torsdag 9 februari 2012

Live 3-D TV ....

var jag och tittade på igår hos min mattes föräldrar


Här pratar jag med en Blåmes som hänger i foderautomaten



Måste jama att dom är modiga dom där små fåglarna !



Fast det är klart att det är ju lätt att vara modig när det är en fönsterruta emellan mig och dom ;-)



Tittut Kjelle Bus



På vägen till min mattes bil så var jag ju bara tvungen att hoppa upp på min stenmur :)




Na na na na na na , du kan inte ta oss !
Passa ni er dumma småfåglar , hade min matte varit snabbare i vändningarna så hade jag tagit er allihopa !!




Pffft , dumma småfåglar som retas med mig :(




Trevlig torsdag önskar jag alla som tassar in här :)

52 kommentarer:

Findus, Isak och Rasmus sa...

Jamarns retstickor är vad de är, fjäderkotletterna. :( Kurr och burr.

Kattson sa...

Jag tycker det är fusk att retas genom en fönsterruta. Undrar om det finns nån fjäderlagbok, precis som det finns en kattlagbok? Då skulle det stå där att det är förbjudet att retas med en katt om den inte är okopplad och ute i frihet.

We love LUNA sa...

wow love this post, what a great day there!
Hey...that bird is so sweet, fantastic pictures!
You have a great spot there, it's a wonderful TV show! And I'm proud of you that face the snow outside.I think it's so cold to go outside.
Love to your heart,
Luna

Max och Måns sa...

Vi tycker gott att din matte kunde ha öppnat fönstret!
Hon kunde lika gärna fyllt din matskål med vitfisk och räkor, och täckt den med gladplast. Samma sak!
Underbart fina bilder i alla fall.
Nosbuff

Hjulia huller om buller sa...

Roligt att de är modiga, småfåglarna, när "farliga" du är så nära ;-)

=^.^=

Nosbuff

NoOne sa...

Wow..Jamarn's så spännande tycker vi/Nospuss

Skrutten och Skorpan sa...

Det var verkligen tur för fåglarna att det var en fönsterruta mellan dej och dom och vilken tur för dom att din matte inte är så snabb. Synd om dig men tur för pippisarna!

The Furries of Whisppy sa...

Talk about being so near yet so far! Those birdies should be thankful for the window and your leash...

Rebellen sa...

Åhh finis! Du är alltid så stilig! Du borde bli en såndära kattmodell tycker jag :)
Himla katiga fjäderkotletter.. De vet inte sitt eget bästa.. Man ska inte retas med en katt!
Nosbuffar och Stöttning

Frasse sa...

Mjau, det är lätt att skräna och skryta när man vet att man sitter säkert på sin foderautomat. Men det är alltid kul att kolla in de små läckerbitarna när de är i farten :-)
Härliga vinterbilder på dig, kompis!
Tassklappar

Pernille sa...

For en flott utsikt du har der Kjelle:-)
Ha en trevlig torsdag du med.
XX

LillaAquila sa...

tur att matte håller dig kopplad annars hade det nog blivit färsk ekologisk fågel till middag! :)

*nosbuff*

Kattfamiljen sa...

Hahaha ja du vilka kaxiga små pippifåglar. Klart du skulle tagit dem om matte inte varit i andra änden av kopplet ;-)

Ditt paket är på väg så du vet :-)

Aamor sa...

Perfekt TV men en massa godsaker utanför.
Skator är hemskt retsamma fåglar för det har jag sett här när de retat mina kattvänner. Småfåglar som retas har jag inte sett.

Nosgos

Dui och Deco sa...

Det är inte så dumt med live-tv ibland! Riktigt underhållande! Men som du jamar synd att man har en långsam tvåbening i koppel..Nosbuff

GLOGIRLY sa...

That is the coolest bird feeder I've ever seen! What a view for you : )
That's even better than Bird TV!
hehe,
xo Katie

CATachresis sa...

Sweet! I love blue tits. Austin has killed quite a few :((( Have a great day x

Anonym sa...

Mmmm, det vattnas i munnen när vi tittar på bilderna! Häftigt med en foderautomat som gör att man kommer så nära!

Juno sa...

Woah, you have tons of snow! We admire that very cool feeder.
Stay warm!

Your friends,
Momo & Pinot

Katten Lisa sa...

