onsdag 28 mars 2012

Några av er har ju undrat vad ...

min matte köpte där nere i Rom ??

Jo , hon köpte ett par Scholl-skor som man gungar fram i :)
Ska visst vara väldigt bra om man har hälsporre för i dom här skorna belastar man inte hälen alls påstår min matte.


en flaska med Påven Benedictus den XVI på 
fylld med "heligt" vatten från vår kran ;-)



ett gäng med kylskåps magneter



ett halvnaket fruntimmer



ett tjusigt ägg fick min husse till sin ägg-samling



En flaska med nåt surt som heter Grappa köpte min matte också 



Sist men inte minst så kommer en
 bild på vad min matte köpt till mig 
Nä , ni har inget fel på eran syn !
Min matte köpte absolut INGENTING till mig !
Hon kan bara  glömma att hon kommer att få lägga in fler kort från Rom här på min blogg , så det så !

Önskar er alla som tassar in här en fortsatt trevlig onsdagkväll :)

28 kommentarer:

Rebellen sa...

NÄMEN KÖPTE HON INGET TILL DIG??? Det är jamarsilla! Fy skäms på henne! Klart du skulle få presenter! Det borde hon juh förstått! Du får skicka henne till närmaste djuraffär imorgon så hon får köpa något fint till dig plus massa gottigt! Hälsa henne från oss här hemma! *tröstbuffar*

Nosgos och Mjölkisar

Mary sa...

Dom där skorna såg promenadvänliga ut! Men du får hålla undan svansen tills din matte vant sig vid gunget:)
Att din matte inte köpte något till dig betyder det att de inte hade en enda djuraffär i hela ROM?!? Stackars katter som bor där:S Fast vatikanen kanske är full av råttor.

Katten Lisa sa...

Allt såg ju bra ut tills man kom till sista bilden...OM matte ska tillåtas göra några fler resor måste du i fortsättningen jama vilka villkor som gäller INNAN hon reser. Att komma tillbaka med fulla resväskor men tomma på kattpresenter accepteras INTE. Du måste helt enkelt jama ifrån PÅ SKARPEN!

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Min matte är van vid gungiga skor för hon har ett par MBT skor också och dom gungar värre än dom här säger hon :)
Min matte såg inte en enda liten djuraffär på dom 5 dagar som hon var där och hon o hennes kompis tassade inte runt lite precis !
Så jag tycker oxå synd om dom Italienska katterna :(

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Nä INGET köpte hon till mig *surar*
Hon påstår att hon inte såg en endaste djuraffär på 5 dagar , om det är sant så tycker jag jättesynd om katterna i Rom !!

Dui och Deco sa...

Alla dessa saker och INGENTING till dig??!! Det måste ju ha blivit fel.Nosbuff

Vi i Kasperian sa...

Pfui... ingen djuraffär! Som om dom inte skulle ha t.ex. god korv eller så i Rom!! Nänänä, något MÅSTE det ha funnits till dig också!! I hela ROM!!!
Åtminstone fiskbullar eller nåt...
Håller med dig - inga fler Rombilder på din blogg (fast det tycker min matte är lite synd, men vi fyrbenta måste ju hålla ihop!).
Min matte får väl gå tillbaks till sina gamla album...
(Min matte har också funderat på MBT-skor. Fast hon går för mycket i skogen, tror hon.)

Viola sa...

Nemmen Kjelle.. jeg trodde faktisk det var feil med synet mitt ja ;) og du har ikke fått noen Romagave.. men du får så mye annet fine ting da, trøst deg med det :)) Og her var det mange stilige og søte saker ja.. og spesielt ble jeg nysgjerrig på de skoene, ser gannske gode å gå i..

Nuss på din nese! fra ^^) P og :) V!

CATachresis sa...

Oh Kjelle! She forgot all about you!!! The rest of the gifts are certainly eclectic!!! :)

Fuzzy Tales sa...

That egg, in particular, is lovely! But your mom brought nothing for you? Nothing at all?! How rude!

Clooney sa...

We love your Mom's trinkets from Rome. Uh, but nothing for you? Hmm, perhaps you could voice your displeasure in the wee hours of the morn...it works for me!

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan sa...

MEN KJELLEBUS??
Köpte inte din matte ngn ting till dig???
MJAU
Vad jam?
Vad skulle hon ttill det däringa landet att göra då?
Vi trodde det var fel på våra ögon.
Kattkram i massor till BARA DIG KJELLEBUS!!!!

BeadedTail sa...

Nothing? She brought you nothing? That's not right! We hope she made up for that oversight after she got home!

Oui Oui sa...

WHAT! How could your mom do that to you? And what are you going to do so she doesn't do it again? She did get some cute things, but what is up with that lady? And the beans say we have no modesty!

GLOGIRLY sa...

Nothing, Kjelle Bus?!?!?!?!? NOTHING???
Am I going to have to come over there and swat some sense into her?
; ) Katie

The Furries of Whisppy sa...

You must be kidding! 5 WHOLE DAYS and NOTHING for you? Have you planned your revenge?

Hjulia huller om buller sa...

Men, hur kunde matte komma hem UTAN den minstaste present till dig???
Nog kunde hon ha köpt nåt i matväg om inte annat.
Det finns massor med gottig lufttorkad skinka och korvar i Italien.
Nåja, nu är det som det blev.
Hon får ge dig nåt kuligt från er lokala djuraffär!

=^.^=

Nosbuff

NoOne sa...

Jamarn's Klelle Bus...Fick du inget?! :(
/Tröste Nospussar från oss!

Linnsen sa...

Men stackars Kjelle Bus, vilket svek! Här åker matte bort utan tillåtelse och så kommer hon hem i det närmaste tomhänt! :O När våra tvåbeningar har varit borta har de iallafall köpt med sig kattmat från landet de varit i, även om just gourmetmaten från Italien var äcklig... ;)

Nosbuff till dig!

Aamor sa...

VA???? Inget till dig? Det var inte snällt, vi ska ju alltid få nått först och främst!
Annars var det fina saker. Min matte har också ett par "gungeligung" skor och hon säger att de är bra för hennes rygg.

Nosgos

montyandrosie sa...

Oh, no! Poor Kjelle Bus! No presents for you. This can't be right. This is criminal, in fact. How will you show your displeasure???

Nea theCat sa...

Men vad jamar du? Fick du inte ens en liten italiensk delikatass att käka? Inte ens en musebuse som piper på italienska? Kan det vara möjligt? Sympatitassar från oss din stackare.

Nosgos

Seville at Nerissa's Life sa...

No prezzies for you? That can't be right! But... I bet you were awfully glad to have her home anyway, huh? She'll have to give you extra cuddles and kisses. And play time! That would be fun.

Hanna- mamma till Alexander sa...

Hahaha... trodde skorna var till dig först Kjelle ;D

Unknown sa...

Men DET var ju dt allra värstaste ???!!!!
VILKEN Matte liksom :-((
Tazz&Kram från hela Ligan

meowmeowmans sa...

What? NOTHING for you, Kjelle? Really???

We love LUNA sa...

So beautiful souvenirs, my favorite is the magnetos!
Happy weekend!
Luna

Kattson sa...

Men Kjelle - tassen på hjärtat. SÅÅ varmt var det vän inte i Rom att matte fick solsting och det var därför hon inte köpte nåt åt dig? Jag menar, det andra var väl OK, men om man inte köper nåt till sin katt när man är ute och reser - varför reser man då bort?