fredag 24 februari 2012

Jag har blivit "taggad" :) / I have been "tagged" :)

av Katie och Glogirly på bloggen GLOGIRLY.
Om man accepterar "taggen" så ska man svara på 9 frågor och 
sen ska man berätta lite om den som "taggat" dig.

1. Beskriv dig själv med 7 ord 
Kjelle Bus : Snäll , busig , söt , nattuggla , 
alldeles alldeles underbar ;-)
Camilla : Snäll , busig , nattuggla , foto-tokig , alldeles alldeles underbar ;-)

 
2. Vad håller dig vaken på natten ?
Kjelle Bus : Min husses snarkningar
Camilla : Min mans snarkningar
3. Vem skulle du vilja vara ?
Kjelle Bus : Tycker jag är perfekt som jag :)
Camilla : Kjelle Bus.
 

4. Vad har du på dig just nu ?
Kjelle Bus : Min fluffiga päls :)
Camilla : Regnbågsfärgade tåstrumpor , svarta jeans och en rosa Betty Boop T-shirt.

5. Vad är du rädd för ?
Kjelle Bus : Dammsugaren !!
Camilla : Djupt vatten 


6. Det bästa och det sämsta med att blogga ?
Kjelle Bus : Det bästa är alla trevliga katter och människor man lär känna :) 
Det sämsta med att blogga är att man inte alltid hinner hälsa på alla bloggkompisar :(
Camilla : Samma svar som Kjelle Bus :)

7. Senaste sidan jag besökte ?
Kjelle Bus : Dui o Deco
Camilla : Samma som Kjelle Bus :)

8. En sak som du skulle vilja ändra på dig själv ?
Kjelle Bus : Inget , jag är perfekt ;-)
Camilla : Inget , jag är också perfekt ;-)

9. Slankets (fleecefilt med ärmar) eller inte ?
Kjelle Bus : JA !!!
Camilla : JA !!!

10. Berätta om personen som taggade dig.
Jag blev taggad av söta Katie och hennes matte som huserar på GLOGIRLY
Katies matte gör världens bästa Katie musikvideos !!
Ni måste kika in till henne och kolla in mästerverken !!



Eftersom det är fredag idag så ska jag ...
 ha lite fredags-mys med min husse :)



och när min matte kommer hem från jobbet ska vi ha lite 
fredags-bus :)



och sen ska vi allihopa ha lite fredags-gott :)

Nä , min matte och min husse ska INTE äta av mitt godis , dom får minsann köpa eget ;-)






Trevlig fredag önskar jag er alla som tassar in här !

29 kommentarer:

pelle sa...

Såg trevligt ut! Jag ha ska fredagsmys med husse för matte e på jobbet. Sen när hon kommer får hon sitt gos. Tass tass!

Hjulia huller om buller sa...

Trevlig fredag på er också!

=^.^=

Nosgos

Findus, Isak och Rasmus sa...

Klart matte och husse får ordna fram eget godis, annars blir ju du utan om de glufsar i sig av ditt. Intressanta saker vi fick veta om dig och matte. Fast när vi läste rubriken blev vi... eller, alltså, matte... lite oroliga. Vi undrade om du skaffat punkfrisyr. *tassen för ögonen* Ha en trevlig fredag, ni med! Kurr och burr.

Carina Sjölund sa...

Jag ska ha Fredagsmys med matte och åka till stan :)
Kramen från Izor♥

NoOne sa...

Jamarn's underbart tassat Kjelle Busis/Nospuss från oss!

Gunilla och Frasse sa...

Vi undrade också över det där med taggandet i rubriken, vilken lättnad att du har din fina päls i behåll :-)
Alltid lika givande att läsa dessa små miniintervjuer, det finns så mycket att jama om, så mycket man vill veta om sina vänner!
Önskar er ett härligt fredagsmys och en fin helg!
Kramar och tassklappar

Dui och Deco sa...

Kuliga frågor och väldigt bra svar! Trevlig kväll på er! Nosbuff

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Vi ska tassa in till Katie och Glogirly och kika lite, det lät spinnande med musikvideos! Matte och vi katter har fredagsmys utan husse ikväll för han är på jobb, men han får skylla sig själv!
Tassa lugnt!
Fjutten med kollegor

Kattson sa...

