söndag 5 februari 2012

Jag har varit på fisketur .....


Nä , jag har inte varit ute och fiskat på någon frusen sjö.


Jag har varit på fisketur i min husses akvarium :)



Åh , kolla det bor en Blåval i min husses akvarium !!!
Undrar till hur många katter en kokt Blåval skulle räcka ??
Jag tror faktiskt att den skulle räcka till alla katter i HELA Sverige :)



Titta här finns ett par söta rosa Sjöhästar också ;-)



Skojar bara :)
I min husses akvarium bor det 4 stycken Slöjstjärtar


och ett par sådana här typer som visst äter alger ?!



Trevlig söndag önskar jag alla som tassar in här :)

58 kommentarer:

pelle sa...

Morn KjelleBus! Är ute och tassar runt hos vänner.
De där prickiga prylarna i akvariet brukar följa tassen och man sätten den mot glaset. Har du provat?

Max och Måns sa...

*fniss*
Undrar vad husse skulle säga om du tassade till en slöjstjärt?
Såg underhållande ut i vilket fall.
Nosbuff

Hjulia huller om buller sa...

Har du fått napp???
Skämtar bara, din husse skulle säkert bli arg om en slöjstjärt saknades när han kom hem ;-)
Ha en solig söndag!

=^.^=

Nosbuff

Aamor sa...

Hade nog fått vara ett jätte akvarium om en blåval skulle få plats, hihi!
Jag tycker också att akvarium är spännande, rör sig hela tiden där inne.

Nosgos

Dui och Deco sa...

Vad lyxigt med underhållningen så nära! Har du fått tag i någon? Nosbuff

NoOne sa...

*Mjauuthihi* Helt underbartJam & Kram från oss!

CATachresis sa...

I bet you dad counts the fish everytime he goes in the room!!!

simszanne sa...

Oj oj, att du kan låta bli fiskarna. Eller du kanske bara inte hinner ta dom?

/Trion

Harry sa...

Vilka fina slöjstjärtar! Jag har också ancistrus-malar som heter Mumin och Lilla My (båda är tjejer), men guldfärgade. Albino är de visst! Jag lekte och hade ihjäl min första fisk igår. Det var lajbans värre! Hoppas du också får napp!

montyandrosie sa...

KjelleBus - you don't want to get your paws wet - especially in this weather - *shivers* - use a net - then you can catch your dad's fish AND keep dry. Yeah!

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Tack för tipset Pelle , det måste jag prova :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Tror inte min husse skulle säga så mycket , han hade nog mest skrikit ;-)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Nää , jag fick inget napp :(
Men som ni skriver så är det nog tur , det :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Hade det varit en Blåval i akvariumet då hade nog inte vår lägenhet räckt till riktigt ;-)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Ja lite lyxigt är det att ha fiskar att titta på inne , nu när det är kallt så hittar matte o husse mig ofta liggadnes ovanpå. Lysrören värmer så gott på magen :)
Nää , jag fick inget napp :(
Var tur för mig sa husse !!

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Var nog tur för mig att jag inte fick napp ;-)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Yes he does :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Eran gissning om att jag inte ta dom är nog närmst sanningen ;-)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Är nog ingen risk att jag kommer att få napp i husses akvarium nån gång :(
Han vaktar dom där fiskarna som en hök !

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Thank´s for the tip on using net instead !
I shall try that next time :)

Skrutten och Skorpan sa...

Åh, så spinnande med ett akvarium :) Vi bor ju vid en sjö men det är ju inte riktigt samma sak när man ska "fiskspana"!

lillies lya sa...

Vi får inget akvarium Drottning Malin brukade fiska i det när det skulle städas när hon var liten, så därför skall vi straffas. För något som hände för trettiofem kattiljoner år sedan. Hmmmm. Hon, Den Illistiga Och Istadiga, vägrar köpa så dyra kattleksaker till oss. Dumheter. Vi hade väl inte fiskat där *ser oskyldiga ut.

Nappar det bra i ditt akvarium?
nosgos å söndagsgottisar
Maurice & Kajsa

lillies lya sa...

Och glömde ju: vad hjärtefint ni har det här!!!
nosgos å ännu fler söndagsgottisar
Maurice & Kajsa

Vi i Kasperian sa...

Himla tur att det inte finns nån blåvalsvalp i akvariet! Men ett par små sjöhästar vore väl kul! Tänk att få titta på slöjstjärtar som ger sig ut på ridturer!
Synd för dig bara att akvariet antagligen är fiskesäkrat! :)

BeadedTail sa...

We've never seen fishies like that before! We'd like to go fishing too!

Kattson sa...

