fredag 25 november 2011

Äntligen fredag ... / Finally friday ...

och jag hoppas det blir mycket fredags mys bus här  idag ;-)
Min husse säger att jag minsann har tillräckligt med leksaker för att kunna busa med olika leksaker i en hel vecka.
Vidare säger han att min matte INTE får köpa en endaste 
liten leksak till mig imorgon när vi ska vara på 
Jag tror faktiskt INTE min matte kommer att lyda 
den ordern *fniss*


Förstår INTE alls vad min husse menar med att säga
att jag har för många leksaker ??
Jag bara undrar , skulle det här 
vara tillräckligt många leksaks möss ??


eller diverse sorters bollar ??
Det var ingen bra idé av matte att köpa 2 korgar att 
lägga mina leksaker i , för nu ser min husse mycket tydligare 
hur många leksaker jag har :(
Det var mycket bättre när alla mina leksaker 
låg i det stora Höganäs kruset för då 
tänkte inte min husse på hur full den var ;-)


Här i klätterställningen bokhyllan står nu mina korgar 
med leksaker. Min matte har varit snäll och ställt dom långt ner så att jag själv kan plocka vad jag vill ha att leka med.


Min matte fick igår (efter vissa påtryckningar från mig)
skickat iväg paketet till Goliat
så efter helgen kommer det , Goliat.
Hoppas du kommer att gilla innehållet :)


Trevlig fredag önskar jag alla som tassar in här !!

23 kommentarer:

Skrutten och Skorpan sa...

Man kan väl aldrig få för många muslingar och bollar? Förstår inte alls vad din husse jamar om?
En trevlig fredag önska vi dig också.

Hjulia huller om buller sa...

Vi begriper inte heller vad din husse pratar om...
HUR kan man få för många leksaker???
Klart att du MÅSTE få nån form av belöning (läs ny leksak + extra god mat) för att du ställer upp till allmän beskådan imorrn, när det inte ens är en "vanlig" utställning.
Ha en bra fredag, du med ;-)

=^.^=

Nosbuffar

Linnsen sa...

Vi måste jama att en katt kan aldrig ha för mycket leksaker!! Sen om vi inte leker med dem är en helt annan sak! ;)

Fredagsbuff
Linnsen, Frank och Lurrvar

HH and The Boys sa...

Kitties never, ever have too many toys. That's a rule.

Have a great day.

pawhugs, Max

Bullen sa...

För mycket muslingar?? För mycket leksaker?? Nä din husse måste prata i nattmössan, sånt får man aaaaldrig för mycket av.
Hoppas du får en riktigt god belöning imorgon! Mjauu!

Katten Lisa sa...

Klart du måste ha många och olika grejor, för man måste ju träna sig på olika föremål. Allra bäst är om du har minst en leksak för varje dag. Så där finns nog utrymme för matte att fylla på i morgon!

Nea theCat sa...

Tycker du får jama i hemlighet med matte vilken leksak hon skall köpa. Givetvis skall du ha en leksak om matte besöker en leksaksbutik. :)

Nosgos

Dui och Deco sa...

Måste vara ett husseproblem för vår husse säger det samma till vår matte, men det är klart att man behöver flera muslingar och bollar.Nosbuff

Kattmamman sa...

Haha, man kan väl inte direkt ha för många leksaker? Det tycker då inte jag men min omgivning tycker jag skämmer bort mina katter men det tycker inte jag. Finner jag en fin leksak som jag vet de kommer gilla så råkar den oftast hänga med hem ;). Jag tycker nog din husse är något hård mot er.. Leksaker gör ingen skada :)

Kramiz och Tass

Whisppy sa...

There is NO such thing as too many presents for us kitties!

Kattson sa...

Men hur tänkte husse när han sa tillmatte att hon inte skulle köpa fler leksaker? Vet han inte att vi behöver nya saker, vi tröttnar ju på det gamla sakerna. KAnske dags att skicka husse på lite kattutbildning?

Mary sa...

Våra katter har också mycket leksaker och tipsar dig om att gömma de på olika platser som under sängen, soffan, byrån, köksbänken, skohyllan och mattorna då ser de inte lika många ut!:)
Tur du har som inte har problem med hårbollar. Fröken Tott borstas ca 5ggr veckan och äter malt ändå vill de komma upp:(
Ha en trevlig dag imorgon!

Nea theCat sa...

Vi undrar om vi får låna en av dina bilder till ett blogginlägg?

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan sa...

Trevlig helg önskar vi er alla

Tass Tass

God's Little People sa...

Dear beautiful Kjelle Bus
That is a WHOLE lot of toys you have :) but having them neatly tucked away in a basket is no good - how can you play with them like that?? :)))
I am so pleased the cards have reached you from Greece. Thanks so much to you and your sweet mom for your lovely support - I can't tell you how warming it is knowing someone is thinking about these little Greek kitties in need (and there are so many of them).
Wishing you and your mom a nice weekend!
With love from Greece

Katnip Lounge sa...

NEVER enough toys, we say!!!!
We bet your Mom will totally ignore your Dad and you get something new tomorrow. With feathers and string!

Say, how is the toothbrushing?

CATachresis sa...

Ah Kjelle, I see you use the bookcase as climbing frame too!! good move :)

Memories of Eric and Flynn sa...

Doesn't your dad know that you can never have too many toys?

NoOne sa...

Muslingar ska man ha många & helst gömma dem noga *mjaufniss*
/Jam & Kram från oss!

Pelle sa...

En katt kan aaldrig ha för många saker att träna på!
Vill också jama att jag flyttar nu.

Daisy sa...

I think you can always use MORE toys!

ellie sa...

We kitties agree that more toys is always a good thing! you have some lovely mousie toys there :)

Unknown sa...

Tur vi inte har nån Husse då, när det är så där besvärligt liksom. :-((
:-)

Ha en underbar Advent
*Tazz&Kram