somnade när du kom hem.Nosbuff

Seville at Nerissa's Life sa...

Those doctor's appointments are always so awful. I hate 'em, too. But think of this way... no more doctors for a whole year. And a year is a very long time. So that's good.

Mary sa...

Håller med dig, är det ett undersökningsrum så är det. De där hårstråna ser verkligen tuggvänliga ut, som gjorda för det! Tror helt klart Fröken Tott och Adam skulle hålla med dig. De har föresten utvecklat krukväxtätandet hemma till de där kärsbärsträden som går att köpa på Rusta med massa små lysande lampor i olika färger. Av någon anledning får det mig att tänka på dig och din lillajulgran med ljus;)

Frasse sa...

Puh, vilken händelserik dag! Tur du är ung och rask - en annan hade aldrig orkat hänga med i det intensiva tempot :-)
Klart man ska UNDERSÖKA i ett undersökningsrum, förstår inte hur tvåbeningarna kunnat MISSuppfatta syftet så... *blink*
Hoppas du har haft en fin onsdag - kanske lite lugnare,rentav? Fast om jag känner dig rätt har det nog blivit en hel del onsdagsBus också :-)
Tassklappar

ellie sa...

Glad to see you are in the peak of health despite having nasty needle thing stuck in you! Like the bowl your mom won showing Boss cat!

Vi i Kasperian sa...

Tuffaste "Realhousecat" var du ju. Helcool! Tycker du var tuff hos vetten också, men det VAR fisigt av doma att inte låta dig tugga på hårstråna! (Om du inte ville tugga på lusen förstår jag dig, för den ser ju helläskig ut!!!)

Memories of Eric and Flynn sa...

That was a busy day for you Kjelle.We are glad your vet visit went well. Mr Google gave us some laughs today.

Kattfamiljen sa...

VA? Oförskämt att vettis att inte låta dig bita på dom där gigantiska hårstråna. Varför ha sånna i ett undersökningsrum om du inte fick undersöka dom på ditt sätt liksom?!

Skönt i alla fall att du var i fint skick och sprutan gick snabbt och bra :-)
Hihi underbar skål !

Rebellen sa...

Åhh finis, det var modigt! Jag jamar med dig.. Varför kallar de det undersökningsrum om man bara ska sitta still och vänta på instruktioner från dem? De borde absolut byta namn på rummet eller släppa liite på kontrollen och låta oss undersöka.. Du har såå rätt! Händelserik dag du hade helt klart och jag hoppas att du får vila upp dig nu resten av veckan! :)

The Boss - Såklart den skålen hör till dig ;)

Nosbuffar och Gos

BeadedTail sa...

You had quite a day! We're glad you are okay even though you got a needle stuck in you. That bowl is purrfect! We hope you get all rested up! Thanks to your mom for donating to help the kitties!

GLOGIRLY sa...

I bet you're happy the whole VET thing is over!
How nice that the food was packaged especially for YOU, the REAL Housecat!!! hehe!
Love the Boss Bowl!
xo Katie

Oui Oui sa...

Google didn't go a great job, but it sounds like you had a rough day! Come over and we'll have a fun time here. And there are little frogs out back now! What fun!

Skrutten och Skorpan sa...

Oj,oj,oj vilken busy dag du har haft Kjelle. Jag har också varit hos vettisen i veckan men jag hade ingen lust att undersöka något för jag hade så ont i mitt ena bakben.
Med en sådan matskål så måste du nog börja lyssna på Bruce Springsteen :):)

Sigge Svamphund sa...

Ursäkta att jag just nu är så frukatnsvärt usel på att lämna kommentaer hos dej.
Lie är lite mycket här just nu, men jag LOVAR bättre tider kommer snart!

LillaAquila sa...

ÅÅÅH hatar veterinären! det är sååå läskigt där åka läskigt transport bur och sen låste dom in mig i veterinär bur sen somnade jag det var tur för jag minns inte mer än att jag vakna upp med rakad tass "kanyl hade dom satt där för att söva mig" och stort ärr på magen! Men det värsta var att jag fick en TRATT!!! tur att jag fick sova i mattes knä på bilresan hem :) hon viska i mitt öra att jag ska få stanna, jag en hemlösing! MEN jag ska bli en för-alltid-katt har halsband chipp och vaccinations kort så stolt! så det känns lite bättre oxå matte tar av struten när jag ligger i hennes famn och jag fick lite super god delikatessmat när jag kom hem.... men trattisen den e hemsk! Fy-jam!!!
*sympati -noss-buff ush för vettisen!

XXX Snowie <3

Knatolee sa...

Glad you are well and healthy! Vets are sneaky about stabbing cats in the neck. I love your new bowl.

In 1989, I performed in the International Tattoo in Halifax, Nova Scotia, and there was a team there from Malmö performing as well! The Malmö Girls. So I have actually heard of that place. :)

meowmeowmans sa...

That sounds like a pretty day to us, Kjelle. We saw you on the Housecats! Pawsome!!! :)

Viola sa...

Så bra du har vært og kontrollert deg og at alt er bra med deg, rent helsemessig! :)Og hva var vel bedre enn besøk hjemme hos besteforeldrene og Gustav.. :)

Gratulerer med ny skål! Og en pose med mat! Matte er heldig til å vinne!

Kos dere! :)

Klemmer! :)