Bra att du kollar att fiskarna har det bra. Går det att få ner en tass i akvariet?

Daisy sa...

Good luck fishing! I hope you catch a big one!

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Jag tycker det låter JÄTTE spinnande att bo vid en sjö även om man inte kan spana på fiskar på nära håll.
Ni kan väl ber er matte ta med er ut på en tur i nån roddbåt till våren :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Fy så taskigt att ni ska behöva betala för nåt som hände för flera kattiljoner år sedan :(
Klart att ni INTE hade försökt er på att prova fiskelyckan i det !!
Tyvärr så hann jag inte få nått napp innan husse fick syn på mig :(

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Tackar för KATTplimangerna på min hjärtedesign.
Det var min matte som tyckte jag skulle ha det nu när det snart är Alla Hjärtans Dag

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Mmm det hade varit JÄTTE kul med ett par Sjöhästar i akvariumet :)
Det är inte speciellt fiskesäkrat det där akvariumet , men säg inte det till min husse ;-)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

You are welcome to fish in my dad´s aquarium !
I can send you a mail when he is out of town ;-)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Japp det går JÄTTE bra när husse inte är i närheten ;-)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Thank´s Daisy !
Me too hope to catch the BIG one :)

Oui Oui sa...

We bet the fish are as fun as Kitty TV to watch! We aren't allowed to have fish because someone manages to knock over and break everything in the house. It just isn't fair! :(

Findus, Isak och Rasmus sa...

Levande underhållning är den bästa! Synd att husse är så snål om akvariet. Förtår inte alls vad en kisse skulle kunna hitta på med det? *oskyldigt* Kurr och burr.

Knatolee sa...

Love your fishies! But this Google translation is pretty funny at times..

Kattfamiljen sa...

Visst är det mysigt och spännande med akvarium :-) Tycker du om att mata fiskarna? När jag hade fiskar så brukade Eddie alltid hjälpa mig att mata fiskarna för då öppnade vi ju stora luckan och Eddie kunde kika rakt ner i vattnet på fiskarna.

Frasse sa...

Ska faktiskt jama med matte om att skaffa ett akvarium. Verkar ju hur kul som helst, och så har jag något att förströ mig med när matte är på jobbet :-)
Och det kan ju vara värt en blöt tass att få testa sin fiskelycka :-)
Tassklappar

Nea theCat sa...

Vad sa husse om att du försökte fiska i hans akvarium? Ge dig inte, förr eller senare skall det gå!

Nosgos

Forever Foster sa...

Hello! What wonderful looking fishies. They must be so much fun to watch. Our daddy speaks Swedish, we think he is going to be excited when we tell him that we met you :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

If you get a really BIG aquarium , someone can´t knock it over ;-)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Visst är levadne underhållning bäst :)
Förstår inte heller varför husse inte litar på mig när det gäller akvariumet ??!!

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Me too LOVE dad´d fishes :)
Yes I know that Mr Google translater is pretty funny sometimes :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Jättekul att ha ett akvarium att spana på :)
Är inte så intresserad att hjälpa husse med att mata fiskarna längre , när jag precis flyttat hit så kom jag kutandes så fort jag hörde att husse öppnade skåpet där fiskmaten är men inte nu längre.

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Jama riktigt högt Frasse så ska du se att du också får ett akvarium :)
Det ÄR värt att bli blöt om tassen när man prövar sin fiskelycka !!

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

AJA BAJA vad var husse sa :(
Men jag ger nmig INTE , nån dag ska jag nog få napp :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Hello !
Yes it is fun to watch my dad´d fishies :)
OMC ! Do your dad speak swedish ??
That´s cool !!

Unknown sa...

This is something Kizzie likes to to do too, although she prefers the outdoor ones in the pond as she can dip her paw in.

Boo-Bah AKA Iris sa...

Be good. Don't touch just look! Once when I was cleaning our aquarium I foolishly put the fish in a bowl of water on the floor and in a split second my little pekinese ate one. So sad for the little fish.

meowmeowmans sa...

Kjelle, keep on trying ... we bet you'll catch a nice, big fish sooner or later! :)

Kat and the Furrsonality gang sa...

Oh my! What tasty looking fishes - just be careful not to get wet!

We love LUNA sa...

omigod, an aquarium with golden fishes!AWESOME!
purrs
Luna

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

I can dip my paw in the indoor aquarium :)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

I´m ALWAY`S a good boy ;-)
Your story about the poor fish and your little Pekinese was hilarious :)
But I feel sorry for the little fish :(

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

I never give up !!!

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Yes they do look tasty !
I can´t wait until I manege to catch one ;-)

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Yes they are awsome to LOOK at !
I´m not allowed to catch any of them :(