söndag 26 februari 2012

Blåsigt värre ...

var det igår när jag var ute och spanade lite.
Inte en ko så långt ögat kunde nå.


Här ser det ut som om jag har en tratt på huvudet ,
som Max och Måns vänligt nog påpekade på Facebook igår *morr*



Jag fick ju fluffigare päls en vanligt på ena sidan i alla fall :)



Annars har det inte hänt så mycket här i helgen , jag försökte sova lite i mitt klätterträd , men då kom ju givetvis min odräglige "lillebror" Balthazar och klöste på pelaren *morr*


NEJ , du får INTE alls plats här du med !!



Om du flyttar på dig lite , så får jag visst det plats Kjelle !


Titta så bra det blev :)
kan ju tala om att sekunderna efter denna bilden togs så sparkade jag minsann ut den lille skitungen :)


och sen så fick han pisk !

Min matte säger att det är tur att Balthazar bara är en uppstoppad leksaks katt och att det nog aldrig blir tal om att skaffa någon levande katt-kompis till mig. För han eller hon hade det varit synd om. Förstår som vanligt inte alls vad hon pratar om ??!!

31 kommentarer:

Kattson sa...

När jag ser hur du behandlar Balthazar är jag nog böjd att hålla med matte. Det vore nog synd om den.

Findus, Isak och Rasmus sa...

Vilken tur att det bara var en pälstratt du hade på dig,för den försvinner ju när det slutar blåsa. Balthazar är söt, men man vill ju inte dela bästa sovplatsen med honom för den skull. :) Kurr och burr.

The Furries of Whisppy sa...

Little brothers can be rather pesky, even if they are stuffed toys!

Hjulia huller om buller sa...

Håller med Stationskatterna, det ser ut som om du har en pälstratt i blåsten.
Sen är du nog lite hårdtassad med stackars Balthazar ;-) Han är ju söt!

=^.^=

Nosbuff

pelle sa...

hmm, kanske skulle jag ge min lilla "kattunge" (en leksak) lite av sammabehandling som du. Den e ofta i vägen när jag ska fram.

Aamor sa...

Nä det är ingen tratt, så ser jag också ut när det blåser mycket.
Klart du hade fixat en riktig katt, bara den kan uppföra sig som du vill, eller hur, hihi!
Din uppstoppade katt liknar min, matte trodde att jag skulle nöja mig med en sån men jag vill ha en riktig!

Nosgos

Dui och Deco sa...

Tänk inte något vitt på marken så långt ögat når, härligt! Nosbuff

Mozart och Vincent sa...

Stackars Balthazar! Det börjar ju nästan likna mob....
Skärp dig snygging!

Memories of Eric and Flynn sa...

Balthazar is very cheeky trying to take all the best places. He got more than he bargained for though. In your first photo the view looks very similar to one of our fields. We thought you had come to visit us and we had missed you.

Rebellen sa...

Åhh finis, såna härliga bilder som alltid! Jag tycker allt den dära Balthazar verkar riktigt odräglig och förtjänar att sättas på plats så han lär sig. Din matte ser nog bara att han är såå gosigt söt, men även söta kräver sin uppfostran. Nosgos

Seville at Nerissa's Life sa...

I have sibling troubles too, at times. But my siblings will all fight back. In a way, you're lucky that Balthazar is stuffed.

Daisy sa...

You look so cool up there with the wind blowing through your furs!

Mary sa...

Vad din matte är duktig på att ta fotoserier, din blogg får mig ofta att le:)
Har långt hår jag också så jag förstår att du INTE gillar när det blåser omkring!
Klart du måste tillrättavisa Balthazar när han tränger sig på sådär. Om du fick en brorsa eller syrra skulle du då inte ha en liten snäll som hjälpte dig med tvätten mellan öronen där du inte kommer åt;)

Panter sa...

Va glad för att du har en Balthazar! Jag har en ASTRID!

Katnip Lounge sa...

Kjelle Bus, some kitties are supposed to be singletons and you are surely one of them! Mommy loved the third picture of you sitting on the rail, you look so Manly.

CATachresis sa...

You certainly stuffed Balthazar!! Poor little guy! lolol

Vi i Kasperian sa...

Hehehe, så där skulle nog en och annan (=Myse) av mina katter behandla mig, om dom/han vågade. :)
Å andra sidan skulle jag absolut behandla Balthazar precis som du gör.
Man ska bevaka det som är ens eget! :)

The Florida Furkids sa...

Balthazar doesn't seem to mind getting whipped by you. You were very nice to share your spot with him, even if it didn't last long!

The Florida Furkids

BeadedTail sa...

It was very windy outside but at least you don't have to be brushed after it blew out all your loose furs! Stuffed kitties are much funner to bunny kick anyway!

Oui Oui sa...

Wow does it look cold & windy! Julie doesn't like other kitties either, and she has 3 others. They are scared of her & stay away from her.

We love LUNA sa...

MOL
Balthazar is so cute, please don't be mad at him, you can play together!
I love your pictures, a purrrfect day outside, you look so happy!
purrs and a nice week
Luna

NoOne sa...

Underbara foto som allytid & din lille Balthazar var ju söt *mjaufniss*
/Jam Kram & Nosepussar från oss!

Frasse sa...

Jag trivs också bäst med uppstoppade sambos. Som inbiten ungkarlskatt har jag svårt att tänka mig att dela hem med en annan katt.
Jamade M & M verkligen att det såg ut som att du hade tratt på bilden? *fnissar* Förlåt fnissandet, du ska veta att jag faktiskt är lite avis på din fina, fluffiga päls! :-)
Tassklappar

God's Little People sa...

You go Kjelle Bus!! Surely there can only be one ruler around your place and we all know who that is! :-)))
The wind in your fur just make you look all the more stunning.
Kisses from one of your admirers,
Joan
P.s. Thanks to you and your mum for your sweet support, you are such darling friends!

Katie Isabella sa...

I have a stuffed teddy bear and that has to be my fur friend because I don't think I would like to have another kitty living here.

You look so beautiful out there with the wind in your furs and looking so regal! xoxoxox

Unknown sa...

Bandit kan komma och vara kompis med dig. Tazz

ellie sa...

Love your film star look especially in the 3rd photo! Looks like you play tough with your little cat friend!!:D

Kat and the Furrsonality gang sa...

Your stuffed animal is so cool. :)

And in that one photo, you look kinda like you're flying!

Anna sa...

mINA Orientaler gillar inte blåsten, öronen fångar nog upp alldeles för mycket vind! Inte alltid så lätt att vara utrustade med paraboler.
Älskar översta vindbilden!

Carina Sjölund sa...

Min matte blev jättesur på mig idag, när jag gick från gården och hälsade på en hund på vägen!
Kramen från Izor♥

Knatolee sa...

I love all these pictures but the third photo is my absolute favourite! Fabulous!!