onsdag 15 februari 2012

Igår på Alla Hjärtans Dag så fick jag ...

ett paket ända från AmeriKATT


 I paketet låg det 4 stycken möss som min matte beställt av 
Emily på hennes shop Thanks Herm på Etsy.



Här spanar jag in bjällran som sitter säkert fast i svansen på 
muse-busen. Även ögonen sitter säkert fast för det är visst nåt som heter säkerhetsögon  :)



Min matte påstår att detta inte blev något bra kort på mig och alla dom fina mössen ,
 bara för att jag är i färd med att gnaga lite på min egen fot.
Men vad gör man om det kittlar under foten ??
Jo man kliar tillbaks !!




Här kommer ett bättre kort enligt min matte , 
men vem bryr sig om vad hon tycker ??!!
Inte jag i alla fall ;-)



Emily som gör mössen började med att göra mössen till katterna på ett No-kill shelter i TN där hennes kompis jobbar som volontär.
Emily tyckte att katterna där kunde behöva muntras upp med lite leksaker :)
Mössen säljs även på katthemmet för att få in pengar till verksamheten som drivs enbart med hjälp av donationer och volontärer.
En del av mössen säljer hon nu på Etsy Shop för att få in pengar till materialet som behövs til mössen och för att täcka porto-kostnaderna när hon skickar möss till hennes kompis på katthemmet.

Hoppas jag översatt allt rätt nu :)
Annars kan ni ju läsa texten på engelska på Emily´s shop
 När ni ändå kikar in där för att beställa söta möss :)

Min matte hittade till Emily´s shop tack vare min kompis 
Persern Harry , så det tackar jag för Harry !!

 Om ni kikar in HÄR på Harry´s blogg så får ni 
gratis frakt på mössen :)

 Som om det inte var nog med att jag fick roliga möss att leka med igår , så fick jag ett fint Alla Hjärtans Dag kort från min kompis Goliat och hans 2-benta !

 Så här stod det på det fina kortet :
Hej kära bloggkatter och fantastiska 2-benta!
Hoppas ni får god mat och många nospussar och buffar
på alla hjärtans dag!
Många kramis jamis önskar
Goliat
Hans livsvän Valentin (det är hans dag, Valentindagen)
Matte och husse


Jag och mina 2-benta hade skickat ett kort med snigel-posten som 
kom fram idag och Goliat har skickat kort på sig när han kikar på kortet , men det får ni vänta med att få se på tills imorgon eller möjligen ända tills på fredag :)

23 kommentarer:

Memories of Eric and Flynn sa...

Those are very cute, fat and round mice. They look like they will be fun to play with. Your Valentine card from Goliath is very nice.

Viola sa...

Å så fine mus du har fått Kjelle Bus! Pusa blir glad når hun får noe nytt også, men etter en liten stund blir det kjedelig.. Min samboer kjøpte en lek til henne for ca ett hundre kroner.. (det er sånt vi ikke gjør til vanlig, men leken så så morsom ut, og det var snart jul..) Men tror du hun lekte med den? Nope.. hun ville heller leke med et helt alminnelig bånd, med en papir bundet i enden.. hehe.. selvlaget ja..

Nuss på nesen din! :) ^^)

CATachresis sa...

What brilliant mouseys!! Kjelle, you’ll have your work cut out keeping them in order!

Nea theCat sa...

Jättefina möss! Du poserar så fint med dem där på bordet.

Nosgos

Knatolee sa...

Those are the cutest mice ever (and the cutest cat!) I am checking out the Etsy shop!

Oui Oui sa...

Your mom buys you some of the nicest stuff. Concats on your new award! You deserve it!

BeadedTail sa...

Those are cute mousies! They look like they'd go far when you whap them!

Dui och Deco sa...

Vilka fina möss! Hoppas att de är lika kul som de ser ut! Fint kort från Goliath! Nosbuff

irone sa...

Hi.. How D,
Wow u have a gorgeous yellow cat, Is it a male or female? what's the name?
Anyway there's a friend request from our lovely cat 'puput', please visit puput at www.dailysone.blogspot.com, I'm waiting for ur kindness, don't forget to be 'puput' follower too, like I do.. see u soon, thank's a lot

We love LUNA sa...

ADorable toys, they are all very colorful!I imagine you are having fun time playing with these toys!May I join you as well?
:)
You are very handsome in these pictures!And I love that Valentine's card, so cute!
purrs
Luna

Unknown sa...

Those toys are so cute and colourful and your photos are sweet, especially the last one. Hope you enjoyed playing with your new toys. Unfortunately Google Translate wouldn't translate "server error".

Frasse sa...

Jamarsöta möss, måste jag jama. Och hälsa matte att jag bara älskar klia tassen-bilden, har en liknande på mig själv och den blev faktiskt utnämnd till en av mina trogna bloggläsares favorit :-)
Ser fram emot bilder på din "dubbeltassare" Goliat när han kollar in kortet :-)
Tassklappar

NoOne sa...

Jamarn's så fina & du är såå vacker,Kjelle Busus/Nospuss från oss!

Linnsen sa...

Till ditt försvar måste vi säga att du är din på ALLA bilder! Jag har själv kliat mig på tassen idag och då påstod matte att jag hade dålig andedräkt *fnys*

Carina Sjölund sa...

Vilka fina möss du fick :)
Du blev överlycklig kan jag tro :)
Ha en fin dag!
Kramen♥

Hanna sa...

De där kommer du ha kul med tror jag allt ;)

Rebellen sa...

Härligt! Och va häftigt finis! Mamma jamar att här blir då rakt inga för vi har redan massa sånt? Vad hon nu menar med det, tycker vi inte har tillräckligt många alls.. Våra rymmer juh hela tiden.. Orkar inte leta efter dem men mamma och snabeldraken brukar hitta dem *fnissar högt*. Såå himla gladis för din skull! Nosbuffar och Gos

Aamor sa...

Vad gulliga mössen är, hoppas de är kul att leka med också.
Strunta i vad matte tycker för du är hur fin som helst på alla korten ;)

Nosgos

Anonym sa...

Jättefina möss! Och du är visst fin på alla bilder - det är du alltid.
Puss på gosenosen ♥

Kattson sa...

Men visst var även kortet där du killar på tassen fint. Alla kort på katter blir ju fina, det är en sorts naturnödvändighet.

Kattfamiljen sa...

Håller med Kattson, du är ju söt när du kliar tillbaka på tassen ;-)
Va mycket fint och roligt du får Kjelle bus. Verkligen söta små möss din matte beställt. Hoppas dom är roliga att leka med :-)

Vi i Kasperian sa...

Såna där fina möss skulle min matte vilja ge åt mina katter också! Tycker jag absolut att hon ska göra (för då kan jag sno dom, och jag är rätt bra på att tugga sönder kattsaker).
I går tuggade jag förresten sönder en ny mus. En grön med röd svans.

Sa jag förresten att du är väldigt fin - jaså, jag har sagt det förut... Jo, jag inser att jag tjatar... näerå, ska sluta upp nu...

Kat and the Furrsonality gang sa...

We can never get over how handsome you are! And those are such cool toys - hope you have fun with them!