torsdag 1 mars 2012

Igår var jag ....

en sväng hos min mattes föräldrar.
 Det var jätte dimmigt igår så det var knappt vi hittade dit :)




 Tråkigt nog så var det alldeles för mörkt för att 
kunna spana på några fåglar :(



Så jag gick för att lägga mig i mattes föräldrars säng istället , gissa om deras katt Gustav blev paff när jag hoppade upp där ?!
 Så här nära varandra har vi aldrig legat förut.
Gustav ser lite skeptiskt på min utsträckta tass , han tror nog att 
jag tänker leka med han svans :)
Kan ju meddela att jag INTE lekte med hans svans !
Jag fräste INTE på honom och han fräste INTE på mig !
Vi låg faktiskt så här i flera minuter :)

19 kommentarer:

Hjulia huller om buller sa...

Där ser ni! Ni kommer nog att bli goda vänner grabbar *svansdans*

=^.^=

Nosbuff

The Furries of Whisppy sa...

Yeah. I think Gustav was very worried you were going to play with his tail coz he brought it so close to his body. MOL.

Hannah and Lucy sa...

The weather picture of you in the car looked just like the weather was here last night too. How nice to see you sharing the bed with no fighting.
Luv Hannah and Lucy xx xx

Mary sa...

Ser verkligen blött ut hos er, tur att du fick sitta på rätt sida dörren.
Så Gustav ligger och latar sig hela dagarna?:) Snällt att du fick ligga bredvid en stund.
SV Appropå plättar, husse i den här familjen sätter också lätt i sig en hel massa plättar. Det är därför jag får grädda såååå många:)

Seville at Nerissa's Life sa...

I'm so glad you made it to your mom's parents all safe & sound. Foggy weather is not much fun... especially in the car! My peep wants me to tell you that she thinks your mom's mom's cyclamen is very pretty. Yeah, the peep likes stuff like that.

GLOGIRLY sa...

Way to take charge at the relatives, Kjelle Bus!!!

...hey, Glogirly wants to know if your goggles from your photo you sent us are motorcycle goggles or if they are some other kind of goggle. ; )

xo Katie

Aamor sa...

Vad gulliga ni är, ni blir kanske riktiga vänner en dag. Eller vad tror du?

Nosgos

Dui och Deco sa...

Spinnande med utflykt. Sitter du i bälte när du åker bil? Vi får minsann sitta i transsportbur "sura". Kul att det gick så bra med Gustav! Nosbuff

Katten Lisa sa...

Ja fyjam vad dimmigt det har varit! Men vad kul att ni börjar bli kompisar, du och Gustav! Att ni kunde ligga så nära varann på sängen är ett bra tecken. Fast jag undrar om inte den Gustav är litet lik mig, trivs som ensamkatt?

Mr Puddy sa...

Dude, just have to be careful about da tail. Make sure you don't get bite buddy ; )
Have a paw some day
Xoxo

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan sa...

Undrar oxå som Dui och Deco, om ni sitter i bilbälte när du åker bil?? Vi måste oxå sitta i transsportbur, *mutter*
Du och Gustav blir säkert kompisar framöver.
Tass tass på dig,

Vi i Kasperian sa...

Visst, en liten stund kan man väl stå ut att ligga bredvid någon annan. Av mina katter är det bara två som ligger nära varandra ibland, och dom har ändå känt varann under alla sina 8 år!
Dom båda är förresten hittekatter från Södertälje katthem, och vi tycker att det där med hittekattsbandet är en jättebra idé.
(Jag har ju en tredje hittekatt också, så nu vore det skönt om andra också kunde ta hand om några... ;)

CATachresis sa...

I love that picture of you in the car!!! Looks like you and Gustav have some kind of truce?? Almost! lol

Memories of Eric and Flynn sa...

Maybe you and Gustav will become friends. It has been foggy all day here, but no rain thank goodness.

Knatolee sa...

YOu are a beautiful and tolerant kitty!

Cat-from-Sydney sa...

Hey KB!!! Hmmm...what does that make Gustav? Your uncle or cousin...I mean since he belongs to your pawrents' pawrents???? He's cute too....not as excessively cute as you but still...cute. purrr...meow!

BeadedTail sa...

You look so cute in the car! We're glad you and Gustav got along for a bit!

GLOGIRLY sa...

Me again!

We've announced the Cast & Crew for The Real Housecats Of The Blogosphere!

Anna sa...

Älskar bilden vid bilen!