söndag 19 februari 2012

Slappe söndag :) / Easy sunday :)

Min matte är ledig från jobbet idag 
så idag har vi haft sovmorgon allihopa :)



Min matte har pillat lite med Sydkattens hemsida och även lyckats lägga in fotona som hon tog på Vellinge Blomman förra helgen på rätt plats i 



När min matte diskat upp , så fick jag dricka 
vatten direkt ur kranen :)


Först måste man ju kolla så att vattnet rinner bra och är kallt !


När man kontrollerat det , så är det 
bara att sätta igång att dricka :)



Hörde att min matte och husse pratat om att ta fram
Snabel-draken ur garderoben idag

Tycker det låter som en alldeles utomordentligt 
DÅLIG IDÉ !!!
Hoppas verkligen att det stannar vid prat bara !!


Tycker att dom kan leka med mig istället :)
 Dom här fotona togs precis när jag flyttat hit.
Så ni inte tror att jag har krympt ;-)




Önskar er alla som tassar in här en ...





28 kommentarer:

Anonym sa...

Du och jag,snygg-kompis!
Ärligt jamat, oss kattgrabbar emellan - HUR skulle våra mattar klara sig utan oss? De skulle ha haft både odiskat och otvättat! =)
*High Tass!* / Cherokee

We love LUNA sa...

Really purrrfect my friend!
My Prince Kjelle, your nose is adorable!That close up is a gift to us your fans! Thanks so much!
Luna

Anonym sa...

Kikar nu in och kollar Sydkattens hemsida
*svisch*

Rebellen sa...

Åhh finis! Du är alltid såå stilig och finurlig! Jag bara älskar att hälsa på dig och se vad du hittar på. Hoppas du har en gosig söndag och att snabeldraken får svälta.. För inte ska väl den få äta på helgen heller? Nosgos

Tama-Chan, Benny, Vidock, Violette, Ollie, Heloise, Momo, Ryu sa...

That first photo is so sweet! Very kissable nose!

Purrs,The Chans

Anonym sa...

*Tassar i sömnen* GÄÄÄÄSP! / Chinook

Kattson sa...

Klart att tiden borde utnyttjas bättre än till att dra fram den där eländig snabeldraken. Det synd ju tydligt att du har behov av att leka, och då tycker man ju att ens människor borde förstå vad som egentligen ska prioriteras.

Aamor sa...

Mycket bättre att leka än att dra fram den hemska saken som låte och äter allt!
Hoppas du slapp den.

Nosgos

Daisy sa...

Tell your mom that playing with you is so much more fun than vacuuming!

Dui och Deco sa...

Slapparsöndagar är bra! Mycket gos och lek och absolut ingen Snabledrake! Nosbuff

Mary sa...

Tur att du inte lade in de sista bilderna direkt efter ditt bad! då hade jag trott att din matte tagit fel på vattentemperaturen:)
Så ni har en snabeldrake vi har ett snabelmonster och det jagar in katter under sängen bara genom att börja låta. Så jag förstår att du inte gillar snabeldraken.
Sjysst att få dricka ur kranen tycker Adam han brukar få nöja sig med golvbrunnen i duschen:S fast jag kan tillägga att han har en ren fin fräsch vattenskål i köket!
Ja den där Mr Google Translate är inte speciellt samarbetsvillig enligt översättning från Toyotasmecksida för bilen så var det stopp i sälarna i motorn om bilen betedde sig som våran. Vi öppnade och fixade lite så den går men tyvärr så såg vi inga sälar?!?:)

GLOGIRLY sa...

Oh my, that first photo has us swooning!!! SO sweet.
Your mom is VERY talented with her camera! We sure hope you're going to be auditioning for The Real Housecats Of The Blogosphere!!! hint, hint...

Pee S - How do you pronounce Kjelle Bus? And what does it mean?

xoxo Katie & Glogirly

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan sa...

HMPF, söndagar är ju vilardagar har vi hört jamas om
då ska ingen snabeldrake komma fram.
Ha en fortsatt bra helg

Tass på dig, Kjellebus

Katnip Lounge sa...

You have SUCH a cute nose...*SMOOCH*!!!

CATachresis sa...

I hope that dragon thingy stayed in the cupboard!!! I am not sure if you have “narrowed” or not. I love Mr Google :))) Have a great week xox

Memories of Eric and Flynn sa...

Uh oh! Our mum is at it again. She is kissing your cute nose.

Ellen Whyte sa...

What a cute nose! And we like drinking out of the tap too!

NoOne sa...

Kjelle Busis,vet du en sak!?? Du är rena jamarn's Fotomodellen så vacker/Nospussar från oss!

pelle sa...

Om du gör som jag, lägger dig på snabeldrakens hals så kanske de låter den vara tyst och stilla.

Carina Sjölund sa...

Du är ju bara för vacker Kjellebus :)
Kramen♥

Gunilla och Frasse sa...

Jamar med om att snabeldrakeidén var usel. Men till våra mattars försvar vill jag jama att jag inte tror att de tycker särskilt mycket om dem heller. Men matte brukar alltid säga att hon MYCKET hellre hade legat och kelat med mig än att släpa runt den där trista draken...
Otroligt coola bilder!
Tassklappar

meowmeowmans sa...

Handsome Kjelle, we hope your Mom spends more time playing with you (and less time vacuuming) today. :)

Kattfamiljen sa...

Va mysigt med sovmorgon :-)
Desto mer energi till kvällsbus kanske ;-) ?
Håller tummarna för din skulle att snabeldraken inte dök upp?

GLOGIRLY sa...

Hi again!
We loved our Swedish lesson today. So happy we know how to "say" your name now. Would you believe we actually thought you were a ::whispers:: girlcat??? Oh my, please forgive us. You are indeed the most handsome Swedish mancat we have EVER seen. Ok, maybe the only one. But handsome nonetheless!!!
xo Katie & Glogirly

Kat and the Furrsonality gang sa...

Your toy looks like a lot of fun, Kjelle. We wish we had one like it!

Vi i Kasperian sa...

Sötnos!! :)
Dricka vatten så där - det har ingen av mina katter gjort. Hittekatten Mysan som försvann ville absolut dricka ur en vattenkanna, men alla vi andra fyrbenta samsas om skålen i köket. Den har ett hundben målat i botten, det tycker JAG är coolt. :)

simszanne sa...

Dammsugare har absolut ingen plats i en bra söndag

/Trion

Findus, Isak och Rasmus sa...

Kranvatten som är så gott! Hoppas att snabeldraken satte en dammråtta i halsen och fick uppsöka skåpet för att återhämta sig! Kurr och burr.