Bra att du håller på ditt godis. Tvåbeningar kan ju köpa eget när de vill. Det kan inte vi och har man otur så har man ingen pli på sin tvåbening och då kan de glömma köpa åt en. Vilken fredag det skulle bli?

Aamor sa...

Ditt godis är ju ditt så klart får de skaffa eget!
Härliga bus och mys bilder!

Nosgos

Nea theCat sa...

Ser ut som det blir både fredagsmys och fredagsbus i ett. :)

Kul att få läsa lite om dig och matte. Tänk om matte hade fluffig päls på sig och du jeans och t-scha. :D

Nosgos

Mary sa...

Fröken Tott har också kört lite fredagsmys under täcket hm.. och jag var snäll matte och gjorde henne sällskap en liten stund på eftermiddagen/kvällen. Nu får vi se vem av som har svårast att sova inatt:)
Sedan var vi tvugna att kolla in vad en slankert var och ja vad gossig den såg ut!:)

Hannah and Lucy sa...

Have a great weekend with fun and treats and cuddles.
Luv Hannah and Lucy xx xx

Rebellen sa...

Åhh va gosigt! Önskar er en riktigt härlig helg finis! Hoppas du får massa gottigt och en massa gos! Det är Caturday imorgon och det får ingen glömma ;). Nosgos och Tass (bjuder på liite mjölkisar)

Katten Lisa sa...

Vad bra du har det, Kjelle! Både fredagsmys, fredagsbus och fredagsgått. Bättre kan man ju inte ha det! En massa fina bilder på dig som vanligt! Önskar dig och dina människor en solig och fin helg!

Cathy Keisha sa...

Great answers. I hope mine will be that good.

CATachresis sa...

I’ve just come from Katie and Glogirly. You both had great answers!!! Loved them. All true of course. Have a great weekend :)

Vi i Kasperian sa...

Hehe, önskar faktiskt att jag var katt när jag ser dom där bilderna... Och matte önskar att hon hade en slanket!!!
Men förutom att vi önskar oss vad vi inte har, så har vi det jättefint så här på sena fredagsmyskvällen. :)

Katie Isabella sa...

I just came from GloGirly and Katie too. And here you are..looking absoutely delightful. I loved reading the answerd=s to your questions. xoxoxo

Viola sa...

Koselig å lese dette, så lærer jeg enda mer å kjenne deg.. :) Håper du og dere har hatt en toppers god fredag! Ønsker dere en god helg videre, med mye godis! :)
Til tobeinte og firbeinte.. :))

Klem på nesen fra Viola :) og Pusa ^^)

PS: Hehe.. herlige bilder under deg! Lo godt av det siste her!! :D

Gattina sa...

This time Mr. Google translated quiet well ! so you are a nightowl ! Can't say that from my cats as there is the cat flap and they go in and out, maybe they are also night owls, only I don't know it !

Unknown sa...

Äntligen äntligen äntligen är Matte tillbaka till ett läsande liv igen och har läst ikapp. Trevlig helg !
Tazz&Kram

We love LUNA sa...

wow cool answers, it's so nice to know more about you and your adorable mammy!
Hmmm you are always charming, love your fluffy fur! :)
purrs
Luna - WE LOVE LUNA

Memories of Eric and Flynn sa...

We like your answers and agree with #8, you are perfect! Have a great weekend.

Unknown sa...

Those first photos look cosy, under the duvet. Kizzie likes to get under there too.

Östgötakatterna sa...

Åhhhh.... vilken fredag :) med allt vad det innebär! Sådär skulle alla missar ha det! KjelleBus, vilken tur du har...
Nosgos från alla flickorna i Östgötakatterna <3

ellie sa...

Looks like a fun game on the bed! And that snack look very tasty too, like our meaty chew sticks mom buys us :)

meowmeowmans sa...

We really enjoyed your answers, Kjelle and Camilla! We love you and your blog, and it was fun learning more about you, friends. :)

GLOGIRLY sa...

We loved reading your answers! Thank you for saying such nice things about us. We think you're just super sweet.
xoxo Katie & Glogirly