Ja du Kjelle, det är svårt nog att få en närmare jamstund med fjäderkotletterna om man är ensam, och ska man släpa på en matte dessutom...Men drömma och fantisera är rätt okej det också!

Viola sa...

Så hjertens rød blogg du har fått Kjelle Bus! Hei på deg, nå er det lenge siden jeg var her inne, sånn går det når man tar en liten bloggpause.. :)
Jeg tror du hadde det kjempefint med din 3D tv!! Masse fine fugler å se på! =)

Puss på nesen din fra Viola og Pusa! :) ^^)

Vi i Kasperian sa...

Lite tarvligt av dom att retas med en som är kopplad! Fast jag måste säga att du verkligen klär i den där stenmuren. :)

Memories of Eric and Flynn sa...

Mum feeds the birds outside our window too. She tells me I shouldn't catch the Blue Tits though, but I don't listen to her.
Flynn

meowmeowmans sa...

That is some GREAT bird TV, Kjelle. Those little birds wouldn't be so brave without that window there, right? :)

BeadedTail sa...

Oh those birdies are just so close! That TV has pawesome reception! You look very handsome on that rock wall!

ellie sa...

Birdies make great viewing! The closer the better- he he heh :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Ja dom är JÄTTE tetiga :(

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Javisst är det fuskigt att dom tetas med mig genom fönsterrutan :(
Ja man kan ju undra om det finns någon Fjäderlagbok ??
Om det gör det så bröt dom ju rejält mot regeln inte tetas med katt som sitter i ett fönster !!

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Yes I had a great time at mom´s parents :)
The little Blue tit´s are really cute birdie nam nam´s !
It´s not so cold here anymoore so it was OK to walk to mom´s car :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Vilken jamrns braig jämförelse !
Precis så kände jag det !!

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Dom där Fjäderkotleterna har inte vågat äta i den där automaten när jag varit där innan , men nu var det ju kallt och dom var jättehungriga :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Ja det var jätte spinnande att kunna spana på fåglarna på riktigt nära håll :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Japp tur för Fjäderkotletterna i dubbel bemärkelse :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

I beleive the birdies was thankful both for the window and my leash :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Mmm dom där Fjäderkotletterna var mer än lovligt katiga och min matte mer än lovligt slö !!
Tackar för KATTplimangerna om att jag skulle passa som kattmodell !
Min matte säger att ni får sluta skriva sånt för jag lär snatr bli riktigt divig ;-)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Javisst är det lätt att vara tyken när man vet att ingen kan fånga en :(
Men det var väldigt spinnande att studera dom på så nära håll i alla fall :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Hej Pernille !
Nä, det var ingen dålig utsikt därifrån mattes föräldrars köksfönster :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Hade nog varit gott med färsk ekologisk fågel till middag ;-)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Kaxiga är det minsta man kan säga om dom där Fågglarna !!
Ketet kommit idag alldeles lagom till helgen :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Mmmm , mina "morföräldrar" har den bästaste storbilds TV´n i stan :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Mmm det är nedrans osis att min matte är så slö i svängarna !!

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

My mom gave that birdfeeder to her parent´s last year after we tried it here at home at our kitchen window. It didn´t come a singel birdie :(

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Me and mom LOVE Blue tits too !
I would LOVE to catch one just like Austin and my mom LOVE to watch them eat :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Ja , den där foderautomaten den är riktigt cool :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Hi Momo and Pinot !
No we don´t really have tons of snow , just 3-4 inches.
Yes my grandparents birdfeeder is a cool one :)
Have a pawsome weekend !

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Nä mycket närmre än vad jag kom Blåmesarna häromdagen det är nog svårt ??
Åh med matte i släptåg så är det helt OMÖJLIGT !!

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Man får ju ha det lite Alla Hjärtans mysigt så här i vintervädret :)
Det var kjempefint att titta på fåglarna på såååå nära håll !!
Puss på nosen tillbaks till er båda :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Visst är det lätt att vara tetig när dom ser att jag sitter fast i mitt koppel :(
Jag älskar MIN stenmur hos mina morföräldrar , man ser så bra uppe från den !

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

My granparent´s tell that to their cat Gustav too , but he doesn´t listen either !
I have no choice because my mom is as fast as a Turtle :(

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

The Birdie TV at my grandparents ARE GREAT !!
and No they wouldn´t have been so brave without the window !!

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Yes the Blue tits are soooo close so it dribbles from my mouth :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

YES , the closer the better :)