måndag 13 februari 2012

Katthelg på Vellinge Blomman

Jag var HELT slut efter heldagen på Vellinge Blomman igår 
och sov som en stock HELA vägen hem 



Här ligger jag i buren och vill inte riktigt vara med på bild ;-)




Kattbeteenderådgivaren Susanne Hellmann Holmström
kikade på en massa katter som alla ville bli Miss/Misse Vellinge.
Det var finfina priser så det var ju inte konstigt :)



Här kikar hon på en söt Orientalisk korthår eller är det en Siames ??
Vilket som så var den jättesöt :)
I Miss/Misse Vellinge tävlingen så fick man tassa fram två katter åt gången och visa upp sig och så valde Susanne , en från katthemmet och ägaren ut vem som skulle gå vidare. Så höll man på tills det bara var en kvar = Misse Vellinge. 
Misse Vellinge blev en fin rödrandig katt.
Som min matte givetvis INTE tog kort på :(




Många tog chansen att få sin katt fotograferad alldeles gratis av Stjärnstudio. Om man sen ville ha bilder 
så kostade det naturligtvis pengar.



Här ser man (nästan) alla burarna som vi katter från Sydkatten
satt i. Tror bestämt att vi var uppåt en 15 stycken katter.



Den här "lilla" killen Wolfen som är en Maine Coon på 8,5 kilo 
var min bur-granne.
Här är han ute på vifft och tigger till sig vanilj-sås av Jenny :)



Kolla vilket gap han har !!


Skånekatten var  också på plats och hade med sig ett par katter som sökte nya hem. Dom sålde lotter också och naturligtvis så köpte min matte ett gäng. Hon vann en söt matskål på en av lotterna :)



Söt liten misse som kom åkandes i en varukorg :)



Söt kisse som tagit sikte på klätterställningen i taket ;-)



Vi katter från Sydkatten som ställde upp och visade upp oss , fick 2kg valfri Royal Canin av Vellingeblomman , det tyckte jag var väldigt snällt !!
Jag valde Maine Coon foder , för jag tänker satsa på att bli lika stor som Wolfen :)
 Vad säger du matte ?? Fick inte alla katter 2kg var ??
Var det 2 kg kattmat per 2-bening från Sydkatten.
Inte för att jag förstår vad dom 2-benta ska med kattmat till ?!


Dom 2-benta fick ju minsann en varsin fin Orkidé , var inte det nog till dom  ?!



Zoo-butiken inne på Vellinge Blomman hade bra pris på Gourmet Gold = 10 st för 40kr , så det köpte min matte till mig :)



Handlade man för minst 100kr i Zoo-butiken så fick man 6kg Ever Clean alldeles gratis :)
Ni som kan räkna har ju nu räknat ut att kattmat för 40kr inte var tillräckligt för att få kattsanden gratis :)


Undrar ni vad min matte köpte mer ??
En ny leksak :)
Det var ju precis vad jag behövde , väl ??!!



Sen så köpte hon en kruka med färdigt gräs också :)
Som ni ser så var det JÄTTE gott !



Min uppfödare och hennes minste son (som inte var så liten) kom och hälsade på mig och matte där i blomsteraffären.
JA,  hon pussade mig en massa på nosen och 
sa att jag var så fin så fin :)
Min matte gick iväg till fiket och fikade med dom , min matte hade visst fått en fika-biljett också av Vellinge Blomman.



Hennes son hade med sig 2 kuliga bollar med 
fjädrar på som jag fick med mig hem :)


 Sov mest hela kvällen när jag och min matte kommit hem och det har jag gjort idag med :)

19 kommentarer:

Nalle sa...

Såg minsann et par bekannta förutom dig då Kjelle.
Nalle

Kattson sa...

Undra på att du sovit hela dagen så mycket som du varit med om. Jättefina bilder på dig. Ja, ja även på andra katter förstås, men du är ju viktigast.

Seville at Nerissa's Life sa...

I must admit, I haven't figured out how to translate your blog into English but it doesn't matter. The pictures tell the story as well as words could. And your cats... well, they're beautiful!

Nea theCat sa...

Men jam.. vad skulle dina tvåbeningar med Royal Canin mat till? Per katt måste det vara givetvis, måste ha blivit något fel så klart. Vilken bamse katt Main Coonen var. :)

Klart du behövde en leksak till. Men vad sa husse om det? Har för mig han hade åsikter om antal leksaker (eller minns jag fel kanske)

Nosgos

NoOne sa...

Underbart tassinlägg med ljuvliga foto ♥..
Grattis till matte mé som vann :) & så roligt att du fick nya leksaker,Kjelle Busis/Jam & Kram från oss!

Dui och Deco sa...

Vilken dag! Förstår om du är helt slut! Nosbuff

Linnsen sa...

Vad mycket trevligt du fick med dig hem, Kjelle! :)

Nosbuff

Aamor sa...

Vilket äventyr du var med på, fina katter och så fin och fluffig du är efter ditt bad, hihi!
Inte dåliga grejor du fick med dig hem!

Nosgos

Findus, Isak och Rasmus sa...

Så många spännande saker du var med om! Det var verkligen en massa fina missar du träffade. Hann ni med att jama hemlisar med varandra eller var det bara arbete? Kurr och burr.

Hanna sa...

Så mkt roliga saker du fick! :)

HH and The Boys sa...

I bet you slept very well when you got home. That looked like a big day.

pawhugs, Max

Memories of Eric and Flynn sa...

You had a very busy day, no wonder you are tired out. We eat the same Gourmet food as you.

CATachresis sa...

Looks like it was quite a day!! You had a lot to do and you did it very well, Kjelle. I hope you recovered today xox

The Florida Furkids sa...

It looks like you had a great time and got some pawsome new toys! We're laffin' at Mr. Google since he didn't do a very good job translating!

The Florida Furkids

Vi i Kasperian sa...

Hrm - konstig tillställning det där!!! Inget vidare, faktiskt. Du vann ju inte!!!!!!
Men lottlös blev du ju ändå inte, och att samla erfarenheter är minsann inte heller att förakta. :)
Fast du VAR snyggast!!! Alla gånger!

Viola sa...

Oioi så mange herlige og interessante bilder Kjelle Bus!! =) Og du fikk mye fint med deg hjem! Den sanden der bruker også Pusa! :) Tidligere brukte hun også Royal Canin.. Nå går hun på Eukanuba..
Åååå, jeg skulle ønske det var mer vanlig å få kjøpt slike potter med utvokst gress!! De har jo hvetegress på Meny matbutikk, for menneskene, så hvorfor ikke gress for katter, også?!! =)

For en nydelig Orchidé din matte fikk! =)

Under her ser jeg du har badet og frisert deg, artig å se!

Jeg og Pusa ønsder deg og matte en riktig god Valentinadag i morgen!! =) ^^)
Puss på nesen fra oss begge! :* ^^*

Ellen Whyte sa...

You are so brave! We'd be terrified with all those strangers about us.

Oui Oui sa...

That sure was a busy day! No wonder you were tired. We've never been to a kitty show, but our mom has and she always comes back tired (but with new toys for us).

We love LUNA sa...

A day plenty of news there!
I think after everything you deserve a good and peaceful nap inside home!
Luna