söndag 5 augusti 2012

En ny leksak ...

köpte min matte till mig i Norge , det var en pälsig Edderkopp fylld med Valeriana.


Valeriana är som kattmynta fast med mer klös i säger dom ??
Jag vet inte om jag tycker det precis ??
Eller så är det kanske så att jag inte går igång på det (heller:).
Sitter ni fortfarande och funderar på vad en Edderkopp är ??
Jo det är vad spindlar heter på norska :)



Jag och min matte var och hälsade på hos min mattes föräldrar och deras katt Gustav häromdagen och då tog vi med min 
Edderkopp.
Titta så glad Gustav blev :) 
Han tog den snabbt ur min mattes grepp ...


och började kanin-sparka på den


och sniffa och bita på den


Vem ?? Jag ?? Stenad ??
Kan jag väl aldrig tro ;-)


efter lite vila , så kanin-sparkade Gustav på Edderkoppen igen :)



Jisses vilka starka grejer det var i den här !



Jag var tvungen att hoppa upp i soffan för att se vad det var som Gustav tyckte var så kul att leka med ??
 För inte kan det väl vara den där 
håriga spindeln som Gustav håller i ??!!


Här har Gustav gått och lagt sig på golvet med min 
pälsbeklädda spindel


Gustav håller hårt i Edderkoppen , även när han somnat :)



Jag tycker minsann att Gustav är TRÅKIG !
Som hellre leker med än pälsbeklädd Edderkopp från Norge än med mig :(

29 kommentarer:

Sparkle sa...

OMC, Gustav is a valerian junkie! I hear they are worse than 'nip heads.

Hjulia huller om buller sa...

Liiite tråkig var han nog, Gustav!
Du gav väl honom din Edderkopp, eftersom du tycker sådär lagom om både mynta och valeriana (precis som vi)!

=^.^=

Nosbuff

Vi i Kasperian sa...

Jag för min del förstår Gustav pecis! Jag älskar mina katters myntagrejer, tar helt enkelt hand om dom! Skulle säkert göra det med en valerianagrej också! Du ger väl Gustav din Edderkopp, han är ju rätt gammal och hinner nog inte få lika många nya grejer som du hinner få? ;)
Han är jättesöt där han ligger och sover med den mellan tassarna!

lillies lya sa...

Vi är inga vänner av mynta här heller - utom en gång när vi fick någon med extra stuns i och var roade i fem minuter eller så. Snällt av dig att ge Gustav din leksak! Fast... det är klart... man tycker ju att han kunde fattat att ni skulle leka TILLSAMMANS med den...
nosgos å gottisar till rosifettKjelle!
Maurice & Kajsa

Aamor sa...

Min matte visste vad det var, din spindel!
Du vet att när ruset sätter in så glöms vännerna bort, den stackaren var ju hög, hihi!

Nosgos

Fuzzy Tales sa...

Did Gustav get to keep the toy? He must like the smell of Valerian better than he likes your smell. LOL.

Angel Prancer Pie sa...

Gustav is a handsome kitty! He obviously has a nip addiction as it has caused him to ignore his friends! MOL!

Laila and Angel Minchie sa...

Oh, how we wish we had big, hairy spiders like that in Chicago! Sorry to say, we don't really care for valerian. Much prefer catnip!

Marg sa...

We agree with you Kjelle that Gustav should be playing with you, not that silly spider. Hope all of you have a great day.

Seville at Nerissa's Life sa...

That translator thingy of Bloggers wouldn't translate for me today so all I could do was look at the pretty pictures but... you know what? They were really pretty AND they said a thousand words all on their own. No translation needed! purrs

Dui och Deco sa...

Då kan ju Gustav ta hand om den där tråksaken och leka med den när han är sjävl och med dig när du är där.Nosbuff

Mary, Fröken Tott och Adam sa...

Spännande leksak det där!
För längesedan så köpte husse en ask med valeriana på hälsokost vill minnas att det var för sömnen? Iallafall så skulle han ha det i fiskbetet för fiskar skulle vara alldeles tokiga i det. Slutade med att båda katterna vi då hade fick stängas ute ur köket för att han skulle kunna göra fiskbetet klart. Sedan var vi rädda att om de sniffade i sig det så kanske de skulle bli dåliga men ser ju ut som om det funkar utmärkt till katter:)
Ska kolla de skorna som din matte tipsade om.

BeadedTail sa...

That is one potent yet fun spider! We've had valerian root before and it is good stuff!

Daisy sa...

Valerian is awesome! My Mommeh says it smells stinky though.

CATachresis sa...

Such great pictures. Gustav looks very chilled after his fix and you look disgusted, Kjelle Bus lolol

Katie Isabella sa...

Oh sweetheart...you come RIGHT over here and *I* will play with you. xxxooo

Kattfamiljen sa...

Men stackare.. lekte Gustav hellre med en hårig spindel än dig. Att han inte förstår hur kul ni skulle kunna ha tillsammans :-)
Gav du spindeln till Gustav ?

Cat-from-Sydney sa...

Yo Charlie Rascal,
The translator playing hooky with us! But never mind. I still get to see Gustav play. Hey...you shouldn't have him get away with anything. har har har *evil laughs*

Unknown sa...

Poor Kjelle,
Gustav has fallen asleep, but you could jump on him!
Kozmo at the Cat From Hell

Gigi sa...

Oh!! My Human is sort of in love with Gustav now XOXOXO

Libra sa...

Konstigt att Gustav var så förtjust i en hårig spindel.
Den måste ha luktat jättegott.
SvansKram

simszanne sa...

*fnissar* Jag satt och försökte se om det fanns någon kopp under den där grå saken.

Ellen Whyte sa...

Fun and educational. Now we feel all fulfilled :-)

LP sa...

Gustav is a little valerian thief/addict! He IS very adorable though...so maybe Kjelle will "forgive" him :)

the critters in the cottage xo

Unknown sa...

Ser ut som en rolig pryl det där.
Kanske nåt för Ligan att trasa sönder? :-) Tazz&Kram

Memories of Eric and Flynn sa...

MOL! Mr Google called the spider Cecil! We love valerian. Our plague ratsies are full of valerian. Gustav should play with you as well as the spider though.

Trollungarnas Värld sa...

va!?!?!?! dissa Gustav dej????!!!

GLOGIRLY sa...

Clearly Gustav has over-indulged in the Valerian. Any kitty of sound mind would MUCH rather play with you, Charlie Rascal. xoxo
; ) Katie

Vilda sa...

Hej Kjelle bus!
Vilken bra blogg du har!!

Huh... Tråkigt att den stilige kissen inte ville leka med Dig!

TassKram Vilda